Nasze nowe obowiązki w projekcie ustawy z dnia 11 września 2025 r. (UC95) „o zmianie ustawy o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia oraz niektórych innych ustaw”
(…).
Art. 68g.
1. Uprawniony diagnosta zatrudniony odpowiednio w stacji kontroli pojazdów, o której mowa w art. 83 ust. 1 pkt 1 lub 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, wydaje za opłatą, na wniosek właściciela pojazdu złożony w formie pisemnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, świadectwo krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem, a w przypadku braku spełnienia warunków lub wymagań technicznych, o których mowa w ust. 2, zaświadczenie o braku spełnienia warunków lub wymagań technicznych do wydania świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem.
2. Uprawniony diagnosta wydaje świadectwo krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem, w przypadku gdy pojazd spełnia warunki lub wymagania techniczne określone w:
1) przepisach wydanych na podstawie art. 68r ust. 1 oraz
2) art. 66 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, w tym przepisach wydanych na podstawie art. 66 ust. 5 tej ustawy.
3. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dołącza się:
1) dokument wydany przez producenta pojazdu lub upoważnionego przedstawiciela potwierdzający spełnienie poziomu wymagań technicznych w zakresie emisji zanieczyszczeń w pojazdach, będących podstawą dopuszczenia tego pojazdu do ruchu drogowego w państwie pochodzenia, z uwzględnieniem świadectw homologacji oraz certyfikatów, przetłumaczonych na język polski przez tłumacza przysięgłego lub zdjęcie informacji umieszczonej przez producenta na pojeździe, zawierającej dane w zakresie emisji zanieczyszczeń w pojazdach – o ile są dostępne;
2) świadectwo homologacji typu ONZ w odniesieniu do przedmiotów wyposażenia lub części w zakresie regulaminów ONZ nr 66, 67, 100, 110, 115, 118, 134, załącznika nr IV do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 3/2014 z dnia 24 października 2013 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 w odniesieniu do wymogów w zakresie bezpieczeństwa funkcjonalnego pojazdów do celów homologacji pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 7 z 10.01.2014, str. 1, z późn. zm.) albo rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 79/2009 z dnia 14 stycznia 2009 r. w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych napędzanych wodorem oraz zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 35 z 04.02.2009, str. 32, z późn. zm.), o ile są wymagane zgodnie z warunkami lub
wymaganiami technicznymi określonymi w przepisach wydanych na podstawie art. 68r ust. 1;
3) dowód własności pojazdu lub dowód rejestracyjny, jeżeli pojazd był zarejestrowany lub inny dokument potwierdzający rejestrację albo dopuszczenie pojazdu do ruchu drogowego w państwie pochodzenia, wydany przez właściwy organ;
4) sprawozdanie z badań potwierdzających spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych w procedurze krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem, o ile było wydane;
5) dokument określający masę własną pojazdu przy użyciu wagi zalegalizowanej lub wzorcowanej zgodnie z przepisami metrologicznymi, a w przypadku braku możliwości jego pozyskania, opinię rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, lub służby technicznej, o ile dokument taki jest wymagany na podstawie przepisów wydanych na podstawie art. 68r ust. 1;
6) dokument określający maksymalną wartość, na którą ustawiony jest ogranicznik
prędkości lub maksymalną prędkość pojazdu wydany przez producenta pojazdu lub jego przedstawiciela, a w przypadku braku możliwości jego pozyskania, opinię rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, lub służby technicznej, o ile dokument taki jest wymagany na podstawie przepisów wydanych na podstawie art. 68r ust. 1;
7) dokument określający maksymalną moc użyteczną silnika i jej prędkość obrotową wydany przez producenta pojazdu lub jego przedstawiciela, a w przypadku braku
możliwości jego pozyskania, opinię rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, lub służby technicznej, o ile dokument taki jest wymagany na podstawie przepisów wydanych na podstawie art. 68r ust. 1;
8) dokument wskazujący stan akumulatora na minimalnym poziomie 75% pojemności,
wydany przez producenta pojazdu lub jego przedstawiciela, a w przypadku braku
możliwości jego pozyskania, opinię rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, lub służby technicznej, o ile dokument taki jest wymagany na podstawie przepisów wydanych na podstawie art. 68r ust. 1.
Art. 68h.
