wrz 25 2024
KŁAMSTWO TDT
Kłamstwa TDT kładą się cieniem nie tylko na działalność MI i DTD w odniesieniu do całej naszej branży. Takie kłamstwa stawiają pod znakiem zapytania intencje obecnie rządzących. Bo ich bierność w robieniu niezbędnych porządków robi się . . . . . . . . – co najmniej zastanawiająca, dziwna, lekkomyślna, głupia, szkodliwa, itd., itp., et’cetera.
W dniu wczorajszym umieściłem pismo TDT z maja 2023 r., adresowane do Dyrektor Renaty Rychter z Departamentu Transportu Drogowego (poniżej fragment), z którego można wyczytać, że TDT wie tylko o jednym przypadku dopuszczenia do ruchu pojazdu bez homologacji w Wałczu.
A tu klops, bo mamy kolejne pismo/skargę ilustrujące kłamstwo TDT w tym zakresie (kopie dokumentów poniżej).
Z treści tej skargi wynika, że TDT wiedział także już dużo wcześniej, bo w 2019 roku o przypadkach dopuszczania do ruchu pojazdów bez homologacji – patrz karta nr 2 i karta nr 3.
Specyficzną ciekawostką jest także fakt opisany na karcie nr 2, że na stronach internetowych Komisji Europejskiej od 2013 roku widnieje wpis sugerujący, że w III RP to właśnie TDT zajmuje się problematyką homologacji i stosownym nadzorem rynku w tym zakresie: file:///C:/Users/B%C5%82a%C5%BCej/Downloads/167-2013%20-%20Approval%20authorities%20T%20category.pdf
Ciekawe, co w tym okresie od 2013 roku zrobiono w tym zakresie w MI, że dziesiątki tysięcy pojazdów bez homologacji jeżdżą po Polsce. I nie dotyczy to wyłącznie traktorów z Rosji i Białorusi.
dP
3 października 2024 @ 17:46
Skarga z 2019r na bezczynność Dyrektora TDT w zakresie nie realizowania dyspozycji art.70g PoRD , która była skierowana do Ministra Infrastruktury udowadnia, że dzisiejsze odpowiedzi Dyrektor Olgi Tworek (pismo DTD-3-4400-494.2024 z 7 czerwca 2024r) w zakresie dostrzegania problemu przez dyrekcję DTD związaną z rejestracją pojazdów sprowadzanych spoza Unii i rzekome podjęcie pilnych prac ,,nad przygotowaniem zmiany PoRD i ustawy o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia ,, w tym zakresie stanowi wyłączną zasłonę dymną mając na uwadze nie uwzględnienie przez DTD uwag jakie były kierowane skardze oraz w trakcie procedowania projektu druk 2975 ustawy o systemach homologacji składanych w trybie art.241 k.p.a. i co było też przedmiotem interpelacji nr 39436 posła Pawła Szramka, w której problemy te były szczegółowo wskazywane.
Urzędnicy z nadania PiS-u ciągle są na stanowiskach decyzyjnych i ciągle chronią tyły swoich mocodawców, choć już blisko rok od zmiany na stanowisku MI.
A rozliczenia winnych jak nie było tak nie ma…