ITD UCZY SIĘ

Rate this post

ITD uczy się, to pewne.

A mnie nurtuje pytanie, czy Oni uczą się tylko na swoich błędach, czy też także na naszych błędach?

Niedawno pisałem o tym, że naszemu koledze udało się tylko dzięki nieudolności ITD, która nie dokonała ponownej Kontroli pojazdu na SKP po stwierdzeniu usterek – http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/blisko-bylo/

Ale z poniższego tekstu wynika, że i Oni uczą się (czytają naszą stronkę?). Bo w czasie ostatnich styczniowych kontroli na terenie województwa kujawsko-pomorskiego już tego błędu nie popełnili i pojazdy ze stwierdzonymi usterkami odsyłano na SKP na ponowne BT.

I w tym kontekście mniej ważne jest pytanie:

  • o podstawę prawną wykonywania takich badań na OSKP (która pozycja cennika?),
  • czy podczas corocznej kontroli w tej OSKP należącej do ZSZ nadzorujący urzędnicy zauważą fakt pozaewidencyjnego wykonywania BT (?).

Bo najważniejsze dla nas jest pytanie, czy nauki ITD zatrzymały się tylko na tym pierwszym etapie, czy też będą uczyć się dalej?

Bo to „dalej” niesie ze sobą określone konsekwencje dla naszego środowiska. To „dalej”, to dociekanie, kto i dlaczego oraz na jakiej OSKP dopuścił dany pojazd do ruchu. I sam nie wiem, czy życzyć panom Inspektorom GITD większych sukcesów na tym polu, czy też życzyć naszym Kolegom, aby zmieniali pracę na takie OSKP, gdzie firma nie ma własnego taboru oraz gdzie nie wymuszają prowizyjnego systemu wynagrodzeń.

W Wy co o tym sądzicie, komu należą się nasze życzenia bardziej?

 

Pyta i pozdrawia weekendowo

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – – – – –

„Kontrole przewozów regularnych osób na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.

W dniu 15 stycznia inspektorzy ITD przeprowadzili po raz kolejny działania kontrolne ukierunkowane na stan technicznego autobusów realizujących przewozy drogowe osób, tym razem na terenie powiatu włocławskiego.

Dzięki bardzo dobrej współpracy Inspekcji Transportu Drogowego i Zespołu Szkół Samochodowych we Włocławku, wytypowane autobusy kierowane były do Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów mieszczącej się przy warsztatach szkolnych ZSS. Inspektorzy ITD szczególną uwagę zwrócili na stan techniczny elementów konstrukcyjnych pojazdów, układów hamulcowych, kierowniczych, zawieszenia, ogumienia, oświetlenia oraz wyposażenia dodatkowego wymaganego dla autobusów.

Do Kontroli wytypowano 28 autobusów należących do pięciu różnych przewoźników drogowych realizujących przewozy regularne osób. W wyniku przeprowadzonych działań inspektorzy stwierdzili m.in.:

 

  • brak odpowiednich sił hamowania lub niedopuszczalne różnice sił hamowania kół tej samej osi (różnice do 92%, przy dopuszczalnych 30%),
  • samowolne niedozwolone zmiany konstrukcyjne w układzie hamulcowym,
  • nadmierne luzy w układach kierowniczych,
  • uszkodzone elementy układu zawieszenia,
  • nadmiernie zużyte opony lub opony o różnej rzeźbie bieżnika na kołach tej samej osi,
  • znaczną korozję elementów konstrukcji pojazdów,
  • wycieki płynów eksploatacyjnych do środowiska,
  • niezgodne z warunkami technicznymi pojazdów oświetlenie zewnętrzne,
  • zbyt małą liczbę wyjść awaryjnych dla pasażerów.

 

W wyniku stwierdzonego złego stanu technicznego pojazdów inspektorzy zatrzymali 14 dowodów rejestracyjnych i zakazali jazdy z pasażerami, zezwalając pojazdom wyłącznie na zjazd do warsztatów, a w trzech przypadkach – ze względu na usterki stwarzające bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym – wydali bezwzględny zakaz dalszej jazdy.

Tydzień temu podobne kontrole inspektorzy przeprowadzili w Bydgoszczy, Toruniu i Grudziądzu.

Wytypowane pojazdy, w celu szczegółowego sprawdzenia stanu technicznego,  zostały skierowane na 5 Okręgowych Stacji Kontroli Pojazdów, mieszczących się na terenie w/w miast.

 

Ogółem, inspektorzy  skontrolowali  58 autobusów. W wyniku uchybień w stanie technicznym  pojazdów zatrzymano aż 31 dowodów rejestracyjnych.

 

Do katalogu najczęściej stwierdzanych usterek zaliczyć można było:

niedostateczne siły hamowania poszczególnych kół,

– nadmierne luzy lub braki w układach zawieszenia i kierowniczych,

– korozję elementów konstrukcyjnych,

– uszkodzenie lub nadmierne zużycie opon,

– wycieki płynów eksploatacyjnych,

– usterki oświetlenia.

Kontrolujący, z uwagi na fatalny stan techniczny autobusów, w 8 przypadkach wydali zakaz dalszej jazdy.[1]



[1]    Ze stron internetowych GITD

 

Loading