1. Spełnienie warunków lub wymagań technicznych, o których mowa w art. 68g ust. 2, uprawniony diagnosta potwierdza poprzez wykonanie odpowiednio w stacji kontroli pojazdów, o której mowa w art. 83 ust. 1 pkt 1 lub 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, następujących czynności:
1) sprawdzenie kompletności dokumentów przedłożonych do wniosku, o których mowa w art. 68g ust. 3, oraz ich weryfikację;
2) przeprowadzenie badania spełnienia wymogów krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem;
3) weryfikację konieczności przeprowadzenia przez służbę techniczną badania potwierdzającego spełnienie warunków lub wymagań technicznych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 68r ust. 1 w przypadku:
a) niezłożenia wraz z wnioskiem dokumentów, o których mowa w art. 68g ust. 3 pkt 1, lub braku możliwości weryfikacji, na podstawie przedłożonych dokumentów, spełnienia warunków lub wymagań technicznych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 68r ust. 1, lub
b) innych wątpliwości dotyczących spełnienia przez pojazd warunków lub wymagań technicznych stwierdzonych w toku przeprowadzonego badania.
2. Potwierdzeniem przeprowadzonych czynności, o których mowa w ust. 1, jest protokół z ich wykonania. W protokole wskazuje się zakres badania do przeprowadzenia przez służbę techniczną.
3. Badanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, służba techniczna przeprowadza, za opłatą, na wniosek właściciela pojazdu złożony w formie pisemnej, w postaci papierowej lub elektronicznej.
4. Do wniosku, o którym mowa w ust. 3, dołącza się dokumenty, o których mowa w art. 68g ust. 3 oraz protokół, o którym mowa w ust. 2.
5. Z przeprowadzonego badania służba techniczna sporządza sprawozdanie z badań
potwierdzające spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych.
6. W celu uzyskania świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu
niebędącego nowym pojazdem wnioskodawca jest obowiązany przedłożyć uprawnionemu diagnoście sprawozdanie, o którym mowa w ust. 5.
7. Informację o wyniku badania potwierdzającego spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych przeprowadzonego przez służbę techniczną i potwierdzonego w sprawozdaniu sporządzonym przez służbę techniczną, uprawniony diagnosta weryfikuje i odnotowuje w protokole, o którym mowa w ust. 2, a następnie określa wynik końcowy przeprowadzonych czynności.
Art. 68i.
1. Uprawniony diagnosta wydaje świadectwo krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem wraz z dokumentem identyfikacyjnym pojazdu w przypadku spełnienia przez pojazd warunków lub wymagań technicznych, o których mowa w art. 68g ust. 2, potwierdzonego protokołem wydanym z wynikiem pozytywnym, o ile nie upłynęło więcej niż 30 dni od dnia badania, o którym mowa w art. 68h ust. 1 pkt 2.
2. W przypadku gdy upłynęło więcej niż 30 dni od dnia badania, o którym mowa w art. 68h ust. 1 pkt 2, przed wydaniem świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem, uprawniony diagnosta przeprowadza ponownie takie badanie.
3. Uprawniony diagnosta wydaje, na wniosek właściciela, zaświadczenie o braku spełnienia wymagań do wydania świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem w przypadku braku spełnienia przez pojazd warunków lub wymagań technicznych potwierdzonego protokołem wydanym z wynikiem negatywnym.
4. Uprawniony diagnosta przekazuje do ewidencji informacje o wydanych świadectwach krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem wraz z dokumentem identyfikacyjnym pojazdu oraz o zaświadczeniach o braku spełnienia wymagań do wydania świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem, w postaci papierowej lub elektronicznej, w terminie 7 dni od ich wydania.
5. Na zaświadczenie o braku spełnienia wymagań do wydania świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem właściciel pojazdu może złożyć, za opłatą, skargę do Dyrektora TDT. Do skargi dołącza się dokumentację w sprawie.
6. Dyrektor TDT, rozpatrując skargę, bada prawidłowość przeprowadzenia procedury krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem.
7. W wyniku rozpatrzenia skargi Dyrektor TDT:
1) stwierdza prawidłowość przeprowadzenia procedury krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem albo
2) nakazuje uprawnionemu diagnoście ponowne przeprowadzenie czynności, o których mowa w art. 68h ust. 1 i 2 w zakresie, w jakim stwierdzone zostały nieprawidłowości.
8. Wydanie kolejnego zaświadczenia o braku spełnienia wymagań do wydania świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym
pojazdem po ponownym przeprowadzeniu czynności, o których mowa w art. 68h ust. 1 i 2, w zakresie, w jakim stwierdzone zostały nieprawidłowości, nie podlega zaskarżeniu.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
wrz 30 2025
SZYKUJĄ NAM NOWE OBOWIĄZKI
Nasze nowe obowiązki w projekcie ustawy z dnia 11 września 2025 r. (UC95) „o zmianie ustawy o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia oraz niektórych innych ustaw”
(…).
