LEWE OBT W LWÓWKU

Rate this post

Lewe OBT w Lwówku Śląskim, a tym samym fikcyjne BRD! 

Całkiem niedawno pisałem o tym, że UDS ma zarzuty prokuratorskie za dopuszczenie do ruchu niesprawnego pojazdu, który mógł być przyczyną wypadku śmiertelnego na drodze http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/obiecalem/

A tu maszszsz, niczym z liścia w twarz, bo Kolega Tom przysłał mi info o tym, że Policjanci Zespołu dw. z Przestepczością Gospodarczą Komendy Powiatowej Policji w Lwówku Śląskim zatrzymali UDS-a, który dopuścił do ruchu pojazd pomimo, iż stwarzał on realne zagrożenie na drodze.

A zaczęło się od kontroli drogowej pojazdu przeprowadzonej przez policjantów Ogniwa Ruchu Drogowego. Funkcjonariusze ci nie tylko kontrolują prędkość pojazdów na drodze, ale bardzo dokładnie przyglądają się także stanowi technicznemu poruszających się pojazdów.

Bo wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, iż pojazd który ma usterki techniczne stanowi zagrożenie dla BRD1.

I tak też było 11 lutego 2014., gdy Policjanci zatrzymali do kontroli dostawczego Forda Transita w odległości zaledwie 200 m od Podstawowej Stacji Kontroli Pojazdów w Rakowicach k. Lwówka Śląskiego. W trakcie kontroli stan techniczny pojazdu zwrócił szczególną uwagę funkcjonariuszy. Poważne, bo widoczne gołym okiem usterki dyskwalifikowały go dalszej jazdy (ubytki karoserii, rdza, braki w oświetleniu).

Ale największe zdziwienie policjantów było, gdy dowiedzieli się, iż pojazd ten właśnie przed chwilą ukończył pozytywnie OBT2 na tej szkolenj P-SKP, za które pobrano opłatę 120 zł (?).

Wykonane przez policjantów zwalczających przestępczość gospodarczą czynności procesowe doprowadziły do zatrzymania UDS-a3, który został osadzony w policyjnym areszcie na 48 godzin i następnie doprowadzony do Prokuratury. Posiada długoletni staż w zawodzie, bo od połowy lat 90-tych, ma 51 lat i jest mieszkańcem Lwówka Śląskiego. Sprawdzana została także wszelka dokumentacja prowadzona na tej SKP. Zabezpieczone zostały komputery oraz dokumenty.

W wyniku podjętych przez Policję działań ustalono także, że tego samego dnia doszło jeszcze do dwóch podobnych nieprawidłowości. Jedna była dość łatwa do wychwycenia, albowiem z dokumentów na SKP wynikało, że poprzednie OBT traktora trwało zaledwie 1 minutę (sic!). Policjancie pojechali do własciciela sprawdzać ten ciągnik rolniczy i okazało się, że on owszem stoi u właściciela na wsi, ale . . . . – od wielu miesięcy na kołkach w stodole.

Wobec UDS-a Prokurator przedstawił zarzut z art. 271 kk (poświadczenie nieprawdy) i 228 par. 3 kk (łapownictwo za przyjętą korzyść w postaci 21 zł, czyli 120 zł – 99 zł) oraz zastosował postanowienie o środku zapobiegawczym w postaci zawieszenia prawa do wykonywania zawodu do czasu rozstrzygnięcia sprawy w sądzie karnym (podobnie, jak to było w Żorach – stosowne pismo poszło już do Starostwa). W ten oto sposób sprawa ta znajdzie swój finał w Sądzie Karnym.

Pan Prokurator był uprzejmy nas/mnie poinformować, że na tym etapie nie ustalono bezprawnych nacisków na obrót i nie będzie występował z pismem o zamknięcie tej SKP. I zgodziliśmy się wspólnie, że aż takie ryzyko dla kwoty 21 zł łapówki, to zwykła i prymitywna (…!), ale co ja będę Wam mówił/pisał – sami wiecie. 

A Policjanci Komendy Powiatowej Policji w Lwówku Śląskim deklarują, że w trosce o BRD dokładniej przyjrzą się działalności SKP4 na terenie całego powiatu, w szczególności będą kontrolować stan techniczny pojazdów wyjeżdżających po BT5 z tych stacji.

Pamiętajmy, iż dopuszczając do ruchu niesprawne pojazdynarażamy innych na niebezpieczeństwo. Pod rozwagę musimy wziąć nie tylko to, iż możemy otrzymać karę ale także to, iż możemy spowodować wypadek i wyrządzić komuś krzywdę.

A o tym, w jakim stanie technicznym dopuszczono ten pojazd do ruchu możecie się sami przekonać oglądając policyjne zdjęcia.6

Ku przestrodze, pytając czy było warto za 21 zł (Money Mouth?!)

dziadek Piotra

————————-

P.S.

No i otwarta w tym przypadku pozostaje kwestia art. 84 ust. 3 PoRD, ale o tym to może potem. A na tą chwilę, to tyle.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

1   BRD, to Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego

2   OBT, to okresowe i jednocześnie obowiązkowe badanie techniczne pojazdu (najczęściej coroczne), wykonywane przez UDS-a na SKP.

3   UDS, to pracownik SKP po zdaniu państwowego egzaminu, czyli Uprawniony Diagnosta Samochodowy.

4   SKP, to miejhsce pracy UDS-a, gdzie wykonuje on różne BT, czyli Stacja Kontroli Pojazdów

5   BT, to badanie techniczne pojazdu, może być okresowe (OBT) lub też dodatkowe (DBT).

Loading