Dziś WSA w Łodzi w związku z otrzymaną opinią postanowił odroczyć wydanie wyroku w sprawie skargi diagnosty na orzeczenie SKO podtrzymujące cofnięcie mu uprawnień. W swoim uzasadnieniu Sąd podkreślił, że przedstawiona opinia jest pierwszą tego typu obszerną interpretacją, która może mieć istotny wpływ na wynik sprawy i dotychczasowy przebieg postępowania nie tylko w tej sprawie. Kolejny termin wyznaczono na 1 kwietnia 2014 r.
(…)
Pozdrawiam
Grzegorz Krzemieniecki”
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Jest to ważna dla naszego środowiska opinia w sprawie BT[1] „oznaczonych oraz nie oznaczonych tablicami rejestracyjnymi”.
Powyższa opinia prawna, jest cenna dla naszego środowiska z dwóch powodów:
– bo przyczyniła się do obrony interesu prawnego naszego Kolegi przed naszym (?) administracyjnym wymiarem sprawiedliwości,
– bo jest faktycznie obszerna, co umożliwia wykorzystanie jej elementów w podobnych postępowaniach administracyjnych.
Opinia ta dotyka także bardzo ważnej problematyki związanej z OBT (okresowe badanie techniczne) pojazdów bez DR[3] lub PC[4], czyli na policyjne pokwitowanie. Problem ten stanął dość radykalnie we Wrocławiu, gdzie urzędnicy chcą pozbawić uprawnień wielu naszych Kolegów za wykonywanie OBT bez DR lub PC, a więc jedynie na policyjne pokwitowanie – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/policyjne-pokwitowanie-obt/
Dlatego, jako głos w dyskusji, pozwalam sobie zacytować element tej opinii:
„…urzędnik nie może wydać PC nie znając jego stanu technicznego. Takie działania urzędników mogłoby mieć istotny wpływ na zwiększenie zagrożenia wszystkich uczestników ruchu drogowego.”
Powyższe rozważania dedykuję pracownikom WK we Wrocławiu mając nadzieję, że zaprzestaną nękania i stresowania (prześladowania?) naszych Kolegów.
I uważam, że nic nie stoi przecież na przeszkodzie, aby wreszcie skoordynować działania wszystkich pracowników WK nadzorujących nasze SKP. Jeśli ZPP, czyli Związek Powiatów Polskich jest za słaby i nie czuje się na siłach, aby udźwignąć ten problem, to jest przecież jeszcze OSPWK, które dało już nie jeden raz dowód swoich kompetencji.
I pozdrawiam, życząc sił w nadchodzącym tygodniu
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – –
P.S.
A poniżej pierwsza strona przedmiotowej opinii
[1] BT, to badanie techniczne pojazdu wykonywane przez UDS-a na SKP. To badanie techniczne może być okresowe (OBT – obowiązkowe i okresowe) oraz dodatkowe (DBT).
[2] SITK, to Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji.
[3] DR, to dowód rejestracyjny pojazdu, który jest dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu.
[4] PC, to pozwolenie czasowe, które jest dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
mar 23 2014
SITK KROSNO
SITK Krosno dla naszego środowiska.
Napisał do nas pan Grzegorz Krzemieniecki prosząc o umieszczenie poniższej informacji na stronach naszego „Informatora UDS-a”, co niniejszym czynię:
„Witam
Opinia w sprawie przeprowadzania badań technicznych pojazdów oznaczonych oraz nie oznaczonych tablicami rejestracyjnymi – http://dlid.pl/component/content/article/3-prawo/223-opinia-z-dnia-18032014
Dziś WSA w Łodzi w związku z otrzymaną opinią postanowił odroczyć wydanie wyroku w sprawie skargi diagnosty na orzeczenie SKO podtrzymujące cofnięcie mu uprawnień. W swoim uzasadnieniu Sąd podkreślił, że przedstawiona opinia jest pierwszą tego typu obszerną interpretacją, która może mieć istotny wpływ na wynik sprawy i dotychczasowy przebieg postępowania nie tylko w tej sprawie. Kolejny termin wyznaczono na 1 kwietnia 2014 r.
(…)
Pozdrawiam
Grzegorz Krzemieniecki”
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Jest to ważna dla naszego środowiska opinia w sprawie BT[1] „oznaczonych oraz nie oznaczonych tablicami rejestracyjnymi”.
Powyższa opinia prawna, jest cenna dla naszego środowiska z dwóch powodów:
– bo przyczyniła się do obrony interesu prawnego naszego Kolegi przed naszym (?) administracyjnym wymiarem sprawiedliwości,
– bo jest faktycznie obszerna, co umożliwia wykorzystanie jej elementów w podobnych postępowaniach administracyjnych.
Opinia ta sporządzona została przy udziale SITK[2] Krosno i jest cennym uzupełnieniem (idzie w sukurs) wcześniejszej opinii mec. Rafała Szczerbickiego i naszym wcześniejszym kilkakrotnym rozważaniom o tym zagadnieniu https://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/tablice-rejestracyjne-po-raz/
Opinia ta dotyka także bardzo ważnej problematyki związanej z OBT (okresowe badanie techniczne) pojazdów bez DR[3] lub PC[4], czyli na policyjne pokwitowanie. Problem ten stanął dość radykalnie we Wrocławiu, gdzie urzędnicy chcą pozbawić uprawnień wielu naszych Kolegów za wykonywanie OBT bez DR lub PC, a więc jedynie na policyjne pokwitowanie – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/policyjne-pokwitowanie-obt/
Dlatego, jako głos w dyskusji, pozwalam sobie zacytować element tej opinii:
„…urzędnik nie może wydać PC nie znając jego stanu technicznego. Takie działania urzędników mogłoby mieć istotny wpływ na zwiększenie zagrożenia wszystkich uczestników ruchu drogowego.”
Powyższe rozważania dedykuję pracownikom WK we Wrocławiu mając nadzieję, że zaprzestaną nękania i stresowania (prześladowania?) naszych Kolegów.
I uważam, że nic nie stoi przecież na przeszkodzie, aby wreszcie skoordynować działania wszystkich pracowników WK nadzorujących nasze SKP. Jeśli ZPP, czyli Związek Powiatów Polskich jest za słaby i nie czuje się na siłach, aby udźwignąć ten problem, to jest przecież jeszcze OSPWK, które dało już nie jeden raz dowód swoich kompetencji.
I pozdrawiam, życząc sił w nadchodzącym tygodniu
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – –
P.S.
A poniżej pierwsza strona przedmiotowej opinii
[1] BT, to badanie techniczne pojazdu wykonywane przez UDS-a na SKP. To badanie techniczne może być okresowe (OBT – obowiązkowe i okresowe) oraz dodatkowe (DBT).
[2] SITK, to Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji.
[3] DR, to dowód rejestracyjny pojazdu, który jest dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu.
[4] PC, to pozwolenie czasowe, które jest dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu.
By dP • DIAGNOSTA od PoRD • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, decyzje urzędnicze, praca na SKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola starostwa, SITK, wyrok sądu