Podziękowania i przeprosiny, czyli dwa w jednym w piśmie PIMOT-u.
Niedawno pisałem na temat opinii PIMOT-u (Przemysłowy Instytut Motoryzacji) o jakości naszej infrastruktury drogowej, gdzie nieco (?) bez związku z tematem wskazywali, że zły stan techniczny pojazdów jest czwartą w kolejności przyczyną wypadków drogowych – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2019/pimot-i-brd/
W związku z powyższym pozwoliłem sobie wystosować do PIMOT w dniu 17 lutego br. krótkie pisemko z prośbą o wyjaśnienie nurtujących mnie/nas wątpliwości. Oto jego treść:
Na stronie nr 6 tego opracowania, w pkt 4 znajduje się stwierdzenie o tym, że zły stan techniczny pojazdów jest czwartą przyczyną wypadków drogowych z udziałem pieszych, jak poniżej cyt.:
„Główne przyczyny powstawania wypadków drogowych z udziałem pieszych:
1. Nieprzestrzeganie przepisów ruchu drogowego przez kierujących
2. Nieprzestrzeganie przepisów ruchu drogowego przez pieszych oraz
3. Niedoskonała infrastruktura drogowa
4. Zły stan techniczny pojazdów
5. Niedoskonały system szkoleń przyszłych kierowców.”
W związku z powyższym zwracam się z uprzejmą prośbą o wskazanie, na jakiej podstawie merytorycznej sformułowano powyższą ocenę, gdyż w tym opracowania brak jakiegokolwiek odnośnika.
W oczekiwaniu odpowiedzi pozostaję, (…)”
– – – – – – – – – – – – –
I oto właśnie dziś, po miesiącu nerwowego oczekiwania otrzymaliśmy wreszcie odpowiedź na powyższe, cyt.:
„Warszawa, dnia 1 kwietnia 2019 r.
Redakcja Informatora insp. UDS-a
Bardzo dziękujemy za zainteresowanie się naszym stanowiskiem w tej jakże ważnej sprawie, bo dotyczącej szeroko rozumianej problematyki BRD.
Jednocześnie przepraszamy, że tak długo czekaliście państwo na naszą odpowiedź, co było spowodowane okresem urlopowym i wyjazdami kilku pracowników do cieplejszej Turcji. Takie wyjazdy naszych pracowników mają uzasadnienie, bo poznają oni w ten sposób kraje, w których mamy lepszą infrastrukturę drogową.
Ponadto pragniemy nadmienić, że przytaczane dane odnośnie złego stanu technicznego pojazdów, jako czwartej przyczyny wypadków z udziałem pieszych, to nasze firmowe stanowisko, które prezentujemy od bardzo wielu lat.
To nasze stanowisko wynika z osobistego doświadczenia naszych pracowników. Nie uważamy za stosowne tłumaczyć się z tej naszej wiary w poprawność tego rozumowania. Pracownicy naszego PIMOT-u od dziesiątków lat jeżdżą samochodami po ulicach Warszawy i po okolicznych podwarszawskich drogach kiepskiej jakości i najlepiej wiedzą, co i jak.
Opinię naszą wspierają także rodziny naszych pracowników, które także już od niedawna posiadają różne pojazdy i zaczynają nimi jeździć.
Ponadto jesteśmy także otwarci na opinie wielu znajomych naszych pracowników, których od niedawna stać już na samochody różnych marek, w różnym stanie technicznym i różnych rocznikowo.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
kwi 1 2019
PODZIĘKOWANIA I PRZEPROSINY
Podziękowania i przeprosiny, czyli dwa w jednym w piśmie PIMOT-u.
Niedawno pisałem na temat opinii PIMOT-u (Przemysłowy Instytut Motoryzacji) o jakości naszej infrastruktury drogowej, gdzie nieco (?) bez związku z tematem wskazywali, że zły stan techniczny pojazdów jest czwartą w kolejności przyczyną wypadków drogowych – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2019/pimot-i-brd/
W związku z powyższym pozwoliłem sobie wystosować do PIMOT w dniu 17 lutego br. krótkie pisemko z prośbą o wyjaśnienie nurtujących mnie/nas wątpliwości. Oto jego treść:
„PIMOT,
Szanowni Państwo.
Na internetowych stronach Krajowego Centrum BRD, w zakładce „materiały prewencyjne” znajduje się Wasze opracowanie pt. „PIMOT – Infrastruktura drogowa chroniąca pieszych” – http://www.brd.org.pl/media/File/materialy/2018/Infrastruktura%20drogowa%20chroniąca%20pieszych%20PIMOT.pdf
Na stronie nr 6 tego opracowania, w pkt 4 znajduje się stwierdzenie o tym, że zły stan techniczny pojazdów jest czwartą przyczyną wypadków drogowych z udziałem pieszych, jak poniżej cyt.:
„Główne przyczyny powstawania wypadków drogowych z udziałem pieszych:
1. Nieprzestrzeganie przepisów ruchu drogowego przez kierujących
2. Nieprzestrzeganie przepisów ruchu drogowego przez pieszych oraz
3. Niedoskonała infrastruktura drogowa
4. Zły stan techniczny pojazdów
5. Niedoskonały system szkoleń przyszłych kierowców.”
W związku z powyższym zwracam się z uprzejmą prośbą o wskazanie, na jakiej podstawie merytorycznej sformułowano powyższą ocenę, gdyż w tym opracowania brak jakiegokolwiek odnośnika.
W oczekiwaniu odpowiedzi pozostaję, (…)”
– – – – – – – – – – – – –
I oto właśnie dziś, po miesiącu nerwowego oczekiwania otrzymaliśmy wreszcie odpowiedź na powyższe, cyt.:
„Warszawa, dnia 1 kwietnia 2019 r.
Redakcja Informatora insp. UDS-a
Bardzo dziękujemy za zainteresowanie się naszym stanowiskiem w tej jakże ważnej sprawie, bo dotyczącej szeroko rozumianej problematyki BRD.
Jednocześnie przepraszamy, że tak długo czekaliście państwo na naszą odpowiedź, co było spowodowane okresem urlopowym i wyjazdami kilku pracowników do cieplejszej Turcji. Takie wyjazdy naszych pracowników mają uzasadnienie, bo poznają oni w ten sposób kraje, w których mamy lepszą infrastrukturę drogową.
Ponadto pragniemy nadmienić, że przytaczane dane odnośnie złego stanu technicznego pojazdów, jako czwartej przyczyny wypadków z udziałem pieszych, to nasze firmowe stanowisko, które prezentujemy od bardzo wielu lat.
To nasze stanowisko wynika z osobistego doświadczenia naszych pracowników. Nie uważamy za stosowne tłumaczyć się z tej naszej wiary w poprawność tego rozumowania. Pracownicy naszego PIMOT-u od dziesiątków lat jeżdżą samochodami po ulicach Warszawy i po okolicznych podwarszawskich drogach kiepskiej jakości i najlepiej wiedzą, co i jak.
Opinię naszą wspierają także rodziny naszych pracowników, które także już od niedawna posiadają różne pojazdy i zaczynają nimi jeździć.
Ponadto jesteśmy także otwarci na opinie wielu znajomych naszych pracowników, których od niedawna stać już na samochody różnych marek, w różnym stanie technicznym i różnych rocznikowo.
Z poważaniem
(podpis nieczytelny)”
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: diagnosta, DTD, Komisja Infrastruktury, Ministerstwo Transportu, PIMOT, resort transportu, stan infrastruktury drogowej, stan techniczny pojazdów