sty 28 2025
KRIR INTERWENIUJE W SPRAWIE BELARUSA, BO JEST POD WPŁYWEM . . . . – ?
14 września 2021 r.
Szanowny Pan
Wiktor Szmulewicz
Prezes Krajowej Rady Izb Rolniczych
Szanowny Panie Prezesie,
W ślad za wcześniejszą korespondencją chciałbym przekazać następujące uwagi;
Ministerstwo Infrastruktury po zapytaniach Krajowej Rady Izb Rolniczych, Ministerstwa Rolnictwa oraz prasy rolniczej przedstawiło na stronie gov.pl informację dotyczącą rejestracji pojazdów rolniczych.
Informacje dotyczące regulacji prawnych związanych z obowiązkiem homologacji pojazdów rolniczych – Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa – Portal Gov.pl (www.gov.pl): https://www.gov.pl/web/arimr/informacje-dotyczace-regulacji-prawnych-zwiazanych-z-obowiazkiem-homologacji-pojazdow-rolniczych
Proszę zwrócić uwagę, że informacja ta jest nieścisła i nadal nie daje jednoznacznej odpowiedzi czy przerejestrowywanie pojazdów posiadających dowody rejestracyjne wydane w innym państwie, a które nie posiadają ważnej homologacji w dniu pierwszej rejestracji w UE jest legalne.
Ministerstwo wymienia wymagane dokumenty jakie powinny być załączone przy rejestracji takie jak świadectwo zgodności WE lub badania techniczne. Nie wyjaśnia już jednak o jakie badania techniczne chodzi. Tym samym Starostwa Powiatowe akceptują przy rejestracji załączane badania okresowe jako dokument stwierdzający, że pojazd spełnia wymagania techniczne dla pierwszej rejestracji w RP (UE) nie mając świadomości, że w celu weryfikacji wypełniania warunków technicznych stawianych rozporządzeniem (UE) 167/2013 ( i innych rozporządzeń lub dyrektyw unijnych stosowanych w przypadku rejestracji innych pojazdów) należy potwierdzić to badaniami dodatkowymi bądź badaniami na zgodność, które to badania wymienione są w art.81 ust.2 Prawa drogowego.
Badania okresowe wykonywane przez okręgowe stacje kontroli pojazdów podległe Starostom Powiatów nie polegają na sprawdzaniu pojazdu pod względem wypełniania warunków technicznych określonych w przepisach szczegółowych a jedynie sprawdzeniu podstawowych warunków technicznych jakie musi spełniać pojazd już wcześniej dopuszczony do ruchu na terenie RP (UE). To zupełnie inne wymagania techniczne nie mające nic wspólnego z wypełnianiem warunków technicznych jakie ma spełniać nowy pojazd (pojazd trafiający do obrotu w UE pierwszy raz). Wymagania techniczne dla ciągników rolniczych pierwszy raz trafiających na obszar RP określone w prawie krajowym są tożsame z wymaganiami do celów homologacji nowego pojazdu wyszczególnionymi w rozporządzeniu (UE) 167/2013, które swoim zakresem obejmuje wszystkie ciągniki wprowadzane do obrotu na teren UE ( bez względu czy były wcześniej rejestrowane czy nie były rejestrowane w krajach spoza obszaru wspólnotowego).
Dziwny to zbieg okoliczności, że MI czy to w powyższej odpowiedzi na zapytania z Ministerstwa Rolnictwa czy w odpowiedzi na interpelacje poselskie 5429 i zapytanie poselskie 1795 poseł Agnieszki Hanajczyk nigdy nie udzieliło odpowiedzi wprost a odpowiedzi wręcz sugerowały, że wprowadzanie do obrotu ciągników rolniczych Belarus i ich rejestracja odbywa się w kraju legalnie.
Należy wskazać, i to powinno być upowszechnione, że rejestracje pojazdów dokonane przez Starostwa Powiatowe z naruszeniem obowiązujących przepisów określonych w rozporządzeniu (UE) 167/2013 z mocy prawa muszą być unieważnione a wynika to z art.156 par.1 pkt.2 i pkt.6 kpa. Rozporządzenie to obowiązuje w RP od 01 stycznia 2016r i musi być stosowane w pierwszej kolejności przed wadliwą krajową Ustawą Prawo o ruchu drogowym.
Za ten stan rzeczy odpowiada minister właściwy do spraw transportu, a wynika to bezpośrednio z ww rozporządzenia.