Art. 68g.
1. Uprawniony diagnosta zatrudniony odpowiednio w stacji kontroli pojazdów, o której mowa w art. 83 ust. 1 pkt 1 lub 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, wydaje za opłatą, na wniosek właściciela pojazdu złożony w formie pisemnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, świadectwo krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem, a w przypadku braku spełnienia warunków lub wymagań technicznych, o których mowa w ust. 2, zaświadczenie o braku spełnienia warunków lub wymagań technicznych do wydania świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem.
2. Uprawniony diagnosta wydaje świadectwo krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem, w przypadku gdy pojazd spełnia warunki lub wymagania techniczne określone w:
1) przepisach wydanych na podstawie art. 68r ust. 1 oraz
2) art. 66 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, w tym przepisach wydanych na podstawie art. 66 ust. 5 tej ustawy.
3. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dołącza się:
1) dokument wydany przez producenta pojazdu lub upoważnionego przedstawiciela potwierdzający spełnienie poziomu wymagań technicznych w zakresie emisji zanieczyszczeń w pojazdach, będących podstawą dopuszczenia tego pojazdu do ruchu drogowego w państwie pochodzenia, z uwzględnieniem świadectw homologacji oraz certyfikatów, przetłumaczonych na język polski przez tłumacza przysięgłego lub zdjęcie informacji umieszczonej przez producenta na pojeździe, zawierającej dane w zakresie emisji zanieczyszczeń w pojazdach – o ile są dostępne;
2) świadectwo homologacji typu ONZ w odniesieniu do przedmiotów wyposażenia lub części w zakresie regulaminów ONZ nr 66, 67, 100, 110, 115, 118, 134, załącznika nr IV do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 3/2014 z dnia 24 października 2013 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 w odniesieniu do wymogów w zakresie bezpieczeństwa funkcjonalnego pojazdów do celów homologacji pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 7 z 10.01.2014, str. 1, z późn. zm.) albo rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 79/2009 z dnia 14 stycznia 2009 r. w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych napędzanych wodorem oraz zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 35 z 04.02.2009, str. 32, z późn. zm.), o ile są wymagane zgodnie z warunkami lub
wymaganiami technicznymi określonymi w przepisach wydanych na podstawie art. 68r ust. 1;
3) dowód własności pojazdu lub dowód rejestracyjny, jeżeli pojazd był zarejestrowany lub inny dokument potwierdzający rejestrację albo dopuszczenie pojazdu do ruchu drogowego w państwie pochodzenia, wydany przez właściwy organ;
4) sprawozdanie z badań potwierdzających spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych w procedurze krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem, o ile było wydane;
5) dokument określający masę własną pojazdu przy użyciu wagi zalegalizowanej lub wzorcowanej zgodnie z przepisami metrologicznymi, a w przypadku braku możliwości jego pozyskania, opinię rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, lub służby technicznej, o ile dokument taki jest wymagany na podstawie przepisów wydanych na podstawie art. 68r ust. 1;
6) dokument określający maksymalną wartość, na którą ustawiony jest ogranicznik
prędkości lub maksymalną prędkość pojazdu wydany przez producenta pojazdu lub jego przedstawiciela, a w przypadku braku możliwości jego pozyskania, opinię rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, lub służby technicznej, o ile dokument taki jest wymagany na podstawie przepisów wydanych na podstawie art. 68r ust. 1;
7) dokument określający maksymalną moc użyteczną silnika i jej prędkość obrotową wydany przez producenta pojazdu lub jego przedstawiciela, a w przypadku braku
możliwości jego pozyskania, opinię rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, lub służby technicznej, o ile dokument taki jest wymagany na podstawie przepisów wydanych na podstawie art. 68r ust. 1;
8) dokument wskazujący stan akumulatora na minimalnym poziomie 75% pojemności,
wydany przez producenta pojazdu lub jego przedstawiciela, a w przypadku braku
możliwości jego pozyskania, opinię rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, lub służby technicznej, o ile dokument taki jest wymagany na podstawie przepisów wydanych na podstawie art. 68r ust. 1.
Art. 68h.
