KOLEJNA TURA UZGODNIEŃ

Rate this post

Już za tydzień rozpoczyna się kolejna runda branżowych rozmów na terenie północno-wschodnim w sprawie waloryzacji opłat za BT na SKP.

Jesteśmy już po pierwszym, czyli po warszawskim etapie rozmów o tym, co już do tej pory zostało zrobione oraz o tym, co jeszcze można zrobić i jakimi metodami. Chodzi głównie o to, aby się wspólnie zastanowić, na jakie dalsze działania jest gotowe całe środowisko związane z SKP.

Na te kolejne spotkania Prezes Marcin Barankiewicz uda się uzbrojony w wiedzę o tym, czego oczekuje w tym zakresie Warszawskie Koleżeństwo. Być może, że oczekiwania środowiska warszawskiego będzie różniło się od oczekiwań naszych środowisk z terenów północno-wschodnich. Ale zawsze warto rozmawiać, więc i warto będzie wymienić się stanowiskiem w tym zakresie.

Ale – niezależnie od terytorialnych różnic – jedno wydaje się już wspólne, bo radykalizują się nasze poglądy w tym zakresie. Jeszcze niedawno, w naszej ankiecie pt.: „Czy jesteś za przeprowadzeniem akcji protestacyjnej na Stacjach Kontroli Pojazdów z powodu zamrożenia naszego cennika?” większość stanowili zwolennicy rozwiązania nr 2 (dwa), czyli bez zatrzymywania naszych SKP.

Dziś, to już jest jednak inna sytuacja, albowiem:

  1. większość, jest za strajkiem, polegającym na zatrzymaniu pracy naszych SKP (44%, 753 Głosów),

  2. dopiero na drugim miejscu znaleźli się zwolennicy jakiejś formy protestu, która nie zatrzyma pracy naszych SKP (37%, 644 Głosów),

  3. tylko przeciwnicy jakiejkolwiek formy protestu cały czas są na takim samym poziomie (19%, 326 Głosów).1

Gorąco więc polecam uczestnictwo w tej kolejnej rundzie rozmów. Przypomnę tylko, że kolejne spotkania rozpoczną się tradycyjnie o godz. 11.00 i odbędą się w następujących terminach i miejscach:

  1. 20.02.2023 r. – BIAŁYSTOK – ZESPÓŁ SZKÓŁ MECHANICZNYCH im. Św. Józefa,

    ul. Broniewskiego 14, 15-959 Białystok.

  2. 21.02.2023 r. – OLSZTYN – WORD – Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Olsztynie, ul. Towarowa 17B, 10-416 Olsztyn.

  3. 22.02.2023 r. – GDAŃSK – LEMAR – Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów , ul. Milskiego 1, 80-808 Gdańsk.

  4. 23.02.2023 r. – ZABIERZÓW k. KRAKOWA – MŁYN ZABIERZÓW, ul. Rodziny Poganów 9, 32-080 Zabierzów.

  5. 24.02.2023 r. – RZESZÓW – HOTEL ZIMOWIT, Al. Armii Krajowej 4b, 35-959 Rzeszów.

A do tego apeluję, aby w tych spotkaniach wzięli udział w szczególności ci wszyscy właściciele naszych SKP, dla których nasza branża stanowi podstawowe źródło przychodów. Albowiem to w nich uderza najbardziej brak waloryzacji naszego Cennika BT, podobnie zresztą jak we właścicieli naszych Podstawowych SKP!

Właściciele firm, gdzie przychód z SKP stanowi zaledwie jakiś procentowy ułamek (firmy transportowe, duże przedsiębiorstwa) nie są zainteresowani radykalizacją naszych postulatów z obawy i ze strachu, bo wydaje im się, że zbyt dużo ryzykują. Podobne obawy mają właściciele naszych sieci SKP i stąd będą raczej blokowali nasze jakiekolwiek postulaty, niż będą nas wspierali.

Podobnie nie możemy liczyć na nasze (?) państwowe SKP, bo już wiadomo, że żyją na państwowym garnuszku, czyli z naszych podatków, np.: na wyższych uczelniach, szkołach, w Wojsku i w Policji.2 Z tego punktu widzenia będzie nawet lepiej, jak będą bierni (choć ci, co nie z nami, faktycznie będą p-ko nam).3

Mam nadzieję, że przyjdzie jeszcze czas na rzetelną analizę przyczyn obecnej zapaści naszej branży. Mam też nadzieję, że dojdzie do rozliczenia tych, którzy się do tego przyczynili.

Trzymajmy się

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – – – –

1 Takie dane są na dzień 13.02.2023 r., gdzie głosowało ogółem: 1 723 osób.

2 Być może, że część tych i takich państwowych podmiotów pominąłem (celowo?).

3 A, gdy już coś osiągniemy, to – mam takie nieodparte wrażenie, że nawet jednym słowem nie podziękują!

Loading