SZUKAMY 10 WŁAŚCICIELI SKP

Rate this post

Szukamy 10 wspaniałych, czyli śmiałków z grona właścicieli SKP. I apel w tej sprawie.

Przed ponad miesiącem proponowałem branżowy pozew zbiorowy w sprawie naszego Cennika BT. Może jeszcze pamiętacie – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2021/pozew-zbiorowy-w-sprawie-cennika-bt/

Pozwoliłem sobie zainteresować tą sprawą paru naszych środowiskowych liderów. Ale niewątpliwie sprawa ta jest trudna z kilku powodów. Pomijając naszych branżowych miękiszonów, to jednym z głównych powodów i chyba najważniejszym jest obawa o cyt.: „mściwość” obecnie rządzących, którzy mogą cyt.: „zniszczyć” podmioty, które przystąpią do takiego zbiorowego pozwu.

No cóż, ja nie wiem i chyba nikt tego nie wie w stu procentach, jaka będzie ostateczna reakcja rządzących na taki pozew. Ale – niestety! – obawy środowiska są realne i być może uzasadnione.

Ponadto w naszej branży funkcjonuje dość spora grupa zwolenników obecnej władzy, dla których taki krok jest po prostu nie do przyjęcia. Wolą cierpieć, szukać przychodów poza naszą branżą, rozbudować warsztat, zainwestować w sklep motoryzacyjny niż uderzyć w swoje polityczne środowisko takim postulatem prawnym, choćby był i uzasadniony oraz słuszny ze wszech miar.

Ale w toku moich kuluarowych dyskusji w branży wyłonił się ciekawy pomysł, który wydaje się rozwiązaniem powyższych dylematów. Otóż chodzi o ewentualne znalezienie 10 byłych właścicieli SKP, którzy zamknęli swoje interesy z powodów ekonomicznych. Oni już niczym nie ryzykując mogą śmiało przystąpić do takiego pozwu zbiorowego p-ko Skarbowi Państwa o zamrożenie naszego Cennika. Więc w ten sposób jedynym problemem będzie znalezienie tych i takich 10 „wspaniałych” śmiałków. Chociaż nie możemy wykluczyć tych właścicieli SKP, którzy jeszcze działają i chcą się przyłączyć do tej prawnej akcji.

Ostatnie statystyki Cepiku, o których już zresztą pisałem, wskazują na zmniejszającą się ilość Podstawowych SKP. Myślę, że ten proces nadal postępuje. Z tego punktu widzenia znalezienie przedsiębiorców, którzy zamknęli swoje SKP nie wydaje się niemożliwe.

Ponadto, koszt takiej sprawy sądowej rozłożony na 10 osób nie powinien stanowić jakiego wielkiego wysiłku finansowego. Większym problemem wydaje się czas trwania takiego procesu. Ponadto mam też nieśmiałe zapewnienia niektórych branżystów o możliwym wsparciu finansowym takiej inicjatywy.

Tak na dobrą sprawę, to można głębiej sięgnąć w tej sprawie do funduszy naszych niektórych organizacji, ale najpierw trzeba zacząć od początku. A tym początkiem musi być znalezienie tych 10-ciu śmiałków.

 

Kłopot w tym, że ja nie wiem tego, co Wy wiecie. To dlatego właśnie kieruję ten apel do Was. Pomóżcie znaleźć nam tych 10 byłych właścicieli SKP, którzy zrezygnowali z tej działalności z powodów ekonomicznych w ostatnich np. 5 – 7 latach.

To Wy macie lepsze rozeznanie w terenie niż ja lub niektórzy liderzy naszych organizacji!

Jeśli znacie takie osoby, a sami nie macie odwagi z nimi porozmawiać w tej sprawie, to proszę: przyślijcie mi namiary, a ja już będę z nimi o tym rozmawiał i przekonywał do wsparcia tej inicjatywy. Bo zyski z uczestnictwa w takim zbiorowym pozwie mogą być . . . . . . . – co najmniej zaskakujące! A to z powodu wysokości możliwego odszkodowania!!!

I jeśli ktoś ma tu wątpliwości odnośnie naszych upolitycznionych sądów, to trudnym do podważenia argumentem jest ten prosty fakt, że ostateczna decyzja odwoławcza może tu należeć do sądownictwa UE, które – moim skromnym zdaniem – jednoznacznie oceni tę praktykę naszych władz z blokowaniem Cennika przez 16 lat, jako nieuzasadnioną i niedopuszczalną dyskryminację! Ale nie tylko dlatego, bo także z bardzo wielu innych też powodów, jak ekonomicznych, politycznych, socjalnych, moralnych, społecznych, gospodarczych, itd., itp., et’cetera.

Więc jeszcze raz: pomóżcie nam znaleźć tych 10-ciu właścicieli SKP, którzy zamknęli swoje interesy z powodu zamrożonego Cennika BT. Może wspólnie przekonamy ich do tej prawnej i moralnie uzasadnionej inicjatywy.

Dziadek Piotra

– – – – – – – – – – –

Loading