PSEUDO-PRODUCENT POJAZDÓW ZNÓW PRZEGRYWA

Rate this post

Pseudo-producent pojazdów przegrywa raz za razem. To kolejne dowody braku kompetencji . . . . (?):

  • naszego kolegi, który dokonał tych pseudo-zmian konstrukcyjnych,
  • naszych kolegów wykonujących coroczne OBT, czy też
  • tamtejszych urzędników, którzy czekali aż 7 lat na podjęcie właściwych decyzji (sic!).

A gdzie i jak te wszystkie „wesołe autobusy” przechodziły pozytywnie OBT? Czy ktoś to wszystko wreszcie ogarnie?

27 czerwca 2023 r. WSA w Łodzi – Wydział III rozpatrywał już kolejną sprawę ze skargi naszego kolegi i pseudo-producenta pojazdów S. G. na decyzję SKO w Piotrkowie Trybunalskim z 7 lutego 2023 roku nr KO.480.11.2023 w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji w sprawie zarejestrowania przerobionego przez niego pojazdu.1

Wymienioną wyżej decyzją SKO utrzymało w mocy własną decyzję tamtejszego WK/starostwa z 12 grudnia 2022 r., stwierdzającą z urzędu nieważność decyzji Starosty Powiatu Piotrkowskiego z 5 października 2016 r. w sprawie zarejestrowania na rzecz S.G. pojazdu marki Mercedes-Benz Sprinter 516 CDI.

Nasz kolega S.G. składając wniosek o rejestrację pojazdu 21 września 2016 roku załączył m.in.:

  1. zaświadczenie o przeprowadzonym BT pojazdu z 20.09.2016 r.

  2. DIP, potwierdzające:

  • zmianę rodzaju pojazdu z samochodu specjalnego (pojazd mechaniczny pomocy drogowej) na autobus,

  • zmianę ilości miejsc z 2 miejsc siedzących na 27 miejsc,

  • zmianę miejsc stojących z 0 na 1 miejsce,

  • zmianę DMC z 5000 kg na 5900 kg.

A to wszystko bez zgody producenta, gdyż nasz kolega S.G. uważał, że sam jest takim producentem (sic!).

Urzędnicy ustalili, że firma naszego kolegi S.G. pod nazwą „G. ” nie jest partnerem Mercedesa w zakresie zabudów i nie współpracuje z tą firmą. Poza tym, jak wynika z pisma Mercedesa, to on opracował wytyczne dla firm zabudowujących, w których nie są przewidziane możliwości:

  • zmiany DMC,

  • rozstawu osi,

  • zwisu (długości pojazdu)

dla pojazdów tego typu.

WSA po raz kolejny stwierdził, że skarga naszego kolegi S.G. nie jest niezasadna. Podobnie zresztą jak w kolejny takim przypadku2, który dotyczył sprawy przed WSA w Łodzi z 27 czerwca 2023 roku ze skargi naszego kolegi pseudo-producenta S. G. na decyzję SKO w Piotrkowie Trybunalskim z 30 stycznia 2023 r. KO.480.89.2022 w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji w sprawie zarejestrowania pojazdu.

A tym kolejnym pojazdem by tym razem VOLKSWAGEN CRAFTER, w którym doszło do zmiany:

  • rodzaju pojazdu z samochodu ciężarowego na autobus,

  • zmiany DMC pojazdu z 5000 kg do 5900 kg,

  • zmiany położenia kierownicy,

  • zmiany liczby miejsc siedzących z 3 na 24,

  • utworzenia miejsc stojących z 0 na 9.

W efekcie tego doszło do zarejestrowania pojazdu pomimo dokonanych w nim zmian konstrukcyjnych powodujących zmianę rodzaju pojazdu, zmianę położenia kierownicy oraz zwiększenia DMC bez zgody producenta.

Urzędnicy ustalili, że Volkswagen Sp. z o.o., pismem z 19 kwietnia 2022 r., poinformował, że przedmiotowy pojazd był wyprodukowany z DMC 5000 kg oraz że pojazd był wyprodukowany wg irlandzkiego świadectwa homologacji typu z kierownicą po prawej stronie.

Z zagranicznego dokumentu rejestracyjnego, przedstawionego przez naszego kolegę do wniosku o rejestrację wraz z tłumaczeniem z języka angielskiego wynika, że DMC pojazdu marki VOLKSWAGEN CRAFTER wynosi 5000 kg (poz. F.l), rodzaj nadwozia – VAN (poz. D.3), liczba miejsc: 3 (poz. S.l), liczba miejsc stojących: 0 (poz. S.2).

I, jak mi jest wiadomo, są już kolejne przegrane sprawy dla tego naszego kolegi S.G., który uznawał się za producenta pojazdu.

I tak się kończy nieznajomość przepisów, przez naszych kolegów oraz przez urzedników naszego nadzoru w WK/starostwach.

Trzymajmy się

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – – – – –

1 III SA/Łd 263/23 – Wyrok WSA w Łodzi; Data orzeczenia: 2023-06-27; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2023-05-04; Symbol z opisem: 6030 Dopuszczenie pojazdu do ruchu; Hasła tematyczne: Ruch drogowy; Skarżony organ: SKO (Samorządowe Kolegium Odwoławcze); Treść wyniku: Oddalono skargę;

2 III SA/Łd 207/23 – Wyrok WSA w Łodzi; Data orzeczenia: 2023-06-27; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2023-04-14; Symbol z opisem: 6030 Dopuszczenie pojazdu do ruchu; Hasła tematyczne: Ruch drogowy; Skarżony organ: SKO (Samorządowe Kolegium Odwoławcze); Treść wyniku: Oddalono skargę;

Loading