BEZPIECZNY KIEROWCA CIĘŻARÓWKI

Bezpieczny Kierowca Ciężarówki, czyli poręczna broszura podręczna.

Temat BRD (bezpieczeństwa ruchu drogowego) nikomu z nas nie jest obcy. Tym branżowym problemem zajmuje się także nasz Kolega Witold Kapustyński z SEPERD (Stowarzyszenie Emerytowanych Policjantów Ruchu Drogowego).

Starsi stażem Koledzy być może pamiętają jeszcze, że w 2012 r. był Gościem kolejnego Zjazdu naszego SDS-u w Leszczynku – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2012/momentami-atmosfera-byla-goraca/

Mieliśmy plany zacieśnienia tej współpracy dla dobra obu naszych Stowarzyszeń, ale – niestety! – nowy zarząd OSDS miał inne plany w tym zakresie.

Od tegoż 2012 r. datuje się nasza miła i wzajemnie owocna znajomość. Nie zaprzestaliśmy też współpracy, czego dowodem było moje uczestnictwo w konferencji zorganizowanej przez SEPERD w Pile w 2014 r. – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/stan-techniczny-pojazdu-brd-cz/

Witold Kapustyński wraz z Janem Gradem jest także współautorem cennej branżowej publikacji pt. „Kultura jazdy a PoRD i BRD” – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2019/kultura-jazdy-a-pord-i-brd/

A teraz, po tym wstępie mogę już Wam zaprezentować kolejną publikację pt. „Bezpieczny kierowca ciężarówki”, którą nasz Kolega Witold Kapustyński napisał wraz ze swoją żoną Eweliną Kapustyńską.


Pozycja ta, w formie 60 stronicowej broszury, jest przydatna nie tylko dla każdego OSK (Ośrodek Szkolenia Kierowców), ale także dla każdego kierowcy ciężarówki. W skondensowanej formie zawiera niezbędne minimum informacji, które przydadzą się każdemu kierowcy ciężarówki w trasie. Na XXI rozdziały składają się następujące zagadnienia:

I. Szkolenie kierowców.

II. Dokumenty w podróży.

III. Kontrola drogowa i dokumenty z kontroli.

IV. Prędkość, odległość między pojazdami.

V. Alkohol. Inne Środki.

VI. Wymiary pojazdów ciężarowych.

VII. Ograniczenia w ruchu pojazdów.

VIII. Opłaty za przejazd po drogach.

IX. Czas pracy kierowcy, czas prowadzenia pojazdu. Przerwy i odpoczynki. Tachograf cyfrowy i analogowy.

X. Kabotaż.

XI. Płaca minimalna. Dokumenty kierowcy.

XII. Zabezpieczenie ładunku.

XIII. Oznakowanie pojazdu (dodatkowe nalepki).

XIV. Przewóz ADR.

XV. Przewóz zwierząt.

XVI. Przewóz artykułów spożywczych szybko psujących.

XVII. Przewóz odpadów.

XVIII. Monitorowanie towarów przewożonych po drogach.

XIX. Przemyt ludzi.

XX. Kary w transporcie nakładane na kierowcę i osobę biorącą udział w procesie transportowym (pracownik administracji).

XXI. Podręczny tłumacz dla kierowcy.

W ten sposób, po zapoznaniu się z treścią poszczególnych rozdziałów mamy już pogląd na merytoryczna zawartość tej pracy, do której mam nadzieję jeszcze niejednokrotnie wracać. Na marginesie warto wspomnieć, że jest to już piąte i uzupełnione wydanie tej ważnej branżowej publikacji.

A gratulując Autorowi pomysłu i wytrwałości w jego realizacji warto pamiętać, że praca ta jest także dostępna w wersji rosyjsko języcznej, czyli dla kierowców z za wschodniej granicy. A poniżej prezentujemy dane kontaktowe Autora.

I pozdrawiam

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – –

330 total views, 3 views today