Komunikat GITD

Rate this post

Cytuję komunikat GITD z 08/05/2013 r. – ku przestrodze (!):

 

W dniu 7 maja w Gdańsku – Złotej Karczmie na drodze krajowej nr 6 podczas działań dynamicznych zespół kontrolny składający się z inspektora z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Gdańsku i funkcjonariusza policji z KMP Gdynia zatrzymał do kontroli pojazd członowy przewożący dwa kontenery 20′.

Podczas kontroli stanu technicznego stwierdzono drastyczne nieprawidłowości w stanie technicznym zarówno ciągnika siodłowego, jak i naczepy dotyczące w szczególności stanu hamulców.

W celu pełnej kontroli stanu technicznego pojazd członowy został skierowany na najbliższą OSKP.

W wyniku kontroli stwierdzono następujące nieprawidłowości w stanie technicznym:

1. Ciągnik siodłowy:

    • intensywne wycieki oleju silnikowego,
    • popękane tarcze hamulcowe,
    • różnica siły hamowania na trzeciej osi 34%,
    • uszkodzona poduszka układu hamulcowego,
    • popękane klosze lamp kierunkowskazów i świateł halogenowych,
    • uszkodzone lusterka prawej strony;

2. Naczepa:

  • BRAK TARCZ HAMULCOWYCH I ZACISKÓW NA PIERWSZEJ I TRZECIEJ OSI Z LEWEJ STRONY,
  • popękane pozostałe tarcze hamulcowe,
  • różnica siły hamowania 72%,
  • nadmierne zużycie bieżnika opony na środkowej osi.

 

Pojazd ze względu na bardzo zły stan techniczny został skierowany na parking administracyjny.

Kierowcę ukarano mandatami karnymi na łączną kwotę 1.000 zł, w tym 400 zł za stan techniczny pojazdów.

Powyższa kontrola wskazuje na fakt, że niektórzy przedsiębiorcy nie wyciągają wniosków z ostatniego tragicznego wypadku, który miał miejsce właśnie w przypadku pojazdu członowego jadącego w Gdyni w kierunku Estakady Kwiatkowskiego i w dalszym ciągu dopuszczają do sytuacji, w których po drogach jeżdżą pojazdy, które ze względu na fatalny stan techniczny nie powinny się poruszać po drogach publicznych.

Znamienny jest również fakt, że kontrolowana naczepa w dniu 12.04.2013 r. przeszła z wynikiem pozytywnym badanie techniczne.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Koledzy, ja wszystko wiem, ja wszystko rozumiem, ale nie przesadzajcie, bardzo Was proszę.

Dziadek Piotra

———————

P.S.

A pytanie, jaki rodzaj BT przeprowadzono na tej OSKP w tej sytuacji warto pozostawić bez komentarza.

——————————

Loading