PIMOT I BRD

Rate this post

PIMOT i BRD, czyli stan techniczny pojazdów, to ich rzetelne badania, czy też nie? A może tylko propaganda TDT?

Zaglądam raz po raz na internetowe strony Krajowego Centrum BRD czekając:

  • aż wreszcie dokonają podsumowania roku 2018 w zakresie stanu BRD w naszym Kraju oraz
  • czekając na merytoryczną ocenę tej negatywnej dla nas sytuacji (brak wyraźnych postępów w zakresie istotnego ograniczenia negatywnych skutków wypadków drogowych, w tym śmierci i uszkodzeń ciała) – http://brd.org.pl/

I przeglądając te materiały trafiłem na to opracowanie pt. „Kultura jazdy”, którego autorem jest Prof. Jan Grad z Poznania i Kolega Witold Kapustyński ze Stowarzyszenia Emerytowanych Policjantów RD (Seperd) z Piły. Umieściłem je na naszej stronce w dniu wczorajszym, bo tak trafnie charakteryzuje nasze społeczeństwo i też częściowo wyjaśnia, dlaczego nasi kierowcy chowający się za stalowymi osłonami pojazdów samochodowych mordują na drogach bezbronne dzieci, pieszych, niepełnosprawnych emerytów, kobiety w ciąży, itd., itp., et’cetera, czyli słabszych – przy pełnej aprobacie całego naszego polskiego i też katolickiego społeczeństwa – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2019/kultura-jazdy-a-pord-i-brd/

Ale oprócz tego, na tych samych stronach internetowych Krajowego Centrum BRD znalazłem też to dość ciekawe opracowanie PIMOT-u, gdzie w zakładce „materiały prewencyjne” znajduje się opracowanie pt. „PIMOT – Infrastruktura drogowa chroniąca pieszych” – http://www.brd.org.pl/media/File/materialy/2018/Infrastruktura%20drogowa%20chroni%C4%85ca%20pieszych%20PIMOT.pdf

I sami popatrzcie, co znajduje się na stronie nr 6 tego opracowania, w pkt 4:

Więc jest rzekomo tak, że zdaniem PIMOT-u:

  1. zły stan techniczny pojazdów przynależy do problematyki „infrastruktura drogowa” (?!?), a do tego
  2. jest on czwartą przyczyną wszystkich wypadków drogowych z udziałem pieszych w Polsce.

Ciekawe tu więc może być stanowisko PIMOT-u, jak to się będzie miało (stan techniczny pojazdów) w stosunku do wszystkich wypadków i kolizji drogowych w Polsce (?).1

Ale mamy tu też jeszcze pewien mały (?) i dodatkowy kłopot. Albowiem w podsumowaniu (karta/str. 28) piszą już tylko głównie (w trzech punktach) o błędnej infrastrukturze drogowej i trochę enigmatycznie (strachliwie?) o winie samych użytkowników dróg (pkt 1), jakby problematyka „użytkowników dróg” była tożsama z zagadnieniem „infrastruktura drogowa”. Przecież to dwa odrębne i całkiem różne zagadnienia!

W tymże podsumowaniu zabrakło jakiegokolwiek info o tym, kto w Polsce odpowiada za tą wadliwą infrastrukturę drogową, a szkoda. Ukrywanie winnych nie przystoi, gdy na naszych drogach ginie tak wielu Ludzi!

A do tego, jak sami widzicie, gdy piszą o winie użytkowników dróg, to nie wiadomo tutaj, czy czasem nie chodzi o samych pieszych, np. zamordowane na drodze Dzieci, Babcie i Dziadków. Bo ci najsłabsi także są użytkownikami naszych dróg! I wrzucenie ich (tragicznie zmarłych i na trwale okaleczonych!) do jednego worka ze sprawcami i bandytami, tchórzliwie chroniącymi się w pancerzach pojazdów jest niewątpliwym nadużyciem. Nie wiem, czemu ma służyć ta manipulacja? Czy w ten sposób PIMOT lobbuje na rzecz urzędników, którzy podejmują błędne decyzje w zakresie naszej infrastruktury drogowej?

Ale musimy tu także zauważyć, że sformułowanie PIMOT-u o rzekomej winie użytkowników dróg nie zawiera błędu logicznego (każdy sprawca kolizji i wypadku drogowego jest z natury rzeczy użytkownikiem drogi), ale jest merytorycznie wadliwe, bo niczego wyjaśnia w zakresie BRD. To dlatego zwróciłem się z prośbą do PIMOT-u jedynie o wskazanie, na jakiej podstawie merytorycznej sformułowano ocenę, że stan techniczny pojazdów jest liczebnie (?) czwartą przyczyną wszystkich wypadków drogowych z udziałem pieszych w Polsce, pomijając problematykę rzekomej winy wszystkich użytkowników dróg.

Mam nadzieję, że i Wy z ciekawością zapoznacie się z odpowiedzią na ten temat.

I pozdrawiam

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – –

1 I ten zastanawiający brak jakiejkolwiek informacji o tym, na jakiej podstawie formułowane były te powyższe wnioski, brak jakiegokolwiek odnośnika.

Loading