lis 19 2024
3 komentarze
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
lis 19 2024
By Dziadek Piotra • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 3 • Tags: DTD, Dyrektywa, Homologacje, nadzór nad SKP, PIP (Państwowa Inspekcja Pracy), Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), starostwo, Wydział Komunikacji, zmiany konstrukcyjne
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Dawniej popularny quiz został przywrócony!
Czy ZZDS należy zbudować w oparciu o współpracę z NSZZ "S", czy też z centralą OPZZ
Głosujący ogółem: 295
Tytuł | „Informator insp. UDS-a” |
Adres siedziby redakcji | 64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15 |
Redaktor naczelny | Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła |
Wydawca | Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła |
Częstotliwość | dziennik |
Radecki
19 listopada 2024 @ 09:13
Taką drobnostką jak stan prawny wynikający z przepisów ustawy o systemach oceny zgodności, dyrektywą maszynową, kodeksem pracy urzędnicy DTD Ministerstwa Infrastruktury najwyraźniej sobie nie zaprzątają głowy.
Wystarczy dla nich, że diagnosta wyda wynik pozytywny w zaświadczeniu OBT i szafa gra.
Wystarczy zacytować opinię Pani Dyrektor Olgi Tworek z pisma do szefów wydziałów komunikacji z 07 czerwca 2024r;
,,… może być stosowana procedura poddania pojazdu określonemu badaniu technicznemu przed pierwszą rejestracją w RP, stosownie do art.81 ust.3 ustawy. W konsekwencji zaświadczenie z takiego badania jest jednym z dokumentów stanowiących podstawę do rejestracji ww. pojazdów, baz konieczności wymagania dokumentów, o których mowa w art.72 ust.1 pkt.3 ( PoRD). ,,
Przekładając to na grunt sprawy Ministerstwo Infrastruktury twierdzi, że diagnosta jest uprawniony i podczas przeprowadzania OBT ma narzędzia by potwierdzić, że pojazd spełnia wszystkie normy bezpieczeństwa wymagane dla danej kategorii pojazdu przewidziane w procedurze dopuszczającej dany pojazd do użytkowania na obszarze UE. Dla ścisłości przypomnę tylko, że rejestracja stanowi administracyjne dopuszczenie pojazdu, a przez dopuszczenie rozumie się możliwość pierwszego użycia w UE, a te wymagania dla dopuszczenia określone są w harmonizowanym prawie homologacyjnym o którym diagności nie mają bladego pojęcia i mieć nie muszą z oczywistych względów bo nie są służbą techniczną uprawnioną do badań homologacyjnych. 🙂
Halo, czy leci z nami pilot?
Dziadek Piotra
19 listopada 2024 @ 18:20
Tu wszyscy wiemy, że każdy pojazd jest maszyną w świetle Polskiego Prawa.
Oznaczenie pojazdu musi być tożsame z oznaczeniem każdej maszyny.
Tak się zastanawiam, co dalej w tym kierunku mogą/powinny robić nasze podmioty/organizacje branżowe, np.:
1/
wyłuskać z CEP-iku pojazdy z nielegalnymi zmianami konstrukcyjnymi,
2/
wystąpić do użytkujących je przedsiębiorców o dobrowolne poddanie się karze w wysokości od 1 do 30 tysięcy zł?
A może wrzucić wreszcie ten obowiązek PIP, bo oni żyją z naszych podatków, więc niech coś robią dla praworządności w branży moto.
Dobry pomysł?
Pozdrawiam
dP
Radecki
19 listopada 2024 @ 20:40
Można też zainteresować firmy ubezpieczeniowe zainteresowane nie wypłacaniem odszkodowań za wypadki z udziałem takich maszyn/pojazdów.
Przypuszczam, że zadziałają skuteczniej niż jakakolwiek państwowa inspekcja a wieść będzie niosła się w świat z prędkością błyskawicy.
Jak ograniczy się popyt na trefne pojazdy to i podaż zniknie. Tak to już działa niewidzialna ręka rynku. 🙂