lis 22 2018
DEBATA NA SEJMOWYCH SALACH
Debata na sejmowych salach, czyli został nam już tylko Allah?
Podkomisja do spraw mikro i małych przedsiębiorstw. Było interesująco. Było o zamykaniu SKP, o proteście środowiska, o odbieraniu nam uprawnień i było „proszę nie kłamać!”.
Byli wszyscy najważniejsi gracze na naszym rynku, nawet SITK Krosno.
I tak, na ten przykład:
- „Jest mi przykro, że dzisiaj się tu spotykamy. Po poprzednim naszym spotkaniu liczyłem, że zostanie wypracowany kompromis, który będzie akceptowany przez wszystkich, tj. stronę rządową i przedsiębiorców prowadzących Stacje Kontroli Pojazdów”.
- „zawarte kompromisy między stroną społeczną i rządową zostały pominięte i zaniechane w przedstawionej wersji zmiany ustawy PoRD.”
- „nie starostwie, a TDT przejmuje nadzór nad SKP”
- „zatrudnianie na SKP diagnostów samochodowych z wyrokami”1
- „mad ośrodkami szkolenia diagnostów nie ma żadnego nadzoru, co powoduje słabe ich przygotowanie”
- „nie przewiduje się zmiany cennika, ale przedsiębiorcy prowadzący SKP będą ponosili koszty opłaty jakościowej za BT po terminie, nie wyższej jak 3,5 zł”
- „obecny system jest kulejący i nieszczelny, więc ta konieczna zmiana jest ceną, którą musimy zapłacić”
- „ostatnia kontrola NIK obejmowała zaledwie ok. 5,5% starostw, które nie miały podpisanych umów z TDT i bez dużych miast, zaś wnioskami obejmuje się całą branżę”
- „panie ministrze, to jest dla nas oburzające. Szkoda naszego czasu i tych ostatnich trzech lat, gdy z dyskusją wróciliśmy do punktu wyjścia.”
- „to, że starostowie niedostatecznie wykonywali nadzór nad SKP wynika z faktu, że nigdy na to nie dostali pieniędzy”
- „projektowana ustawa doprowadzi do upadku lub na skraj ekonomicznej nieopłacalności 90% przedsiębiorców prowadzących SKP”
- „w przyszłym roku ogromny skok cen energii spowoduje, że gwałtownie zmieni się sytuacja ekonomiczna branżowych podmiotów”
- „to, że ktoś tam coś źle zrobił, to nie znaczy, że wszyscy źle robią”
- „projektowane zmiany, to nie jest wprowadzenie dyrektywy. To jest skok na kasę, gdzie się chce zniszczyć Polskie Stacje Kontroli Pojazdów i przejąć je przez Transportowy Dozór Techniczny”
- „czy dyrektywa unijna wymaga kar za nieterminowe BT?”
- „podniesienie opłaty za BT choćby o 5 zł, z punktu widzenia osoby, która oczekuje na rzetelne wykonanie BT, nie jest znaczną dolegliwością”
- „a co się stanie, jeśli jakaś część pracodawców w niektórych okręgach zamknie swoje SKP i nie będzie gdzie skontrolować stanu technicznego pojazdów?”
- „TDT dzisiaj nie prowadzi BT na SKP, ale w przyszłości będzie prowadził. Dlatego, że było tak źle, to ma być lepiej”
- „to zupełnie niewyobrażalne, że na jakimś obszarze zamknięte zostaną SKP. Wówczas Minister Infrastruktury będzie musiał podjąć jakiej racjonalne działanie”
- „rocznie przybywa 200 SKP, a jeszcze fundują dodatkowe mycie czy jakiś zapaszek do samochodu. Więc nie przesadzajmy”
- „co zrobicie, jak przedsiębiorcy w ramach protestu zamkną swoje SKP na terenie dwóch powiatów?”
- „procedowany projekt wprowadza zmiany większe, niż to nakazuje Dyrektywa UE”
- „istnieje obawa, że SKP będą zamykane, a diagności będą tracić swoje uprawnienia i pracę”
- „przepisy nasze nie są czytelnie i zawsze będzie to powodowało rozbieżności prawne”
- „przeciętny kierowca w Polsce wydaje na naprawę swojego samochodu 2.000 zł rocznie. Więc dorzucenie do tego jakiejś drobnej kwoty, np. 3,5 zł nie spowoduje jakichś perturbacji i nie powinniśmy się bać tego”
- „z chwilą odebrania uprawnień diagnosta nie będzie miał szansy na obronę z powodu rygoru natychmiastowej wykonalności. Podobnie będzie z przedsiębiorcami prowadzącymi SKP”
- „wiemy jakie samochody trafiają do recyklingu . . . – z ważnym badaniem technicznym, a 50 % z nich trafia do szarej strefy”
- „gdzie jest napisane w Dyrektywie, że koszty nadzoru ma ponosić przedsiębiorca?”
- „zarabiamy coraz więcej, kupujemy coraz droższe samochody, więc i cena BT może zostać urealniona”
- „skupiamy się na cenie BT a nie na tym, jak ma wyglądać BT”
- „co w przypadku, gdy diagnosta dopuści do ruchu pojazd, np. autobus z dziećmi i dojdzie do wypadku samochodowego i będą ofiary?”
- „dopiero w dwóch kolejnych kontrolach musi nastąpić rażące naruszenie przepisów, aby zamknąć SKP”
- „te przepisy są dobre, muszą wejść w życie, nie uchronimy się od tego”
- „proszę nas nie kłamać”
- c.d.n.
dP
– – – – – –
Warto samemu posłuchać: http://sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/transmisje_arch.xsp#76701C6B431EF903C1258346003A640C
– – – – – – –
1 Czyżby był jakiś prawny zakaz?
23 listopada 2018 @ 09:21
Pod tym linkiem nie można uruchomić relacji z obrad.
Jakiś program do tego jest niezbędny?
23 listopada 2018 @ 15:36
Przykro mi, ale u mnie się otwiera i w pracy na SKP też się otwiera (właśnie wróciłem po zakończeniu zmiany). Tak więc, proponuję sprawdzić swoje oprogramowanie oraz ewentualnie wykonać kopię linku i wkleić do swojej przeglądarki.
Pozdrawiam
dP