Rewolucja nr II – uzasadnienie?

Rate this post
Rewolucja nr II – uzasadnienie?
28/09/2012 16:54:50
Więc jednak rewolucja, a UDS urzędnikiem!?
        Wiadomo było o tym już od lipca br., więc i stosowne prace toczą się w tym zakresie. Ciekawe, czy wejdziemy pod skrzydła wojewody, starosty, czy też pod skrzydła wielkiej sieci typu: Dekra, Tuv-pol, itp.
Kiedyś postulowałem zbudowanie naszej polskiej sieci na bazie SKP należących do PKS-ów, MZK, MPO, itp., ale nie wyszło.
Teraz za to wyjdzie z (…?).
Ale dla nas zawsze będzie już tylko lepiej, a wtedy i SDS się rozwinie, a i samorząd zawodowy łatwiej będzie ulepić…. – no zobaczymy….
Ciekawe, czy urzędnicy zechcą nas o to zapytać, czy też potraktują sprawę, jak dotychczas czyli, jak motłoch (oni, czy my?) i jednak, tradycyjnie nie zapytają.
Jak oficjalnie podano, powodem zaostrzenia przepisów z zakresu BT są analizy Komisji Europejskiej, z których wynika, że po wejściu nowych krajów do UE, z ich (naszą?) starą i siermiężną kulturą techniczną w zakresie techniki motoryzacyjnej, to:
A/ Codziennie na drogach Europy umiera co najmniej 5 osób na skutek wypadków spowodowanych usterkami technicznymi samochodów!
B/ Usterki techniczne pojazdów są przyczyną 6 proc. wszystkich wypadków samochodowych (36 tys. – szkoda, że brak informacji o markach i rocznikach).
C/ W wypadkach pojazdów z usterkami, w ciągu roku śmierć ponosi 2 000 osób, a wiele więcej zostaje rannych.
(ciekawie, jak to się ma do wypłaty odszkodowań z tytułu ubezpieczeń, bo gdy kierujący powoduje wypadek, to jak pamiętam „nichts”, czyli nic się nie należy, a jak pojazd… ?)!
d/ Aż 8 proc. wszystkich wypadków z udziałem motocyklistów spowodowanych jest usterkami technicznymi!
(to nieprawdopodobne i bardzo mało wiarygodne, gdy się weźmie pod uwagę, z jaką prędkością poruszają się motocykliści. Znalezienie/wynalezienie usterki w motocyklu zamiast sprawstwo kierującego jest lepszym wyjściem, z uwagi na możliwość wypłaty odszkodowania z ubezpieczalni).
Podobno główny więc problem polega na tym, że po drogach porusza się zbyt wiele pojazdów z wadami technicznymi (także z Polski?).
To niewiarygodne, ale przeprowadzone niedawno w Wielkiej Brytanii i w Niemczech badania wskazują, że co dziesiąty pojazd przez cały czas ma usterkę uniemożliwiającą osiągnięcie pozytywnego wyniku OBT!
Bo zauważcie, jeśli tak źle jest w tych „starych” krajach, to jak musi być u nas lub w Rumunii? Chyba, że te usterki dotyczą tylko pojazdów należących do obcokrajowców (Polacy i Rumuni w jednym szeregu?).A Wy co o tym sadzicie?
pyta i pozdrawia
Piotra dziadzia

Loading