Z poważaniem,
(…)
28 stycznia 2025 @ 09:37
Mija CZTERY lata i Tygodnik Poradnik Rolniczy przytacza apel Aleksandra Łukaszenki:
„– Chcę, żebyśmy mieli normalne stosunki z Polską. Wierzcie mi, nie będzie już na Białorusi drugiego prezydenta, który tak bardzo chciałby dobrych stosunków z Polakami. Przestańcie kupować czołgi. Kupujcie traktory. Wasi rolnicy już, przepraszam, rzucają gów**m i nawozem w wasze biura. A jutro nie będą mieli czym orać i uprawiać ziemi. Zaorajmy ziemię, handlujmy, współpracujmy. Żyjmy razem! – stwierdził w swoim stylu podczas konferencji prasowej w Mińsku.”
No tak, Polacy kupujcie białoruskie traktory i nawozy, zabijajcie swój przemysł a Białoruś wraz z Rosją podeśle Wam w nagrodę kilkadziesiąt tysięcy migrantów z Afganistanu, Iraku, Syrii, a w perspektywie może i Iskandery do Warszawy, jak już sobie z nimi radzić nie będziecie.
W TPR tłusty kot, co to ręki rządowej która karmi nie zwykł gryźć, Pan Wiktor Szmulewicz natomiast nawołuje do nie realizowania przez sądy i urzędy polskiego i unijnego prawa:
– Zwracamy się do Pana Ministra o uznanie wydanych dokumentów rejestracyjnych, ponieważ prawo nie może działać wstecz i wstrzymanie rejestracji nowo sprowadzanych ciągników – tłumaczy we wniosku do ministra infrastruktury Wiktor Szmulewicz, szef Krajowej Rady Izb Rolniczych.
Jednocześnie przypominając:
To nie pierwsza interwencja samorządu rolniczego ws. ciągników Belarus. Temat został podjęty już w 2021 roku, w efekcie czego ówczesny minister rolnictwa zwrócił się do ministra infrastruktury oraz prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z prośbą o wyjaśnienie zgłaszanych zastrzeżeń. NIESTETY, NIE DAŁO TO WIĘKSZYCH REZULTATÓW.
Co to znaczy nie dało większych rezultatów ?
Jak MI Andrzej Adamczyk czy Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nie wypełniali swoich obowiązków, to może nie trzeba było cicho siedzieć tylko interweniować u Pinokia albo Zorro ?
Być może niewiele by to dało, ale przynajmniej miałby moralne prawo teraz po czterech latach zabierać głos w tym temacie.
Teraz po czterech latach Pan Wiktor Szmulewicz namawiając polskie sądy do nierealizowania prawa, zasłaniając się przy tym dbałością o Rolników nie dostrzega, że tak w praktyce to ,,robi dobrze,, panu Łukaszence.
28 stycznia 2025 @ 10:02
(8.10.2023, 14:00) Cytat z wyborcza.biz
„PiS zabetonował UOKiK. Jest nowa ustawa i w perspektywie pięcioletnia kadencja szefa Urzędu. PiS tak zmienił ustawę o ochronie konkurencji i konsumentów, że kadencja obecnego prezesa Tomasza Chróstnego skończy się dopiero za pięć lat.”
Według informacji serwisu Wyborcza.biz wśród opozycji rośnie obawa o próbę zabetonowania przez odchodzącą ekipę kluczowych, kadencyjnych urzędów.
* * *
Ot takie państwo mafijne…
28 stycznia 2025 @ 12:00
Przypomnę tylko nr 1.:
https://www.diagnostasamochodowy.pl/2025/bialoruska-agentura-w-izbach-rolniczych/
Przypomnę tylko nr 2.:
ten złapany na zdjęciu Kargulo-Pawlak, to agent białoruskich służb przebrany za typowego polskiego chłopa, który podąża do najbliższej Izby Rolniczej, aby nadal zabiegać o sprzedaż zakazanych Prawem Belarusów w Polsce, kosztem polskiego Ursusa i innych naszych producentów.
Trzymajmy się
dP
28 stycznia 2025 @ 13:04
Zalecałbym jednak nie obrażanie ludności wiejskiej bo niczemu dobremu to nie będzie służyć.
Trzeba wskazywać winnych – konkretne osoby a nie stygmatyzować grupy społeczne.