TO I OWO WTORKOWO I BRANŻOWO

Rate this post

To i owo wtorkowo i branżowo o tym co będzie w Krakowie i Świętoszowie, co było w 2006 r. i co ciekawego się wydarzyło w Ustce.

wondering

I. Co będzie?

1/

Ano będzie wyjazd do Krakowa na corocznie organizowaną przez Wydział Ewidencji Pojazdów i Kierowców UM Kraków Konferencję w dniu 7 czerwca 2018 r.

Dziękując za otrzymane tradycyjnie już zaproszenie informuję uprzejmie, że tradycyjnie też tam będę fotki wykonywał i wszystkie wystąpienia z tradycyjną ciekawością notował.

2/

A zaraz potem, bo w dniu 9 czerwca mamy też tradycyjną i coroczna Konferencję szkoleniową organizowaną przez OSDS w Świętoszowie – https://osds.org.pl/?p=1476

hi

II. Co było.

Już nawet nie pamiętam od kogo otrzymałem tę informację o wynikach konkursu dla diagnostów z 2006 r. – bez części praktycznej, jak to ma miejsce w przypadku naszych OTDS/Konkursów (poniżej). Zwycięzcami byli Koledzy: Krzysztof Lubiński z firmy Lemar s.c. Gdańsk-Chełm, Mirosław Głazik z ZSZ w Bychawie i Zygmunt Rakoczy z CKP z Wałbrzycha.

Szkoda, że nie mamy więcej informacji na ten temat! Szkoda, że nie mamy żadnych zdjęć ilustrujących przebieg tego (tych?) konkursów. A może PT Czytelnicy i Koledzy pomogą? Mój telefon i e-mail przecież znacie.

A, tak na marginesie, to mam taki apel. Proszę, jeśli dysponujecie jakimikolwiek fotkami ilustrującymi nasze branżowe spotkania, których celem była integracja naszego zawodowego środowiska, to bardzo proszę przyślijcie skany tych zdjęć lub ich cyfrową wersję z dwoma/trzema zdaniami opisu (np. jakaś data i czego dotyczą)! A ja przyrzekam, że je opublikuję w możliwie krótkim czasie.

Jeśli na przykład macie zdjęcia z naszych spotkań w Leszczynku koło Kutna, albo pierwszych Konferencji OSDS-u, to będę (będziemy?) zobowiązani.

hi

III. Co się ciekawego wydarzyło.

Wrócę na chwilę jeszcze do Ustki, gdzie w trakcie kolejnej i tradycyjnej Konferencji Szkoleniowej PISKP to i owo zanotowałem. A między innymi:

1/

Około 350 tys. DR zatrzymuje rocznie Policja. A naszych SKP jest (w tej masie zatrzymanych DR) zaledwie 5 tys. Tak się zastanawiam, czyje to pojazdy są wśród tych zatrzymanych DR, na jakiej SKP i kto z nas wykonywał to ostatnie OBT, w wyniku którego dany pojazd dopuszczono do ruchu, aby mu następnie zatrzymać DR.

2/

Mobilne SKP będące na wyposażeniu Inspekcji Transportu Drogowego osiągają 37 – 50 % skuteczności w zakresie zatrzymywanych DR w stosunku do wszystkich badanych pojazdów przez WITD, gdzie ilość zatrzymanych DR to tylko (???) 6%.

Są też kontrolowane pojazdy po kilku dniach od ostatniego OBT na SKP, gdzie cyt.:

duża ilość usterek i stan ich zaawansowania wyklucza, aby pojazd na SKP był rzetelnie badany”.

Choć równocześnie stwierdzono, że na drogach jest coraz mniej „szrotów”, co jest niewątpliwą zasługą naszych SKP (stacjonarnych).

3/

Anomalie na SKP” to zagadnienie, o którym mówił Dyr. Marcin Barankiewicz. Chodzi o to, że jeżeli na danej SKP ilość „N” odbiega od normy średniej w danym powiecie, to fakt ten może stanowić podstawę do szczegółowej kontroli. A te kontrole mogą być:

  • bez wcześniejszego powiadomienia,
  • z analizą wyników BT,
  • w trakcie realnego BT (czyli na żywo),
  • w niedookreślonym przedziale czasowym (jeden dzień lub jeden miesiąc),
  • rażące naruszenie zasad wykonywania BT będzie skutkowało zamknięciem SKP,
  • po utracie uprawnień czeka nas ponowny kurs i ponowny egzamin.

I na tę chwilę, to tyle.

A resztę mam do opisania, gdy wstanę z rana.

hero

I pozdrawiam

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – –

..

Loading