lip 22 2024
Dawniej popularny quiz został przywrócony!














Czy ZZDS należy zbudować w oparciu o współpracę z NSZZ "S", czy też z centralą OPZZ
Głosujący ogółem: 295
| Tytuł | „Informator insp. UDS-a” |
| Adres siedziby redakcji | 64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15 |
| Redaktor naczelny | Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła |
| Wydawca | Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła |
| Częstotliwość | dziennik |








22 lipca 2024 @ 12:20
Tylko jak przekonać urzędników wydziałów komunikacji (szczególnie tych zrzeszonych w OSSWK), że to sędziowie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej prawidłowo interpretują przepisy, a nie Oni, gdy rejestrując sprowadzane używane pojazdy spoza obszaru wspólnotowego po raz pierwszy w RP na podstawie OBT traktują je jako pojazdy zarejestrowane (czyli wg nieobowiązującej w tym przypadku definicji z art.2 pkt.62 PRD – jako pojazdy nienowe), tak jakby ani prawo Unii ani art.72 ust.1 pkt.3 w zw z art.72 ust.2 pkt.1 PRD w ogóle nie istniały?…
W końcu klasyk przekonywał – ,,nikt nam nie wmówi, że czarne jest czarne, a białe jest białe,,
Widać wielu wzięło sobie to do serca. 🙂
22 lipca 2024 @ 21:36
Uniwersalność wyroku zawiera się w kilku tezach;
1. Postępująca harmonizacja przepisów homologacyjnych Unii ma na cellu zapewnienie bezpieczeństwa funkcjonalnego i środowiskowego przez udostępniane pojazdy przy jednoczesnym zapewnieniu konkurencyjności rynku ( co leży w interesie konsumentów) i swobody przepływu towarów wewnątrz Unii, a każde Państwo Członkowskie zobowiązane jest realizować cele Unii – zapisane jest to w traktatach.
2. Żadne z Państw Członkowski nie może samo ustanawiać wymagań technicznych dla pojazdów, które mają trafić do obrotu w Unii po raz pierwszy i być rejestrowane jeśli pojazdy te objęte są wymaganiami harmonizowanego prawa Unii określonymi w rozporządzeniach homologacyjnych. ( Dotyczy to również wymagań technicznych OBT stosowanych przez SKP dla celów pierwszej rejestracji pojazdów sprowadzanych z państw spoza obszaru wspólnotowego bo prawo Unii stosuje się przed krajowymi ustawami i rozporządzeniami)
3. Każdy pojazd sprowadzony spoza obszaru wspólnotowego, który nie był wcześniej rejestrowany w Unii musi wypełniać wymagania techniczne określone w prawie homologacyjnym Unii dla pojazdów nowych pierwszy raz wprowadzanych do obrotu z uwzględnieniem kategorii pojazdu bez względu czy jest to pojazd fabrycznie nowy czy używany (rejestrowany w państwie nieunijnym).