KONFERENCJA PISKP W USTCE – CD. DRUGIEGO DNIA

Rate this post

Konferencja PISKP w Ustce – ciąg dalszy drugiego dnia.

Przypomnijmy tylko, że omawiałem już wcześniej ten drugi i merytoryczny dzień jubileuszowej Konferencji PISKP, gdzie prezentowali swoje stanowiska przedstawiciele: GITD, Unimetal, Policji, PISKP, Carly24, HELLA i Ministerstwa Cyfryzacji.

Zaś kolejną i bardzo ciekawą prezentację przygotowała firma MAHA. Swoją wiarygodność zbudowała w oparciu o szeroko zakrojone badania naukowe, co przez ostatnie 50 lat działalności przyczyniło się do spektakularnego rozwoju tej firmy. W chwili obecnej zatrudnia ona aż 1100 pracowników, którzy tylko dbają o podniesienie jakości produkcji. Warto też pamiętać, że od 30 lat produkuje linie diagnostyczne. Zaś Oddział MAHA Polska istnieje także od 15 lat, czyli swój jubileusz świętuje podobnie, jak PISKP.

Kolejnym prelegentem był dr inż. Rafał Sosnowski, który pozytywnie zaskoczył uczestników Konferencji ciekawym quizem, zawierającym pytania z zakresu aktualnie występujących problemów na branżowym rynku. W możliwie najbliższym czasie mam nadzieję przybliżyć Wam omówienie tego quizu po otrzymaniu jego potwierdzonych, czyli autoryzowanych wyników z firmy SOSNOWSKI.

W dalszej części mieliśmy szkolenie dotyczące pojazdów hybrydowych, a konkretnie sposobu przeprowadzania BT pojazdu zasilanego silnikiem elektrycznym. Prelegenci ciekawie przybliżyli wszystkie niebezpieczeństwa i ewentualne pułapki związane z przeprowadzaniem BT takiego pojazdu na SKP.

Ostatnim elementem tego drugiego dnia Konferencji PSKP był tradycyjny panel dyskusyjny. W jego trakcie odnoszono się m.in. do następujących zagadnień:

  • nadmiernej ilości BT w trybie awaryjnym, co tłumaczono nagłym i nieuzasadnionym zrywaniem połączenia z CEP2,0 oraz zbyt długim okresem czekania na klucz (3 tygodnie), co Min. Cyfryzacji tłumaczyło zbyt dużym obciążeniem w roku 2018.
  • brak danych w CEP2.0, które zostały wcześniej przez nas wprowadzone,
  • brak możliwości korekty prerejestracji.
  • w CEP2,0 nadal brak jest możliwości wykonania BT z HAK-iem. Min. Cyfryzacji argumentuje, że nikt nie zgłasza takiej potrzeby i nie wnosi o uruchomienie takiej funkcji.
  • ideę likwidacji roku produkcji zastopowali ubezpieczyciele, których oprogramowania działają w oparciu o rok produkcji a nie o datę pierwszej rejestracji pojazdu, jak to jest na całym cywilizowanym świecie. Jako przykład podawano sprawę, którą ma jeden z naszych kolegów. Ma on zapłacić 7.000 zł + odsetki karne, bo zaniżył rok produkcji. Niestety, tylko niektóre WK/starostwa pomagają naszym Kolegom, występując do producentów o wskazanie roku produkcji.
  • Niezgodność danych w DR (dowodzie rejestracyjnym) z TZ (tabliczką znamionową), to najczęściej UD (usterka drobna), choć nie tylko.
  • Problematyczność BT hamulca z miernikiem nacisku na pedał hamulca.
  • Bezzasadność sprawdzania szczelności obudowy w przypadku pojazdu z GAZ-em.
  • Konieczność wprowadzenia obowiązkowego testu amortyzatorów na OBT.

Na zakończenie tego dyskusyjnego panelu głos zabrał Prezes Leszek Turek. Odniósł się do opóźniających się planów z wdrożeniem naszej Rewolucyjnej Dyrektywy 45/2014 oraz roli PISKP w zakresie skutecznego powstrzymania błędnych rozwiązań w projektowanych zmianach naszej części ustawy PoRD.

W ten sposób zakończono ten drugi dzień – w jego merytorycznej części.

I tradycyjnie pozdrawiam

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – –

Prezes dr inż. Leszek Turek dziękuje wszystkim uczestnikom na zakończenie Konferencji
bateria + silnik elektryczny + kable hybrydy
Przedstawiciel firmy MAHA
diagności samochodowy „elektrycy?” o elektrykach
Byli tak zainteresowani „elektrykami”, że zapomnieli o przerwie obiadowej

wianuszek zainteresowanych „elektrykami”
dr inż. Rafał Sosnowski (z prawej) z Dyr. M. Barankiewiczem (z lewej)  podczas prezentacji quizu.
Panowie Karol Rytel i Marcin Barankiewicz z PISKP zgodnie odpowiadają na pytania w trakcie panelu dyskusyjnego

Loading