232 zarzuty dla . . .

Rate this post

232 zarzuty dla Kierownika O-SKP w Żorach i dwóch UDS-ów, czyli:

  1. destrukcyjna rola naszych kierowników i właścicieli oraz
  2. kolejne prześladowania naszych Kolegów.

Bo aż 232 zarzuty dla naszych Kolegów, to dużo. Więc musimy się do tego odnieść, bo musiało to trwać bardzo, bardz długo. A zatrzymani w tej sprawie Koledzy są mieszkańcami powiatu wodzisławskiego w wieku 39, 54 i 59 lat. Łącznie zabezpieczono u nich mienie na poczet kar i grzywien wartości 150.000 zł. Zaś zatrzymali ich funkcjonariusze KWP1 w Katowicach. Wstępnie już ustalono, że Kierownik tej OSKP umówił się z właścicielem firmy transportowej, że będzie poświadczał nieprawdę o BT2 samochodów ciężarowych – informuje zespół prasowy śląskiej policji3.

Za każde przymknięcie oka Kierownik tej OSKP miał otrzymywać 30 euro.

No chwila . . ., no jeszcze się zastanówmy razem . . .

A gdzie tu jest właściciel tej firmy transportowej, czemu nie ma informacji o aresztowaniu. Przecież to on był inicjatorem i dawał te łapówki, to on zaczął.

I gdzie tu jest właściciel tej OSKP? Czemu nie ma informacji o jego aresztowaniu? Bo te 232 udokumentowane zarzuty (na razie, bo może być więcej!), to tyle przypadków fikcyjnych BT4. Były przecież i są jakieś paragony i faktury dokumentujące ten nienależny przychód dla właściciela tej OSKP. Czyli, jest także już w pełni udokumentowany, przychód właściciela na poziomie nie mniejszym jak (liczymy?) 232 x min. 100 zł = 23.200 zł (to minimum, jak dla OSKP!).

I tych pieniędzy nie wziął UDS, oj nie!

Tę kasę wziął właściciel, więc pytam ponownie, czemu on jeszcze nie siedzi? Bo on ma kasę (?), w odróżnieniu od UDS-a?

Tylko mi nie mówcie, że ten właściciel OSKP myślał, że te 23.200 zł (minimum!) spadło mu z nieba (!). 

Policjanci ustalili też, że w momencie wystawiania fikcyjnych zaświadczeń, pojazdy znajdowały się poza granicami naszego kraju. „Lewe” zaświadczenia wystawiono na ciągniki siodłowe, przeznaczone do przewozu materiałów niebezpiecznych. Poświadczenia nieprawdy, czyli BT bez pojazdu dotyczyły również motorowerów, samochodów osobowych, traktorów, a nawet przyczep.

Prokuratura objęła dwóch pracowników policyjnym dozorem oraz zakazem wykonywania zawodu UDS-a (art. 276 k.p.k.).

I mam już tylko nadzieję, że przy zakazie wykonywania zawodu nie będzie maczało palców tamtejsze WK (starostwo), aby jak zwykle w takich przypadkach (dwie kary za jeden czyn!), naruszać prawo UE i podstawowe zasady naszej Konstytucji oraz podstawowe zasady sprawiedliwości społecznej5. Mam też nadzieję, że jeśli do tego dojdzie, to ci Koledzy odwołają się od tej decyzji.

Bo zamiast zamknąć tą OSKP razem z jej właścicielem i szefem firmy transportowej oraz z tym Kierownikiem, to znaleźli sobie inną ofiarę – naszych Kolegów, dwóch UDS-ów.

Natomiast wobec Kierownika OSKP sąd zastosował – i słusznie! – środek zapobiegawczy w postaci tymczasowego aresztowania na okres 3 miesięcy. I tak się ciągle zastanawiam nad rolą, jaką pełnią kierownicy na naszych SKP. Na ilu jeszcze SKP ich rola sprowadza się jedynie do dbania o interes fiskalny właściciela – za wszelką cenę (!?).

Jak pamiętam, kierownicy naszych SKP mają nawet swoją własną organizację. Pamiętam, bo na grudniowym spotkaniu w ministerstwie cytowali nasze SDS-owe argumenty (sic).  Ciekawe, czy ten kierownik także należał do tej ich organizacji.

 

Dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

P.S.

I teraz polecam Wam wszystkim – członkowie PISKP! – oraz nam Koledzy z OSDS-u specyficzną lekturę, czyli komentarze internautów o tym, jak postrzegają nasze środowisko w związku z tą przykrą sprawą http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/slask/232-zarzuty-dla-diagnostow-samochodowych,1,5532200,wiadomosc.html

Lektura tych komentarzy (i im podobnych na wielu innych forach) powinna być lekturą obowiązkową dla tych, co prowadzą SKP oraz dla kandydatów do PISKP.

==================================

1   KWP, to Komenda Wojewódzka Policji.

2   BT, to badanie techniczne pojazdu (OBT, czyli okresowe/coroczne lub dodatkowe), które wykonuje UDS.

4   BT, to badanie techniczne pojazdu, OBT (okresowe, coroczne i obowiązkowe) lub dodatkowe. Wykonuje je UDS na SKP.

5   A pamiętacie ten nasz „Historyczny wyrok” trzech sędziów-muszkieterów WSA w Bydgoszczy i ten wątek z prawa europejskiego (i nie tylko), że nie uważa się za stanowiące sankcje administracyjne: środków, które władze administracyjne są zobowiązane podjąć w rezultacie postępowania karnego (…).

Loading