ART. 179 KK DOWODEM NA DEGRENGOLADĘ ORGANÓW ŚCIGANIA

Rate this post

Stosowanie art. 179 kk dowodem na postępującą degrengoladę organów ścigania w zakresie rozumienia problematyki BRD.

Branżowe patologie mają się dobrze, co widać co kwartał, gdy media informują o kolejnej branżowej aferze na jakiejś naszej SKP.

W naszej branży jest wielu zwolenników tej prostej (by nie powiedzieć prostackiej) tezy, że to my jesteśmy wszystkiemu winni, jakby nasza praca przebiegała w jakichś sterylnie czystych i wypreparowanych (choćby z nacisków najbliższego nam otoczenia) warunkach.

Albowiem jest to szczególnie ważne, gdy chcemy znaleźć skuteczne lekarstwo na nasze niedomogi, to niezależnie od analizy naszej pracy musimy jeszcze dokonać oceny jakości:

  • procesu stanowionego dla nas Prawa (np. 8 lat bez wymaganych Prawem szkoleń i bez niezbędnej samodzielności!) przez MI i DTD (resort transportu),

  • degrengolady stanowionego prawa, choćby w kontekście podmiotu dopuszczającego pojazd do ruchu,

  • nadzoru właścicielskiego, wynikającego z Kodeksu Pracy, a właściwie jego braku,

  • wątpliwego nadzoru merytorycznego WK/starostwa, wynikającego z ustawy PoRD (patrz np.: brak reakcji na przestępstwa na SKP),

  • wpływu, jaki ma obecna degrengolada organów ścigania (Policja + Prokuratura).

Tę degrengoladę organów ścigania widać na internetowych stronach Policji ze statystykami zastosowania art. 179 kk.1 „Kto wbrew szczególnemu obowiązkowi dopuszcza do ruchu pojazd mechaniczny albo inny pojazd w stanie bezpośrednio zagrażającym bezpieczeństwu w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym (…), podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.”

Ten artykuł Kodeksu Karnego mówi także o ewentualnej naszej odpowiedzialności. Bo to my faktycznie mamy ten szczególny obowiązek i to my i tylko my w praktyce dopuszczamy pojazdy do ruchu. Zaś z tego poniższego zestawienia wynika, nie mniej i nie więcej, że organa ścigania od 2010 roku praktycznie przestały stosować ten artykuł 179 KK w swojej codziennej praktyce, choć wcześniej na tym polu notowano spore sukcesy!

A przecież my sami wiemy najlepiej, co nadal dopuszczamy do ruchu, prawda?

Więc musi zastanawiać ten fakt, że od 2000 roku systematycznie spada ilość rejestrowanych przestępstw z art. 179 kk.

A ten spadek jest . . . . . – aż ponad dziesięciokrotny (sic!)!

Czy to da się jakoś racjonalnie wytłumaczyć?

Nooo, zastanówmy się troszeczkę, no jeszcze chwileczkę . . . .

No, myślę, że tak.

To generalnie brak wiedzy o zawartości ustawy Kodeks Karny przez funkcjonariuszy organów ścigania oraz niewiedza o roli, jaką dla BRD pełni stan techniczny pojazdów. Ktoś musiał uznać, że Policjant lub Prokurator słabiej wykształcony jest bardziej podatny na różnorodne polityczne sugestie i ten „zysk?” okazał się ważniejszy niż walka z naszą branżową patologią.

 

Organa ścigania, nawet gdy już trafią na taka sprawę, to idą po łebkach i z intelektualnego lenistwa zamiast z art. 179 kk realizują daną sprawę pod kątem poświadczenia nieprawdy z art. 271 kk. To dlatego sprawy nie są właściwie analizowany pod kątem BRD, co do rzeczywistych okoliczności sprawczych sprzyjających naszym patologiom. A suma tych wszystkich zaniechań (przez wszystkich uczestników naszej branżowej gry!) daje nam właśnie ten obecny stan, czyli aferę każdego kwartału.

A teraz uważnie popatrzcie (poniżej), jak każdego roku maleje ilość spraw realizowanych z art. 179 kk.

Trzymajmy się

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – –

 

Postępowania wszczęte i przestępstwa stwierdzone

z art. 179 KK za lata 1999 – 2020

 

Rok        Liczba postępowań wszczętych      Liczba przestępstw stwierdzonych

2020                           11                                      16

2019                           11                                       4

2018                           14                                       6

2017                             8                                       5

2016                           13                                       5

2015                           15                                       7

2014                           16                                       5

2013                           16                                       6

2012                           20                                      20

2011                           33                                      25

2010                           49                                      27

2009                           60                                      33

2008                           49                                      42

2007                           71                                      61

2006                           86                                     143

2005                          121                                    101

2004                         165                                       92

2003                          152                                    111

2002                           98                                       68

2001                           97                                      90

2000                           52                                      35

1999                            41                                     31

– – – – – – – – – –

Loading