Ta wyborcza niedziela nie ma nic z wesela – czarno widzę . . .
Chyba Was to nie dziwi, bo pisałem też w podobnym tonie o wcześniejszych zmianach na szczytach naszego resortu. Każda zmiana to opóźnienie w postępie niezbędnych prac nad koniecznymi zmianami. Wystarczy sięgnąć w nieodległa przeszłość . . .
Bo samorządowe wybory prawdopodobnie wygrało PIS, co wskazuje na stałą tendencję i zapowiada zmiany przed czekającymi nas wyborami parlamentarnymi. To wynik pobłażania dla sejmowego spania i „lewych zegarków” oraz aprobata dla natychmiastowych działań Prezesa PIS w sprawie afery z delegacjami.
Gdy zbliżają się zmiany, to zamiast atmosfery pozytywnej pracy i skupienia, to w urzędach dominują plotki, analizy, zabiegi i dywagacje o tym, kto i gdzie pójdzie szukać sobie nowej pracy. Zamiast załatwiania ważnych spraw urzędnicy skupieni są na załatwianiu sobie „miękkiego lądowania” na innych już posadach i w innych już urzędach.
A zastanawiając się nad tym, dlaczego od tak długiego czasu nie ma egzaminów w TDT, to rozwiązanie tej łamigłówki jest w zasięgu ręki. Prawdopodobnie nasi resortowi urzędnicy wiedzieli po spadających notowaniach PO, że czekają ich zmiany i postanowili sobie to „miękkie lądowanie” zapewnić sobie na naszych SKP (?). Jak widać z zakładki „praca dla UDS-a” jest bardzo wiele wakatów, co jest też efektem ich własnej, urzędniczej pracy.
Ja oczywiście nie mam nic przeciwko temu, bo jak może pamiętacie wielokrotnie przy okazji takich zmian personalnych sam proponowałem odwoływanym urzędnikom resortowym pracę na naszych SKP. Dla tych z najwyższych stanowisk w resorcie na O-SKP, a dla tych pośledniejszych na P-SKP.
Ale, już na poważnie, to sam już nie wiem, czy jest jeszcze dla naszego środowiska jakaś szansa na oczekiwane zmiany. Bo napisał do nas ponownie Prezes A. Dąbrowski zapraszając do konsultacji, cyt.:
„Szanowni Państw.
Otrzymaliśmy do konsultacji społecznych projekt Rozporządzenia MIiR zmieniające rozporządzenie w sprawie Warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia . ( w załączeniu).
Termin zgłaszania uwag w ramach konsultacji społecznych upływa w dniu 28.11.2014 r. Wystąpiłem o wydłużenie terminu o 10 dni, ale nie wiem czy zostanie uwzględnione. Dlatego proszę o nadsyłanie uwag do projektu rozporządzenia do dnia 26.11.2014 r .
Proszę sprawdzić czy projektowane rozporządzenie skutecznie ukróci proceder przerabiania używanych pojazdów ciężarowych na busy. Był to problem zgłoszony przez producentów busów i przekazany przez nas na spotkaniach do Dep. TD MIiR.
Na końcu projektu rozporządzenia jest UZASADNIENIE, które zawiera opis wprowadzonych zmian co ułatwia poruszania się po rozporządzeniu.
Z poważaniem
Antoni T. Dąbrowski – SPCMiP”
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ta wyborcza niedziela spowodowała wzrost moich watpliwości. Osobiście zastanawiam się nad sensem prac w tej atmosferze niepewności, co do dalszego zatrudnienia ministerialnych decydentów. Zahamowane zostaną prace nie tylko w zakresie oczekiwanych przez nas zmian, ale także postęp w zakresie prac nad polską infrastrukturą. Bo od dziś co innego im będzie w głowach . . . . .
Część pozytywnych zmian wymusi na nas UE, ale należy założyć, że tradycyjnie będą one wprowadzane niechlujnie. Będziemy więc mieli dalej zróżnicowanie interpretacyjne i chaos prawny.
Czarno widzę, bo do tego wszystkiego nie ma także woli współpracy za strony liderów naszych branżowych organizacji. Nie potrafią spotkać się przed decydującymi spotkaniami w ministerstwie, aby wspólnie przedstawić jedną listę niezbędnych postulatów. Każdy sobie rzepkę skrobie sądząc, że urzędnicy nie wykorzystają tego rozproszenia postulatów dla swoich własnych urzędniczych celów, które nie mają nic wspólnego z interesem publicznym.
Czarno widzę.
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – –
P.S.
A jeśli ktoś chce skorzystać z przysłanego nam/mi obszernego projektu Rozporządzenia, to proszę o e-mail na [email protected]
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lis 16 2014
WYBORCZA NIEDZIELA
Ta wyborcza niedziela nie ma nic z wesela – czarno widzę . . .
