To zagadnienie jest o tyle ciekawe, że uciekają od niego, jak zające, szefowie naszych niektórych branżowych organizacji. Boją się wyrazić swoją opinię na ten temat (mocno i jednoznacznie!). Mam nadzieję, że Wy nie będziecie się tak mocno bali, dzięki czemu poznamy opinię – chociaż części naszego środowiska.
A, gdy już wiecie, o co mi chodzi na tym świecie, to zapraszamy do głosowania w naszej ankiecie.
W dniu 26 sierpnia inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Gorzowie Wlkp., pełniąc służbę na drodze krajowej nr 3 zatrzymali do kontroli zespół pojazdów składający się z ciągnika siodłowego i naczepy. Pojazdy należały do polskiego przedsiębiorcy i przewożony był nimi ładunek elementów stalowych o masie 24 tony. Podczas kontroli między innymi stanu technicznego pojazdów stwierdzono szereg usterek, których wynikiem był zakaz dalszej jazdy wydany dla naczepy.
Wśród uchybień stanu technicznego naczepy były:
Pęknięcia ramy pojazdu – belki i mocowania zawieszenia pierwszej osi;
Brak osłon na bębnach hamulcowych;
Brak sprężyn odciągowych na dźwigni siłownika hamulca.
I nie będę pisał więcej, bo sami już wiecie, co zrobi ITD.
III. Pijany UDS na SKP.
Myślałem, że to się już nie zdarza. Ale, jak sami widzicie, nawet ja – redaktorzyna! – potrafię się pomylić. Ale też nie uciekam od trudnych tematów, jak czynią to ważniejsi ode mnie.
A gdy Kolega poinformował mnie o tym, że jeden z naszych Kolegów UDS-ów wpadł w trzydniówkę i nie przychodzi do pracy na SKP, to przecierałem oczy ze zdziwienia. I swój słuch też sprawdzałem, bo myślałem, że się przesłyszałem. Ale niestety, to była prawda. Wówczas też dowiedziałem się, że były wcześniejsze symptomy świadczące o uzależnieniu, czyli spóźnianie się do pracy, zapach alkoholu z ust. Okazało się też, że naszemu Koledze zdarzało się w czasie pracy sięgnąć po buteleczkę . . .
Na szczęście pracodawca był wyrozumiały i nie wezwał Policji. Przecież efektem pracy w staniu po użyciu alkoholu może być zanegowanie w ten sposób przeprowadzonych wszystkich BT[2]. A co ja w takich wypadkach polecam? Najlepszym wyjściem jest wizyta u lekarza od uzależnień. I od takiej wizyty powinny być uzależnione ewentualne decyzje dyscyplinarne wobec naszego Kolegi.
IV. Ile dać?
Zadzwonił do mnie jeden z właścicieli OSKP[3] pytając, ile powinien wypłacać miesięcznego wynagrodzenia przyszłemu swojemu pracownikowi. Nieco się chyba zmieszałem i zamotałem . . ., nim wytłumaczyłem swoje stanowisko. Bo chodziło mi o to, że to musi być większa kwota o minimum 1.000 zł niż inni Koledzy zarabiają na PSKP[4] w najbliższej okolicy.
Ja wiem, że w większości przypadków posiadamy już takie same uprawnienia, czyli kompletne. Ale teoria jest teorią, a praktyka na OSKP jest czymś innym. I inna, bo większa jest też ewentualna odpowiedzialność za popełnione błędy przy ocenie pojazdu typu TIR lub autobus szkolny.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sie 29 2013
To i owo o nowej ankiecie i . . .
To i owo, o nowej ankiecie, o naczepie, o branżowym strachu i alkoholowym świecie.
I. Nowa ankieta.
Jak zapewne zauważyliście, nastąpiła zmiana ankiety. Tym razem chcemy zapytać Was o to, czy popieracie urynkowienie naszego cennika, co przygotowuje nam Ministerstwo Transportu (…) – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/komunikat-z-prac-zespolu-roboczego/.
