TO I OWO, CZYLI NASZ TURNIEJ NA TTM, O NW I EUFORII NA NIEKTÓRYCH SKP

Rate this post

To i owo, czyli nasz Turniej/Konkurs na TTM w Poznaniu jednak tylko dwudniowy, euforia na niektórych (państwowych?) SKP oraz NW bardzo branżowy.

I. Euforia na państwowych SKP.

Nie dziwię się, że wszystkie nasze państwowe SKP mogą mieć powody do zadowolenia. Wreszcie jest jakaś przyzwoita perspektywa, wreszcie mają szansę na wyjście z branżowej zapaści.

Tylko czekać, aż wzrastająca ilość SKP będzie dotyczyła jedynie państwowych i samorządowych podmiotów. A jest to spowodowane przeciekami o planach naszego (?) resortu transportu, który podobno zamierza podnieść cenę podstawowego OBT. Ale dopiero wówczas, gdy już zmieni się struktura własnościowa naszych SKP. Czyli, gdy padnie już większość prywatnych podmiotów.

Cyt.:

gdyby skp były obiektami państwowymi, to nie zdziwiłbym się, gdyby za badanie techniczne samochodu osobowego trzeba było zapłacić 250 czy nawet 300 złotych.

https://motofocus.pl/informacje/nowosci/99695/zmiany-w-badaniach-technicznych-pojazdow-nadal-wiele-niewiadomych-wywiad

Ciekawe, czy właśnie tego oczekuje polskie społeczeństwo?

Nasza branża ma dziwnie krótką pamięć.

Już zapomnieliśmy, że do patologii dochodziło także na państwowych SKP.

Już zapomnieliśmy o tym, jak wyglądały pod koniec ubiegłego wieku funkcjonujące SKP. Już zapomnieliśmy ich „estetykę” i wyposażenie?

Już zapomnieliśmy o przyczynach, dla których w naszej branżowej grze od 2004 roku biorą udział także prywatne podmioty?

Ale te przecieki mają też drugi cel. Jest nim rozbicie jedności naszego środowiska w walce o waloryzację Cennika BT. Bo w ten sposób Koledzy na państwowym garnuszku już nie muszą się martwić. Wystarczy, że będą siedzieć cicho i tylko cierpliwie czekać. Ale jak długo?

II. Nasz tradycyjny Turniej/Konkurs na Targach Techniki Motoryzacyjnej w Poznaniu.

Niestety, z ważnych powodów organizacyjnych poinformowano nas, że na TTM w Poznaniu do dyspozycji będziemy mieli tylko dwa dni, czyli 8 i 9 kwiecień 2022 r., tj.: piątek i sobotę.

W ten sposób musieliśmy połączyć rywalizację zawodowców ze studentami wyższych uczelni, która odbędzie się w sobotę, tj. 9 kwietnia br. (mamy już pierwszych kandydatów drużynowych) – zapraszamy dotychczasowych uczestników naszych zmagań oraz wszystkich chętnych.

Planowana rywalizacja uczniów szkół samochodowych odbędzie się w planowanym wcześniej terminie, czyli w piątek, tj. 8 kwietnia 2022 r. – zapraszamy młodzież.

Choć sprawy organizacyjne jeszcze są w toku, to już przypominam tradycyjny adres do zgłaszania uczestnictwa: e-mail: [email protected]egnica.pl

III. Nowoczesny Warsztat nr 2 bardzo branżowy.

O tym ostatnim numerze NW już Wam przed paroma dniami wspominałem – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2022/turniej-diagnostow-na-ttm-10-14-kwiecien-2022/#

Ale, oprócz intrygującego tytułu na stronie 5 NW „Czas naprawić motoryzację” mamy też cały szereg nie mniej ciekawych tematów. Że wspomnę choćby duży blok zagadnień związanych z naszą pracą i funkcjonowaniem SKP na stronach 8 i 9 oraz rozważania na temat bezobsługowych SKP (sic!) na str. 34.

Są także aktualności o zmianach w rejestracji pojazdów (str. 29) oraz bardzo wiele ciekawych zagadnień odnoszących się do naszej warsztatowej braci, jak choćby artykuł, którego autorem jest dr inż. Kazimierz Sitek o diagnozowaniu układu jezdnego.

Wszystkim Wam polecam ten interesujący NW z lutego br.

I pozdrawiam

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – –

Loading