Chyba Was to nie dziwi, bo pisałem też w podobnym tonie o wcześniejszych zmianach na szczytach naszego resortu. Każda zmiana to opóźnienie w postępie niezbędnych prac nad koniecznymi zmianami. Wystarczy sięgnąć w nieodległa przeszłość . . .
Bo samorządowe wybory prawdopodobnie wygrało PIS, co wskazuje na stałą tendencję i zapowiada zmiany przed czekającymi nas wyborami parlamentarnymi. To wynik pobłażania dla sejmowego spania i „lewych zegarków” oraz aprobata dla natychmiastowych działań Prezesa PIS w sprawie afery z delegacjami.
Gdy zbliżają się zmiany, to zamiast atmosfery pozytywnej pracy i skupienia, to w urzędach dominują plotki, analizy, zabiegi i dywagacje o tym, kto i gdzie pójdzie szukać sobie nowej pracy. Zamiast załatwiania ważnych spraw urzędnicy skupieni są na załatwianiu sobie „miękkiego lądowania” na innych już posadach i w innych już urzędach.
A zastanawiając się nad tym, dlaczego od tak długiego czasu nie ma egzaminów w TDT, to rozwiązanie tej łamigłówki jest w zasięgu ręki. Prawdopodobnie nasi resortowi urzędnicy wiedzieli po spadających notowaniach PO, że czekają ich zmiany i postanowili sobie to „miękkie lądowanie” zapewnić sobie na naszych SKP (
?). Jak widać z zakładki „praca dla UDS-a” jest bardzo wiele wakatów, co jest też efektem ich własnej, urzędniczej pracy.
Ja oczywiście nie mam nic przeciwko temu, bo jak może pamiętacie wielokrotnie przy okazji takich zmian personalnych sam proponowałem odwoływanym urzędnikom resortowym pracę na naszych SKP. Dla tych z najwyższych stanowisk w resorcie na O-SKP, a dla tych pośledniejszych na P-SKP.
Ale, już na poważnie, to sam już nie wiem, czy jest jeszcze dla naszego środowiska jakaś szansa na oczekiwane zmiany. Bo napisał do nas ponownie Prezes A. Dąbrowski zapraszając do konsultacji, cyt.:
„Szanowni Państw.
Otrzymaliśmy do konsultacji społecznych projekt Rozporządzenia MIiR zmieniające rozporządzenie w sprawie Warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia . ( w załączeniu).
Termin zgłaszania uwag w ramach konsultacji społecznych upływa w dniu 28.11.2014 r. Wystąpiłem o wydłużenie terminu o 10 dni, ale nie wiem czy zostanie uwzględnione. Dlatego proszę o nadsyłanie uwag do projektu rozporządzenia do dnia 26.11.2014 r .
Proszę sprawdzić czy projektowane rozporządzenie skutecznie ukróci proceder przerabiania używanych pojazdów ciężarowych na busy. Był to problem zgłoszony przez producentów busów i przekazany przez nas na spotkaniach do Dep. TD MIiR.
Na końcu projektu rozporządzenia jest UZASADNIENIE, które zawiera opis wprowadzonych zmian co ułatwia poruszania się po rozporządzeniu.
Z poważaniem
Antoni T. Dąbrowski – SPCMiP”
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ta wyborcza niedziela spowodowała wzrost moich watpliwości. Osobiście zastanawiam się nad sensem prac w tej atmosferze niepewności, co do dalszego zatrudnienia ministerialnych decydentów. Zahamowane zostaną prace nie tylko w zakresie oczekiwanych przez nas zmian, ale także postęp w zakresie prac nad polską infrastrukturą. Bo od dziś co innego im będzie w głowach . . . . .
Część pozytywnych zmian wymusi na nas UE, ale należy założyć, że tradycyjnie będą one wprowadzane niechlujnie. Będziemy więc mieli dalej zróżnicowanie interpretacyjne i chaos prawny.
Czarno widzę, bo do tego wszystkiego nie ma także woli współpracy za strony liderów naszych branżowych organizacji. Nie potrafią spotkać się przed decydującymi spotkaniami w ministerstwie, aby wspólnie przedstawić jedną listę niezbędnych postulatów. Każdy sobie rzepkę skrobie sądząc, że urzędnicy nie wykorzystają tego rozproszenia postulatów dla swoich własnych urzędniczych celów, które nie mają nic wspólnego z interesem publicznym.
Czarno widzę.
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – –
P.S.
A jeśli ktoś chce skorzystać z przysłanego nam/mi obszernego projektu Rozporządzenia, to proszę o e-mail na [email protected]
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: diagnosta, konsultacje Ministerstwa Transportu, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), resort transportu