USTERKI DO SYSTEMU – APEL

Rate this post

Wszystkie usterki do systemu – Apel do całego środowiska SKP.

Konferencja PISKP, która niedawno odbyła się w Zakopanem pt. „Nowa dekada – nierozwiązane problemy” została zakończona w nastrojach minorowych. Bo nierozwiązane problemy pozostały nadal nierozwiązane.

M.in., cyt.:

Oczekiwano, że z ust przedstawiciela ministerstwa, przemawiającego z ekranu za pośrednictwem łącza, padnie deklaracja szybkiego wprowadzenia nowych opłat za badania. Tak się jednak nie stało. Okazało się, że dla rządu najważniejszy jest obecnie etap zakończenia prac nad wdrażaniem nowej ustawy. Projekt poszedł do zatwierdzenia przez Radę Ministrów i może wejść w życie 1 września, a realnie – 1 stycznia przyszłego roku. Do tego czasu nie należy oczekiwać zmian w opłatach. Ministerstwo jest jednak otwarte na dyskusję, czy ceny mają być uwolnione, czy też nadal urzędowe.

Zaplanowana przerwa, jaka nastąpiła po tym wystąpieniu, pozwoliła nieco uspokoić nerwowe reakcje zebranych osób na te wiadomości.

https://piskp.pl/xvi-konferencja-stacje-kontroli-pojazdow-2022-relacja/

Tym przedstawicielem ministerstwa, która przekazała tę nieszczęsną informację była nijaka Renata Rychter – nowa dyrektor Departamentu Transportu Drogowego w Ministerstwie Infrastruktury (resort transportu). To ona nie zwaloryzowała nam Cennika BT, bo zajęta była zmianami personalnymi w swoim najbliższym służbowym otoczeniu. Na swoich zastępców powołała (podobne jej?) koleżanki: Aldonę Wieczorek i Olgę Tworek.

I tym razem stało się tak, jak tego należało się spodziewać po obecnie rządzących. Zamiast merytorycznych decyzji o koniecznej i natychmiastowej waloryzacji Cennika BT, otrzymaliśmy (w nagrodę za cierpliwość przez 18 ostatnich lat?) personalne zamiany na stołkach.

Jest oczywiście ciekawostką, że tym razem mamy tu do czynienia z babskimi rządami w DTD, ale takie ciekawostki nie spowodują poprawy rentowności naszych SKP!

A do tego chciałbym się jakoś przekonać, czy te panie w pracy są należycie zadbane. Bo gdyby tak było, to by wiedziały, że przeciętna kobieta w Warszawie u manicurzystki zostawia ok. 100 zł. Więc tyle samo co za przeciętne OBT pojazdu do 3,5 t. DMC.

Zaś porównanie obu tych zawodów (manicurzystka vs insp. UDS na SKP z państwowymi uprawnieniami) oraz wymogów związanych z miejscem wykonywania takiej pracy (przerobiony garaż lub pokój w prywatnym mieszkaniu vs SKP spełniająca niemały szereg ustawowych wymogów), nawet dla takiej blondynki, jaką jest niewątpliwie także R. Rychter, nie powinno stanowić problemu stwierdzenie o bardzo rażącej dysproporcji, czy wręcz o dysproporcji krzyczącej o pomstę do Nieba.

Więc jeszcze raz: cena za „pazurki” w Warszawie jest taka sama jak cena za OBT pojazdu osobowego (sic!).

Ministerialni urzędnicy kłamliwie rozpowszechniają informację o naszej rzekomej powszechnej bierności w zakresie dbania o BRD. Przykładem tego mają być statystyki usterkowości w krajach starej UE i w Polsce. Mają one świadczyć o niskiej jakości wykonywanych przez nas BT.

Nie chce mi się po raz kolejny polemizować z tą szkodliwą tezą.1 Ale to nie oznacza, że mamy opuszczać ręce, że nie ma w tym zakresie już nic do zrobienia. Bo jestem przekonany, że apel Prezesa Marcina Barankiewicza z PISKP jest więcej niż uzasadniony.

Apel ten został spontanicznie wygłoszono w trakcie dyskusji na tej ostatniej Konferencji PISKP w Zakopanem i brzmiał: wpisujmy wszystkie usterki do elektronicznego systemu BT! Wszystkie, nawet te drobne!

W ten sposób będzie można wytrącić argumenty wrogich nam urzędników DTD o rzekomo złej i niskiej jakości wykonywanych przez nas BT na SKP.

Ja całym sercem przyłączam się do tego APELU. Jeśli już stwierdziliśmy usterki, to choć kierujemy pojazd do warsztatu na natychmiastową ich naprawę, to wpiszmy je do systemu. Niech mają, choć nam za to nie płacą – pies ich trącał.

I przypominam, żeby tych drobnych usterek (UD) nie było więcej jak 3, a każda powinna być inna rodzajowo. Chyba, że przewidujemy dla danego pojazdu „N” oraz np. UI i dajemy w zaświadczeniu 14 dni, to możemy wpisywać więcej.

Trzymajmy się

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – –

1 Odsyłam tu Was choćby do jednego z ostatnich raportów KR BRD, o którym niedawno pisałem: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2022/wielki-sukces-naszego-srodowiska-w-raporcie-kr-brd/

Loading