SKP dla WITD, czyli jak walczyć ze starą konkurencją (???).
WITD[1] z SKP lub SKP[2] we współpracyz WITD, czyli Wojewódzka Inspekcja Transportu Drogowego działa wspólnie z niektórymi i wybranymi Okręgowymi Stacjami Kontroli Pojazdów.[3]
Aby nie narażać się już więcej na kolejne zarzuty o naruszaniu obowiązującego prawa w zakresie wykonywania czynności sprawdzających na SKP przez inspektorów GITD z różnych regionów kraju (czynności innych niż BT[4] i z pomijaniem obowiązkowych wpisów do rejestrów), to w dniu 1 kwietnia br. inspektorzy z Kujawsko-Pomorskiego WITD podjęli swoje działania w nocy, czyli w czasie, gdy dane SKP formalno-prawnie jest zamknięte. Nie ma więc w tym wypadku naruszenia/omijania prawa przez urzędników państwowych. Ale, czy to wyjaśnia wszystko?
Celem tych nocnych działań była weryfikacja stanu technicznego autobusów komunikacji miejskiej na terenie Bydgoszczy. Typowane do kontroli autobusy kierowane były na 3 inne Okręgowe Stacje Kontroli Pojazdów, czyli nie należące do tych przewoźników.
Kontrolujący, przy pomocy specjalistycznego sprzętu, sprawdzili układy pojazdów mające bezpośredni wpływ na BRD[5].
W trakcie prowadzonych działań poddano kontroli 27 autobusów dwóch największych przewoźników realizujących przewozy regularne i posiadających własne OSKP (sic!).
A efektem tych działań były stwierdzone nieprawidłowości i zatrzymanie 19 DR[6], co stanowi aż 70% kontrolowanych autobusów (sic!).
Do najczęściej stwierdzanych usterek zaliczyć można:
nadmierną różnicę sił hamowania poszczególnych kół,
niesprawne układy pneumatyczne oraz systemy ABS,
zużyte elementy układów zawieszenia,
wycieki płynów eksploatacyjnych,
zużyte ogumienie.
W kontekście tych przykrych efektów kontroli należy zapytać:
– co dzieje się w tej Bydgoszczy, przecież mają tam tak prężny ośrodek szkoleniowy i tylu dobrych fachowców,
– po co przewoźnikom ich własne SKP? Czy nie po to, aby nie ponosić koniecznych nakładów na remonty własnych pojazdów?
A po okresie, jaki upłynął od czasu ostatniego OBT oraz po stopniu zużytego ogumienia i po zużytych elementach układu zawieszenia można wywnioskować, czy UDS właściwie przeprowadził ostatnie OBT. Czyżby kolejne kłopoty czekały kolejnych UDS-ów, tym razem w Bydgoszczy?
A GITD informuje, że szczegółowe kontrole stanu technicznego przy pomocy specjalistycznego sprzętu będą prowadzone cyklicznie.
Mam nadzieję, że właścicielom tych trzech OSKP opłacało się – w wymiarze finansowym – wynająć dla WITD swoje stacje kontroli pojazdów. Bo brak oficjalnego rzetelnego rozliczenia finansowego może oznaczać, że jest to tylko kolejny element walki konkurencyjnej między OSKP w Bydgoszczy, do której wykorzystuje się państwową instytucję.
Pozdrawiam
Dziadek Piotra
[1] WITD., to Wojewódzka Inspekcja Transportu Drogowego.
[2] SKP, to miejsce wykonywania BT przez UDS-a, czyli Stacja Kontroli Pojazdów.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
kwi 4 2014
SKP DLA WITD
SKP dla WITD, czyli jak walczyć ze starą konkurencją (???).
WITD[1] z SKP lub SKP[2] we współpracyz WITD, czyli Wojewódzka Inspekcja Transportu Drogowego działa wspólnie z niektórymi i wybranymi Okręgowymi Stacjami Kontroli Pojazdów.[3]
Aby nie narażać się już więcej na kolejne zarzuty o naruszaniu obowiązującego prawa w zakresie wykonywania czynności sprawdzających na SKP przez inspektorów GITD z różnych regionów kraju (czynności innych niż BT[4] i z pomijaniem obowiązkowych wpisów do rejestrów), to w dniu 1 kwietnia br. inspektorzy z Kujawsko-Pomorskiego WITD podjęli swoje działania w nocy, czyli w czasie, gdy dane SKP formalno-prawnie jest zamknięte. Nie ma więc w tym wypadku naruszenia/omijania prawa przez urzędników państwowych. Ale, czy to wyjaśnia wszystko?
Celem tych nocnych działań była weryfikacja stanu technicznego autobusów komunikacji miejskiej na terenie Bydgoszczy. Typowane do kontroli autobusy kierowane były na 3 inne Okręgowe Stacje Kontroli Pojazdów, czyli nie należące do tych przewoźników.
Kontrolujący, przy pomocy specjalistycznego sprzętu, sprawdzili układy pojazdów mające bezpośredni wpływ na BRD[5].
W trakcie prowadzonych działań poddano kontroli 27 autobusów dwóch największych przewoźników realizujących przewozy regularne i posiadających własne OSKP (sic!).
A efektem tych działań były stwierdzone nieprawidłowości i zatrzymanie 19 DR[6], co stanowi aż 70% kontrolowanych autobusów (sic!).
Do najczęściej stwierdzanych usterek zaliczyć można:
W kontekście tych przykrych efektów kontroli należy zapytać:
– co dzieje się w tej Bydgoszczy, przecież mają tam tak prężny ośrodek szkoleniowy i tylu dobrych fachowców,
– po co przewoźnikom ich własne SKP? Czy nie po to, aby nie ponosić koniecznych nakładów na remonty własnych pojazdów?
A po okresie, jaki upłynął od czasu ostatniego OBT oraz po stopniu zużytego ogumienia i po zużytych elementach układu zawieszenia można wywnioskować, czy UDS właściwie przeprowadził ostatnie OBT. Czyżby kolejne kłopoty czekały kolejnych UDS-ów, tym razem w Bydgoszczy?
A GITD informuje, że szczegółowe kontrole stanu technicznego przy pomocy specjalistycznego sprzętu będą prowadzone cyklicznie.
Mam nadzieję, że właścicielom tych trzech OSKP opłacało się – w wymiarze finansowym – wynająć dla WITD swoje stacje kontroli pojazdów. Bo brak oficjalnego rzetelnego rozliczenia finansowego może oznaczać, że jest to tylko kolejny element walki konkurencyjnej między OSKP w Bydgoszczy, do której wykorzystuje się państwową instytucję.
Pozdrawiam
Dziadek Piotra
[1] WITD., to Wojewódzka Inspekcja Transportu Drogowego.
[2] SKP, to miejsce wykonywania BT przez UDS-a, czyli Stacja Kontroli Pojazdów.
[3] Ze strony internetowej GITD.
[4] BT, to badanie techniczne pojazdu (może być okresowe-OBT lub dodatkowe-DBT) wykonywane przez UDS-a na SKP.
[5] BRD, to bezpieczeństwo ruchu drogowego.
[6] DR, to dowód rejestracyjny pojazdu.
By dP • DIAGNOSTA od BRD • Tags: BRD, decyzje urzędnicze, diagnosta samochodowy, GITD, OSKP, stan techniczny autobusów