FORUM MOTORYZACYJNE ZA NAMI

Rate this post

Forum Motoryzacyjne na TTM w Poznaniu za nami.

Wszyscy najważniejsi zawitali do Poznania. Było to na Forum Motoryzacyjnym w czasie niedawnych TTM, których organizatorem było STM Prezesa Rafała Sosnowskiego.

To Forum Motoryzacyjne było w jakimś sensie przełomowe. I nie tylko z tego powodu, że zjawili się na tę debatę najważniejsi branżowi liderzy, także przedstawiciele zagranicznych organizacji. Zaś ci, których nie było, tym samym sami określili swoją minimalna rolę na branżowym rynku.

Zaczynając analizę tego naszego branżowego wydarzenia od powyższego stwierdzenia, to doniosła waga tego Forum w Poznaniu wynika jeszcze z faktu, że:

  1. zadeklarowano cykliczność tego Forum. Tym samym będziemy mieli tę ciekawą możliwość, aby zweryfikować – w postępującym po sobie przedziale czasowym – zasadność postawionych tez oraz zasadność postawionych diagnoz przez poszczególnych liderów. Targi Techniki Motoryzacyjnej (TTM) w Poznaniu są jedynym miejscem w Polsce, które przez swoje korzystne usytuowanie oraz tysiące gości może stanowić gwarancję spotkania się wszystkich uczestników naszej branżowej gry. Żałować tylko należy, że to nie będzie jednak coroczne spotkanie. Ale może i na ten „ból” uczestnicy tego Forum wymyślą jakieś lekarstwo?

  2. Okrągły Stół” w branży to tak cenna inicjatywa, że jej znaczenia trudno nie docenić. Jest ona zawsze aktualna. Idea takiego „okrągłego stołu” przewija się u nas od 2012 r.1, choć nie tylko i nie zawsze w tak wąskim zakresie.2 Mam nadzieję, że niezbędną rolę organizatora i mediatora w tym przedsięwzięciu weźmie na siebie inicjator tego pomysłu, którym jest Prezes Sosnowski z STM.

  3. BRD to temat, którego Organizatorzy tego Forum nie bali się. Nie muszę tłumaczyć, że temat ten ma dość ścisły związek z problematyką jakości BT na SKP. Nastąpiło bardzo mocne wsparcie w temacie BRD ze strony DEKRY, firmy BETIS oraz z firmy AUTOLIV i jej hasłem „ratować więcej żyć”. Stanowi to gwarancję, że uczestnicy tego Forum na długo zapamiętają tę ważną część tego wydarzenia. Choćby z tytułu merytorycznej wiedzy i obiektywnie zaprezentowanych statystyk w tym zakresie.

  4. Nie tylko ja odniosłem wrażenie, że wystąpienie Prezesa Waldemara WITKA z OSDS-u spotkało się ze zrozumieniem wszystkich uczestników tego Forum. Wypada mieć w związku z tym nadzieję, że jego Uczestnicy znajdą sposób na pozytywną realizację postulatu, aby odpowiedzialność za stan techniczny pojazdu przenieść wyłącznie na właściciela pojazdu. I choć trzymam kciuki za tę ideę, to jednak proponuję także, aby na wszelki wypadek przygotować jeszcze jakiś plan „B”, bo to będzie bardzo trudne. Należy uniknąć w ten sposób sytuacji, którą już opisaliśmy.3 Przypomnę tylko, że Sąd w wyroku apelacyjnym uznał, że właściciel pojazdu nie ponosi żadnej odpowiedzialności za tragiczny stan techniczny swojego pojazdu (przyczepy), pomimo wskazującej opinii dwóch rzeczoznawców (sic!).

  5. Obserwując merytoryczne wystąpienie Dyrektora Karola Rytla z PISKP trzeba zaznaczyć, że po zmianach w Zarządzie na szczęście nie doszło do jakiegokolwiek zachwiania kadrową stabilnością. Nie muszę przypominać, jak ważną organizacją jest PISKP dla całej naszej branży.

  6. Nie pominięto żadnego ważnego dla naszej branży problemu. Było także o znaczeniu:

  • regulacji prawnych ze strony UE (czekają nas kolejne Dyrektywy, gdy dotychczasowych z 2014 roku jeszcze nie realizujemy),

  • o problemach z legislacją w kontekście marnej jakości stanowionego Prawa,

  • o nieuczciwej konkurencji – w prezentacji Prezesa Norberta Jezierskiego,

  • o roli waloryzacji dla przyszłości naszej branży – w wystąpieniu Prezesa Marcina Barankiewicza,

  • o spalinach w kontekście cząsteczek stałych i o konieczności okresowej kalibracji naszych urządzeń, co przecież także ma znaczenie z punktu widzenia ochrony naszego środowiska oraz BRD,

  • itd., itp., et’cetera.

Pozdrawiam Organizatorów oraz wszystkich uczestników tego Forum Motoryzacyjnego licząc na kolejne tak udane spotkanie

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – –

– – – – – – – – – – – –

Loading