PROWIZJE NA SKP

Rate this post

Prowizje na SKP powinny być nielegalne, bo stoją w sprzeczności z PoRD.

Moim zdaniem „PROWIZJA = MOBBING”.

Ci nasi Koledzy i P.T. Czytelnicy, którzy są z nami już od dawien dawna, to zapewne pamiętają moje/i nasze SDS[1]-owe stanowisko w sprawie systemów prowizyjnych na SKP dla naszych Kolegów UDS[2]-ów. Systemy te wypaczają ideę, dla której pracujemy na SKP. Systemy prowizyjne wypaczają sens egzaminów, które obyliśmy w TDT. Systemy prowizyjne powinny być od dawna zakazane, bo wypaczają ideę, dla której powołano SKP. Bo systemy te powodują, że najważniejszy jest obrót, a nie BRD[3].

I sprawa ta jest bardziej prosta, niż się niektórym z Was wydaje. Bo wystarczy spytać każdego właściciela SKP, dlaczego wprowadził nam system prowizyjny. I wówczas on odpowie, zgodnie z najprawdziwszą prawdą, że zrobił to po to, aby zwiększyć . . . . – BRD?!?!?

No nie! On odpowie, że w celu zwiększenia obrotów na SKP!

Prawda, że to takie proste?

Zarząd PISKP[4] nic z tym nie zrobi, bo narazi się swoim członkom – właścicielom SKP. Z tym patologicznym systemem nic także nie robi na swoich SKP taka znana, stara i mocna branżowa firma, jak PZM-ot (a tylu mają fachowców)! Ten widoczny gołym okiem upadek moralny wielu właścicieli SKP jest także widoczny, gdy ogląda się oferty pracy w wielu powiatach – niczym zaraza plenią się te systemy prowizyjne.

Zarząd OSDS[5] też z tym fantem nic nie zrobi, chociaż ma w Statucie stosowne upoważnienie, bo . . .  – sami wiecie.

Ja już zrobiłem co mogłem, gdy pracowaliśmy w SDS lub np. http://www.diagnostasamochodowy.pl/2011/a-po-co-to-nam-ta-prowizja/

A potem pisałem jeszcze o tym na http://www.diagnostasamochodowy.pl/2011/akord-czy-prowizja-ale-skad-ta-frustracja/

Więc z punktu widzenia tej ogólnej niemocy dobrze się wreszcie stało, że temat ten miał odwagę i podniósł SIMP[6], gdy w swoim piśmie do MIiR[7] o przyczynach branżowych patologii słusznie przyrównał systemy prowizyjne na SKP z przyjmowaniem przez nas korzyści majątkowych (łapówek).[8]

A ja postanowiłem wrócić do tego tematu, gdy dowiedziałem się o szczycie perwersji branżowej, jakim jest stosowanie tego patologicznego sytemu przez nauczycieli w przyszkolnych SKP (sic!).

Bo, jak nie od nich, to od kogo już wymagać zdrowego rozsądku?

Pal licho goniących za zyskiem członków PISKP, pal licho zaślepione zyskiem zarządy PZM-tów, pal licho niemoc zarządu naszego OSDS-u. Ale ci, od nauczania dzieci i młodzieży powinni wiedzieć, co w trawie piszczy . . . ?

A piszę o tym, bo dowiedziałem się, że kolejny UDS, któremu prokuratura przedstawiła zarzuty, to nauczyciel z zawodu[9], który także pracował na tej przyszkolnej PSKP w systemie prowizyjnym (sic!) http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/lewe-obt-w-lwowku/

A pan Prokurator z Lwówka Śląskiego mylił się, gdy mnie poinformował o tym, że na tym etapie nie znalazł dowodów na tzw. mobbing-molestowanie o obroty. Bo tym mobbingiem-molestowaniem i nakłanianiem do zwiększenia obrotów danej SKP kosztem BRD jest tutaj właśnie funkcjonujący system prowizyjny. I jest to wystarczający powód, aby wystąpić o zamknięcie tej SKP, gdyż nie realizuje zadań określonych w PoRD. Zamiast dbałości o BRD, dba o obrót i zyski dla właścicieli.

 

Pozdrawiam

Dziadek Piotra

=======================

P.S.

Pozdrawiam kolegów pracujących w niektórych PZM-otach (mam nadzieję, że to nie jest odgórny nakaz dla wszystkich w całej Polsce). Koledzy, nie dajcie się molestować tymi systemami. Domagajcie się normalności. Domagajcie się odwołania zarządów, które wymuszają na Was obroty zamiast dbałości o BRD.


[1]    SDS, to Stowarzyszenie Diagnostów Samochodowych, które dało początek późniejszemu OSDS-owi. W trakcie każdego naszego spotkania w Leszczynku omawialiśmy ten problem z punktu widzenia niebezpieczeństw dla UDS-a, po kolejnych informacjach o prokuratorskich zarzutach dla UDS-ów.

[2]    UDS, to pracownik Stacji Kontroli Pojazdów (SKP), czyli Uprawniony Diagnosta Samochodowy.

[3]    BRD, to Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego.

[4]    PISKP, to polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, lobbyści właścicieli SKP.

[5]    OSDS, to Ogólnopolskie Stowarzyszenie Diagnostów Samochodowych, które powstało 1 lipca 2012 r. na bazie organizacyjnej, osobowej i finansowej SDS-u.

[6]    SIMP, to Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich.

[7]    MIiR, to Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, któremu szefuje paniusia Bieńkowska.

[8]    „… nakłaniane diagnostów przez przedsiębiorców z obawy przed utratą klienta. Sytuacja ta może być również spowodowana groźbą likwidacji etatu i/lub utratą płynności finansowej SKP, realną utratą wynagrodzenia dla diagnosty (prowizja od ilości badań lub przyjmowanie przez nich korzyści finansowych)” – http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/debata-w-mtir/

[9]    I nie zazdroszczę, gdy będzie musiał spojrzeć w oczy uczniom, gdy wrócą z ferii. Bo na dzień dzisiejszy nie został jeszcze zwolniony z pracy.

Loading