WYZWANIA

Rate this post

Wyzwania nie tylko motoryzacyjne.

Niewątpliwie jest prawdą, że w najbliższym 2015 r. czekają nas spore wyzwania. Dość radykalne zmiany PoRD, to nie tylko wynik unijnej i „rewolucyjnej” Dyrektywy. To także systematyczny rozwój nowych technologii powoduje pewne (?) przyśpieszenie.

Przed dwoma-trzema dniami oglądałem w programie informacyjnym tvp-3, jak młody człowiek podjechał z ekipą telewizyjną na jakąś SKP w Gorzowie Wlkp., aby zarejestrować moto-desko-rolkę, czyli deskorolkę z silniczkiem od kosiarki napędzającym tylną oś. Jak zapewne pamiętacie, to publikowałem już artykuł na ten temat[1]. Tego młodego człowieka czeka z tego tytułu sprawa w sądzie, więc chcąc zadość uczynić poleceniu Policji stawił się na SKP, ale z ekipą tv. Ci z nas, którzy oglądali ten telewizyjny program musieli zauważyć pewne zdziwienie i niepewność naszego Kolegi insp. UDS-a, który oglądając ten pojazd bąkał coś pod nosem do siebie, że ewentualnie może wystawić N-zaświadczenie, gdyż pojazd ten nie posiada hamulców, układu kierowniczego i jeszcze tam czegoś . . . . . .

I nie wiem sam, jak ja bym się zachował w tej dziwnej nieco sytuacji . . . .

Dopiero na zakończenie programu lektor poinformował, że pojazd ten należy do wolnobieżnych, więc jako taki nie podlega BT na SKP. No cóż, ale sprawa w sądzie p-ko temu młodemu człowiekowi i tak będzie, bo Policja nie godzi się na postęp techniczny i uważa, że może go powstrzymać procesami sądowymi i sprawami karnymi – niczym nowa techniczna inkwizycja (sic!).

Ten problem stanął także w na seminarium w Karpaczu[2], gdzie Dyrektor J. Król mówił o konieczności uregulowania problemu poruszania się i klasyfikacji pojazdu, który coraz częściej widziany jest na naszych ulicach, jakim jest niewątpliwie segway. Ale nie tylko o tym mówiliśmy, bo jest problem z rowerami zasilanymi silnikami elektrycznymi oraz z motorowerami na silnik elektryczny, już nie mówiąc o naszych uprawnieniach SEP. A tu wchodzą kolejne młodzieńcze wynalazki, jak np.: http://www.mototube.pl/film/7845/edward-electric-diwheel-with-active-rotation-damping—odjechany-pojazd/

Ja wiem, że jest problem z koniecznością zachowania porządku na naszych drogach oraz z właściwym zabezpieczeniem BRD. Ale na naszych drogach musi, Musi, MUSI się znaleźć dla nich właściwe miejsce poprzez uregulowania prawne naszego resortu, a nie przez restrykcje karne Policji, która takimi działaniami się ośmiesza, co widać było też w tym telewizyjnym materiale w tvp-3.Tounge

Nie można czekać i biernie patrzeć, jak zalewają nas te motoryzacyjne wynalazki, bo za chwilę, jak już nie będą mieli miejsca na chodnikach i rowerowych ścieżkach (których i tak jest zbyt mało), to wjadą nam na ulice.

Więc nie ośmieszajmy się i nie wleczmy się w ogonie postępu technicznego. Ale w tym celu trzeba działać/pracować, a nie tylko być biernym obserwatorem dziejących  się zmian. Trzeba umieć sprostać wyzwaniom cywilizacyjnym, bo jest prawdą, że nie wszyscy to potrafią. Miejmy nadzieję, że nasz resort transportu potrafi sprostać i takim oczekiwaniom/wyzwaniom. Mam też osobistą nadzieję, że te nowe uregulowania prawne nie będą powieleniem błądów z quadami, które są niczym innym, jak tylko czterokołowymi motocyklami.

A poniżej wybrałem dla Was ciekawostki-błahostki oraz humorki z mojej ulubionej Angory (nr 51), bo ilustrują także te aktywne postawy, w bardzo szerokim tego słowa znaczeniu.

 

I pozdrawia Was

Dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – –

Angora nr 51 (1279)


[2]    W dniach 13 i 14 grudnia 2014 r. – organizator SITK Wałbrzych.

Loading