To zagadnienie jest o tyle ciekawe, że uciekają od niego, jak zające, szefowie naszych niektórych branżowych organizacji. Boją się wyrazić swoją opinię na ten temat (mocno i jednoznacznie!). Mam nadzieję, że Wy nie będziecie się tak mocno bali, dzięki czemu poznamy opinię – chociaż części naszego środowiska.
A, gdy już wiecie, o co mi chodzi na tym świecie, to zapraszamy do głosowania w naszej ankiecie.
II. Zły stan techniczny (…)[1] naczepy.
W dniu 26 sierpnia inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Gorzowie Wlkp., pełniąc służbę na drodze krajowej nr 3 zatrzymali do kontroli zespół pojazdów składający się z ciągnika siodłowego i naczepy. Pojazdy należały do polskiego przedsiębiorcy i przewożony był nimi ładunek elementów stalowych o masie 24 tony. Podczas kontroli między innymi stanu technicznego pojazdów stwierdzono szereg usterek, których wynikiem był zakaz dalszej jazdy wydany dla naczepy.
Wśród uchybień stanu technicznego naczepy były:
I nie będę pisał więcej, bo sami już wiecie, co zrobi ITD.
III. Pijany UDS na SKP.
Myślałem, że to się już nie zdarza. Ale, jak sami widzicie, nawet ja – redaktorzyna! – potrafię się pomylić. Ale też nie uciekam od trudnych tematów, jak czynią to ważniejsi ode mnie.
A gdy Kolega poinformował mnie o tym, że jeden z naszych Kolegów UDS-ów wpadł w trzydniówkę i nie przychodzi do pracy na SKP, to przecierałem oczy ze zdziwienia. I swój słuch też sprawdzałem, bo myślałem, że się przesłyszałem. Ale niestety, to była prawda. Wówczas też dowiedziałem się, że były wcześniejsze symptomy świadczące o uzależnieniu, czyli spóźnianie się do pracy, zapach alkoholu z ust. Okazało się też, że naszemu Koledze zdarzało się w czasie pracy sięgnąć po buteleczkę . . .
Na szczęście pracodawca był wyrozumiały i nie wezwał Policji. Przecież efektem pracy w staniu po użyciu alkoholu może być zanegowanie w ten sposób przeprowadzonych wszystkich BT[2]. A co ja w takich wypadkach polecam? Najlepszym wyjściem jest wizyta u lekarza od uzależnień. I od takiej wizyty powinny być uzależnione ewentualne decyzje dyscyplinarne wobec naszego Kolegi.
IV. Ile dać?
Zadzwonił do mnie jeden z właścicieli OSKP[3] pytając, ile powinien wypłacać miesięcznego wynagrodzenia przyszłemu swojemu pracownikowi. Nieco się chyba zmieszałem i zamotałem . . ., nim wytłumaczyłem swoje stanowisko. Bo chodziło mi o to, że to musi być większa kwota o minimum 1.000 zł niż inni Koledzy zarabiają na PSKP[4] w najbliższej okolicy.
Ja wiem, że w większości przypadków posiadamy już takie same uprawnienia, czyli kompletne. Ale teoria jest teorią, a praktyka na OSKP jest czymś innym. I inna, bo większa jest też ewentualna odpowiedzialność za popełnione błędy przy ocenie pojazdu typu TIR lub autobus szkolny.
Pozdrawiam
Dziadek Piotra
[1] http://www.gitd.gov.pl/
[2] BT, to badanie techniczne pojazdu prowadzone przez UDS-a na SKP. BT może być okresowe (obowiązkowe), czyli OBT i dodatkowe, czyli DBT.
[3] OSKP, to okręgowa SKP, gdzie wykonuje się także BT pojazdów mających powyżej 3,5 t. dmc.
[4] PSKP, to podstawowa SKP, gdzie wykonuje się BT pojazdów poniżej 3,5 t. dmc.
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: BRD, diagnosta, Ministerstwo Transportu, motoryzacja, OSKP, pensja, praca diagnosty, praca na SKP, wynagrodzenie diagnosty