TO I OWO O BRD

Rate this post

To i owo o BRD, ale zawsze branżowo, czy też ktoś tego chce, czy nie.

 

I. Kraków i BRD.

Wczytaliście się zapewne w pismo z WK Kraków. I zauważcie, że istnieje tu realna  groźba zamknięcia SKP w trybie art. 83b ustawy PoRD za brak „jakichś zapisków?” w uwagach naszego zaświadczenia.

A nasz Kolega Kazik nie miał wcale umowy o pracę w charakterze UDS-a, i choć musiał zdarzyć się wypadek przy pracy, który uniemożliwił mu dalsze wykonywanie (bezprawne!) pracy w naszym zawodzie, to tej SKP także do dziś nie zamknięto, patrz http://www.diagnostasamochodowy.pl/2012/tylu-czyta-kazdego-dnia/

A kilkaset dokonanych czynów zabronionych w Żorach, gdzie zaangażowanych było w ten przestępczy proceder na OSKP około 20 podejrzanych osób nie rodzi dla naszych urzędników z WK żadnych konsekwencji związanych z treścią art. 83b ustawy PoRD (sic!).

Czy nie uważacie czasem, że to jakiś absurd, gdy w jednym wypadku brak czegoś w zaświadczeniu, a w drugim i trzecim czyny o znamionach przestępstw?

 

II. Wałbrzych i kolejne kłopoty UDS-a na OSKP.

Pozwoliłem sobie w Waszym imieniu zapytać Panią Rzecznik GITD o sprawie, którą opisywaliśmy w dniu 25 lutego br. (info nr III)  http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/piszecie/

Otrzymaliśmy w tej sprawie następującą odpowiedź:

 

„Szanowny Panie,

Nawiązując do Pańskiego wniosku o udostępnienie informacji publicznej poniżej przedstawiam odpowiedzi na zadane pytania.

Ad. 1. Po zatrzymaniu pojazdu i wstępny ujawnieniu poważnych usterek w stanie technicznym pojazdu zdecydowano o przeprowadzeniu szczegółowych oględzin i kontroli technicznej w OSKP w Kłodzku.

Kontrola wykazała rażące usterki w stanie technicznym, w tym:

I. Ciągnik siodłowy: popękane tarcze hamulcowe, niesprawny hamulec roboczy, zbyt mała siła hamowania w jednym kole, wycieki płynów eksploatacyjnych, niesprawne i nieprzepisowe oświetlenie, pęknięta opona, brak fartuchów przeciwbłotnych, niekompletny trójkąt ostrzegawczy.

II. Naczepa: słyszalne ubytki powietrza powodujące zauważalny spadek ciśnienia, Nieprawidłowe mocowanie zbiornika sprężonego powietrza, niesprawny układ hamulcowy, niesprawne oświetlenie, popękana rama główna, brak fartuchów przeciwbłotnych, brak trójkąta ostrzegawczego, wycieki płynów eksploatacyjnych.

 

Przeprowadzone oględziny oraz czynności kontrolne (m. in. analiza zapisów tachografu) doprowadziły do ujawnienia osoby, co do której istniało uzasadnione podejrzenie, że dokonała fikcyjnego przeglądu.

 

Ad. 2. Fikcyjną kontrolę przeprowadzono na jednej stacji na terenie Wałbrzycha.

 

Ad. 3. O sprawie powiadomiono Komisariat Policji w Nowej Rudzie (jednostka podległa Komendzie Powiatowej Policji w Kłodzku).

 

Ad. 4. Informacja o stwierdzonych nieprawidłowościach zostanie przekazana do właściwego starosty.

 

Z poważaniem,

Aleksandra Kobylska

Wydział Informacji i Promocji

Gabinet Głównego Inspektora

 

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Więc już tylko czekać na kolejne kłopoty kolejnego UDS-a – no tak . . .

I tradycyjnie . . ., gdy znajdę nieco czasu, to może uda nam się przybliżyć jeszcze sprawę tego fikcyjnego OBT na OSKP w Wałbrzychu.

 

I pozdrawiam

Dziadek Piotra

 

Loading