UDS urzędnikiem?!

Rate this post
UDS urzędnikiem – rewolucja?!
27/09/2012 08:00:48
Unia Europejska wprowadza[1] zmiany, czyli . . . .
ostrzejsze BT[2] i nie tylko….
Wiemy, jak jest u nas. I wszyscy wiemy o tym, czy ten obecny stan naszej branży nas satysfakcjonuje, a jeśli tak, to w jakim zakresie, a jeśli nie, to też wiemy dlaczego.
A mając naszą wiedzę o funkcjonowaniu naszego rynku BT możemy sobie wyobrazić, jak jest w takich krajach, jak np. w Rumunia lub Bułgaria…. (zgroza?).
Ja wiem, że to nie jest usprawiedliwienie, że u innych jest jeszcze gorzej, większe jeszcze łapownictwo i gorszy stan techniczny poruszających się po drogach pojazdów.
Ale te fakty musiały spowodować reakcję ludzi myślących w UE, bo „oni” wjeżdżają tymi swoimi pojazdami – z podobno ważnym OBT?! – do krajów „starej UE”(!), co wywołuje „niejakie zdziwienie?” innych uczestników ruchu w Brukseli, w Paryżu, w Berlinie, itp. …
Podobno te pojazdy nie wywołują zdziwienia tylko w Polsce . . .So Tired
Więc Komisja Europejska (to taki rząd unijny) już musiała . . .!, i wreszcie przyjęła nowe przepisy mające na celu zaostrzenie kontroli technicznych pojazdów i rozszerzenie ich zakresu.
Wprowadzono obowiązek:
1.      Jednolitych standardów usterek.
2.      Jednolitych standardów urządzeń.
3.      Kontrole elektronicznych systemów bezpieczeństwa w pojazdach. Wprowadzony zostanie obowiązek kontroli elektronicznych systemów bezpieczeństwa, wydaje się walkę fałszowaniu przebiegu samochodów, dzięki rejestracji odczytów liczników.
4.      Dodatkowe obowiązki dla starszych aut, które będą częściej badane. Zwiększona będzie częstotliwości OBT w przypadku starych pojazdów, szczególnie osobowych i dostawczych o wysokim przebiegu (dodatkowy dla nas obowiązek spisywania licznika!). Badania tych samochodów zostaną ujednolicone z badaniami innych pojazdów o wysokim przebiegu, takich jak taksówki, karetki pogotowia itd.
5.      OBT[3] objęte zostaną też skutery i motorowery we wszystkich krajach UE. Kierowcy motocykli i skuterów, zwłaszcza ci najmłodsi, stanowią grupę najwyższego ryzyka wśród użytkowników dróg.
6.      Jednolitych standardów dla (inspektorów?) UDS[4]-ów.
UDS urzędnikiem-inspektorem? Czemu nie?!
A my przecież mówimy o tym od trzech lat. Chcemy nasz zawód przypisać staroście lub wojewodzie, czyli UDS-urzędnikiem. Ale w naszym Kraju nikt tego nie słuchał i nadal nie chce słuchać…!
Dopiero – aż tam wreszcie, daleko w Brukseli –  zauważono ten problem.
Tylko dlaczego nasze urzędasy tego pierwsze nie zauważyły i nie rekomendowały. Nie potrafią czytać (tego bloga) i słuchać głosu ludu, czyli diagnostów?
Dla UDS-a rozważa się stanowisko inspektorów na państwowych lub samorządowych, czyli urzędniczych posadach – wreszcie ktoś nas i w tym zakresie posłuchał!!!
Bo już dostrzeżono, że bardzo wielu prywatnych pracodawców w krajach nowej UE nie spełniło pokładanych w nich nadziei w zakresie należytej dbałości o stan BRD[5].
W ten sposób – prawdopodobnie – właściciele SKP ucięli sami sobie gałąź, na której dość dobrze siedzieli. I przekombinowali, a to zaniżając urzędowy cennik w ten sposób, że zamiast ceny z ustawy wprowadzili ceny interpretowane w oparciu o rozporządzenia, a to używając SKP jako maszynki do zarabiania pieniędzy, a to zapominając o roli strażnika BRD, a to zapominając o właściwym nadzorze nad zatrudnionym pracownikiem (UDS-em).
W ten sposób popsuli nie tylko ideę BRD w aspekcie techniki motoryzacyjnej, ale także popsuli rynek BT w krajach Nowej UE (także w Polsce).
Ciekawe, jak na to zareaguje nasza branża, właściciele naszych SKP?
Swoją drogą, nie zazdroszczę im . . ., bo UDS urzędnikiem (?), to jednak rewolucja!
Ale pozdrawiam
Dziadek Piotra


[1] Opracowano według: wnp.pl (PS) | 13-07-2012
[2] BT, to badania techniczne pojazdów, najczęściej okresowe, wykonywane na SKP.
[3] OBT, to obowiązkowe, najczęściej coroczne, okresowe badanie techniczne pojazdu, które wykonuje UDS na SKP.
[4] UDS, to skrót Uprawniony Diagnosta Samochodowy, zatrudniony na SKP.
[5] BRD, to szeroko rozumiana problematyka bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Loading