WSZYSCY WSPIERAJĄ PATOLOGIĘ?

Rate this post

Wszyscy wspierają patologię?

Bo nie chodzi o to, aby złapać króliczka. Chodzi tylko o to, żeby go gonić.

Na stronach GITD raz po raz można znaleźć branżowe ciekawostki, dotyczące stanu technicznego pojazdów poruszających się po naszych drogach. I w tym kontekście zastanawiam się, co się stanie, gdyby teoretycznie założyć, że od dnia „x” stan wszystkich pojazdów na naszych drogach jest zadowalający? Prawdopodobnie wówczas ktoś (prędzej, czy później) zgłosi wniosek o likwidację tej szacownej instytucji. Więc nie jest interesem GITD walka z patologiami na naszych drogach, ale podtrzymanie obecnego stanu.
Ja widzę jakieś tam przesłanki wskazujące na poparcie tej tezy. Może przypominacie sobie jeden z takich standardowych komunikatów z internetowej strony GITD, np.: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2020/kontrola-90-autobusow-i-zatrzymane-34-dr/
Być może i Wy zauważyliście, że w tym komunikacie GITD starannie ukrywa istotne wiadomości, dzięki którym można wskazać na to, gdzie jest źródło tych patologii. I podobną politykę GITD prowadzi już od wielu lat.

Na ten przykład nie informują:

  • jakie to są firmy, do których należą pojazdy z zatrzymanymi DR lub choćby, gdzie mieszczą się ich siedziby,
  • na jakiej SKP – lub choćby w jakiej miejscowości – dokonano ostatnich OBT tych pojazdów,
  • w jakim okresie od momentu zatrzymania DR było wykonane ostatnie BT.

I najważniejsze: to ukrywanie istotnych informacji nie ma żadnego związku z RODO!
Czy to taka specjalna polityka, której celem nie jest złapanie króliczka, ale tylko ściganie go? Patologia ma trwać, bo w przeciwnym przypadku zanika sens funkcjonowania tej instytucji? 

Ale podobnie jest z postawą wielu innych urzędów i instytucji w naszej branży.
Nagła poprawa stanu technicznego wszystkich poruszających się na naszych drogach pojazdów może stworzyć podobne zagrożenie, czyli ktoś może pokusić się o ich likwidację, bo cel został osiągnięty. To może dlatego nie idzie się z nimi porozumieć w zakresie podstawowych postulatów poprawiających BRD na naszych drogach?

No zastanówmy się, dlaczego urzędnicy naszych sąsiadujących ze sobą WK/starostw od 10 lat nie potrafią się porozumieć w tak prostym zakresie, jakim jest jednolita interpretacja naszej ustawy PoRD? Bo tolerowanie bałaganu w tym zakresie leży w ich żywotnym interesie. Dzięki temu my różnie wykonujemy BT, a to stanowi dla nich paliwo do rzekomych działań naprawczych w naszej branży i tym samym uzasadnienie dla funkcjonowania ich urzędów.

No zastanówmy się chwileczkę, no jeszcze troszeczkę . . . .
Cóż z tego, że odsuną od pracy na 5 lat jakiegoś kolejnego naszego kolegę, gdy ewidentna wina leży po stronie pracodawcy. Ale urzędnicy nie chcą tego widzieć, nie chcą o tym wiedzieć, nie chcą takich przypadków dokumentować!

Na miejsce odsuniętego od pracy kolegi przychodzi następny, który wykonuje korupcjogenne polecenia właściciela SKP. A pracodawców nikt nie chce rozliczać za psucie naszej branży. Bo patologia ma trwać!

Nie tylko nasze branżowe organizacje, ale także z indywidualnej inicjatywy wielu Kolegów od co najmniej 10 lat nasz (?) resort transportu bombardowany jest cennymi inicjatywami poprawiającymi stan BRD. I co? I nic.
Czyli te nasze branżowe inicjatywy to jeden wielki pic!
Bo tu nie chodzi o to, żeby coś naprawić, tylko o to, żeby sprawiać takie wrażenie, będące też uzasadnieniem dla rzekomo słusznych i jedynych działań tych rządowych instytucji.

Patologia ma trwać, bo stanowi uzasadnienie dla kolejnych branżowych zakupów? Bo są tym zainteresowani producenci naszych urządzeń i ich lobbyści? Bo bez tego nie będzie kolejnych zakupów przewoźnych/ruchomych SKP dla GITD, analizatorów spalin i dymomierzy oraz urządzeń do ustawiania świateł dla Policji i Straży Miejskich?

Już nie mówiąc/pisząc o uzasadnieniu dla budowy wieżowca dla TDT wraz z jego wyposażeniem?

Dzięki utrzymywaniu patologii na stałym poziomie (co kwartał afera!) w naszej branży utrzymują się całe rzesze tysięcy urzędników.

Mnie to od dawna przeszkadza. A Wam?

Pyta i pozdrawia
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – – –

Loading