1. Spełnienie warunków lub wymagań technicznych, o których mowa w art. 68g ust. 2, uprawniony diagnosta potwierdza poprzez wykonanie odpowiednio w stacji kontroli pojazdów, o której mowa w art. 83 ust. 1 pkt 1 lub 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, następujących czynności:
1) sprawdzenie kompletności dokumentów przedłożonych do wniosku, o których mowa w art. 68g ust. 3, oraz ich weryfikację;
2) przeprowadzenie badania spełnienia wymogów krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem;
3) weryfikację konieczności przeprowadzenia przez służbę techniczną badania potwierdzającego spełnienie warunków lub wymagań technicznych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 68r ust. 1 w przypadku:
a) niezłożenia wraz z wnioskiem dokumentów, o których mowa w art. 68g ust. 3 pkt 1, lub braku możliwości weryfikacji, na podstawie przedłożonych dokumentów, spełnienia warunków lub wymagań technicznych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 68r ust. 1, lub
b) innych wątpliwości dotyczących spełnienia przez pojazd warunków lub wymagań technicznych stwierdzonych w toku przeprowadzonego badania.
2. Potwierdzeniem przeprowadzonych czynności, o których mowa w ust. 1, jest protokół z ich wykonania. W protokole wskazuje się zakres badania do przeprowadzenia przez służbę techniczną.
3. Badanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, służba techniczna przeprowadza, za opłatą, na wniosek właściciela pojazdu złożony w formie pisemnej, w postaci papierowej lub elektronicznej.
4. Do wniosku, o którym mowa w ust. 3, dołącza się dokumenty, o których mowa w art. 68g ust. 3 oraz protokół, o którym mowa w ust. 2.
5. Z przeprowadzonego badania służba techniczna sporządza sprawozdanie z badań
potwierdzające spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych.
6. W celu uzyskania świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu
niebędącego nowym pojazdem wnioskodawca jest obowiązany przedłożyć uprawnionemu diagnoście sprawozdanie, o którym mowa w ust. 5.
7. Informację o wyniku badania potwierdzającego spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych przeprowadzonego przez służbę techniczną i potwierdzonego w sprawozdaniu sporządzonym przez służbę techniczną, uprawniony diagnosta weryfikuje i odnotowuje w protokole, o którym mowa w ust. 2, a następnie określa wynik końcowy przeprowadzonych czynności.
Art. 68i.
1. Uprawniony diagnosta wydaje świadectwo krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem wraz z dokumentem identyfikacyjnym pojazdu w przypadku spełnienia przez pojazd warunków lub wymagań technicznych, o których mowa w art. 68g ust. 2, potwierdzonego protokołem wydanym z wynikiem pozytywnym, o ile nie upłynęło więcej niż 30 dni od dnia badania, o którym mowa w art. 68h ust. 1 pkt 2.
2. W przypadku gdy upłynęło więcej niż 30 dni od dnia badania, o którym mowa w art. 68h ust. 1 pkt 2, przed wydaniem świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem, uprawniony diagnosta przeprowadza ponownie takie badanie.
3. Uprawniony diagnosta wydaje, na wniosek właściciela, zaświadczenie o braku spełnienia wymagań do wydania świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem w przypadku braku spełnienia przez pojazd warunków lub wymagań technicznych potwierdzonego protokołem wydanym z wynikiem negatywnym.
4. Uprawniony diagnosta przekazuje do ewidencji informacje o wydanych świadectwach krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem wraz z dokumentem identyfikacyjnym pojazdu oraz o zaświadczeniach o braku spełnienia wymagań do wydania świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem, w postaci papierowej lub elektronicznej, w terminie 7 dni od ich wydania.
5. Na zaświadczenie o braku spełnienia wymagań do wydania świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem właściciel pojazdu może złożyć, za opłatą, skargę do Dyrektora TDT. Do skargi dołącza się dokumentację w sprawie.
6. Dyrektor TDT, rozpatrując skargę, bada prawidłowość przeprowadzenia procedury krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem.
7. W wyniku rozpatrzenia skargi Dyrektor TDT:
1) stwierdza prawidłowość przeprowadzenia procedury krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem albo
2) nakazuje uprawnionemu diagnoście ponowne przeprowadzenie czynności, o których mowa w art. 68h ust. 1 i 2 w zakresie, w jakim stwierdzone zostały nieprawidłowości.
8. Wydanie kolejnego zaświadczenia o braku spełnienia wymagań do wydania świadectwa krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym
pojazdem po ponownym przeprowadzeniu czynności, o których mowa w art. 68h ust. 1 i 2, w zakresie, w jakim stwierdzone zostały nieprawidłowości, nie podlega zaskarżeniu.
(…)
By dP • DIAGNOSTA od PoRD, Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: dopuszczenie indywidualne, dopuszczenie jednostkowe, homologacja, jakość badań technicznych, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), Prawo UE, TDT, zmiany do ustawy PoRD, zmiany konstrukcyjne