KULTURALNIE I BRANŻOWO

To i owo, czyli kulturalnie i branżowo: wątpliwe badanie zadymienia, zaproszenie zespołu „Pokolenia” i co komu mamy do zarzucenia.

wondering

I. Badanie zadymienia bez znaczenia.

Na listopadowym XII Kongresie Motoryzacyjnym w Warszawie dowiedzieliśmy się rzeczy bez precedensu. Mówił o tym Prezes HAIK – Mariusz Nowicki, będący jednocześnie członkiem Stowarzyszenia Techniki Motoryzacyjnej (STM), cyt.:

Obecny stan prawny dotyczący dymomierzy uniemożliwia ich skuteczne zastosowanie w urzędowej kontroli emisji spalin1.

Sprawa jest podobna do tej, gdy przed bardzo wieloma laty mundurowe organa ruchu drogowego używały tzw. „suszarek”, czyli nielegalnego sprzętu do pomiaru prędkości, bo bez kalibracji i bez stosownych certyfikatów.

Chodzi o fakt, że od tylu lat badanie zadymienia jest bezprzedmiotowe, bo także niezgodne z Prawem. A z tego faktu wynikają następujące wnioski:

  • jest niewątpliwym skandalem, że nasi (?) resortowi (i niedouczeni?) urzędnicy przez tyle lat fakt ten tolerowali,
  • nie wolno nam wydać decyzji (administracyjnej?) o niedopuszczeniu pojazdu do ruchu, czyli wyniku „N” dla BT, gdy jego podstawą jest przekroczona norma zadymienia, i to niezależnie od skali przekroczenia normy!!!

bomb

Niech chociaż nasze zawodowe środowisko postępuje zgodnie z Prawem, gdy nie stać na to naszych (?) resortowych urzędników. Albowiem każdy taki wynik „N” po wykonaniu BT będzie mógł zawsze zostać skutecznie zaskarżony w postępowaniu sądowym. Tak, jak to było przed laty z „suszarkami” RD. I z tego powodu nie może dziwić, że tak mizernie mało mamy w CEP2,0 przypadków wskazania usterek zagrażających naszemu środowisku.

 

II. Zespół „Pokolenia” ponownie zaprasza.

Pisałem już w maju tego roku o niespodziance, której doświadczyłem na występie tego zespołu.2 Więc oto mamy kolejną szansę na spotkanie ze współczesną muzyką chrześcijańską, czyli na odrobinę Kultury. Po wakacyjnych występach na terenie Poznania, w dniu 22 listopada br. (czwartek) o godz. 18,oo w Domu Kultury na terenie Chojnowa będziemy gościli ten interesujący Zespół, o którym śmiało mogę napisać, że jest „nasz!”. Albowiem jego założycielem jest szef naszej najstarszej w powiecie branżowej firmy „JAN KAWKA – Blacharstwo, Lakiernictwo, Warsztat”, której to firmie przez te lata doszły jeszcze dwie SKP, transport z pomocą drogową i sklep. Zresztą sam Szef występuje w tym Zespole grając na instrumentach klawiszowych!

Więc serdecznie zapraszam wszystkich tych, dla których obcowanie z Kulturą jest niezbędnym uzupełnieniem codziennego branżowego życia.

Spotkajmy się w czwartek w chojnowskim Domu Kultury o godz. 18,oo!

hi

III. Co komu zarzucam i dlaczego.

O naszych (?) resortowych urzędnikach, którzy od tylu lat przeoczyli problem dymomierzy już wiecie. Ale branżowej głupoty mamy nieco więcej . . . .

Wiecie przecież, że od roku mamy już system CEP2.0, o którym na warszawskim Kongresie Motoryzacyjnym tak interesująco mówił szef Norcom-u, Pan Norbert Jezierski. Przytoczył przy tym ciekawe zestawienie, którego podstawą były legalnie i bezproblemowo uzyskane dane z CEP2,0 o wynikach pracy naszych SKP w (. . . . . .  – ?).

A w tych danych można między innymi wyczytać, że są takie SKP, gdzie od roku praktycznie nie stwierdzono żadnej, Żadnej, ŻADNEJ poprawy – wzrost BT z wynikiem „N” z 1 tylko do 6. A w ilości wszystkich usterek z 1 tylko do 69!

Ale były też w CEP2,0 i takie SKP, które nie znalazły się w tym zestawieniu, a które nie miały żadnych „N” ani nawet żadnych usterek, ani „UD”-drobnej, ani „UI”-istotnej, ani „USZ”-skutkującej zagrożeniem dla BRD.

Przecież właściciele takich SKP i pracujący na nich koledzy sami się proszą o rychły i spektakularny koniec, niczym karpie o święta Bożego Narodzenia!

Więc pytam się, jak to jest możliwe?!?!?! Przez cały Rok, przez 12 miesięcy, przez 360 dni?

Ale to też oznacza, że pracujący tam nasi koledzy chyba nie wiedzą, na jakim świecie żyją i co się szykuje!

Czyżby jeszcze ktoś nie wiedział, do czego służy lub może służyć SEP2,0 ? Przecież to zupełnie niesłychana historia!

Przecież każda z wyszczególnionych na tym wykazie SKP może być Waszą Stacją Kontroli Pojazdów, a te wyniki mogą wynikami Waszej rocznej pracy – bez żadnej usterki!?1?

A tym samym, te wyniki mogą Waszą ością w gardle, gdy ktoś zestawi te wyniki jeszcze z rocznikami pojazdów przez Was badanych, albo przebada je ponownie.

Koledzy, proszę zastanówcie się, co Wy robicie. A szefowie takich SKP dają jasny dowód, że w żaden sposób nie nadzorują swoich SKP i także akceptują możliwość ich natychmiastowego zamknięcia.

hero

I tradycyjnie pozdrawiam

– także tych, którzy wraz z karpiami oczekują na swoje święta –

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – –

1 Publikowałem ten już tekst w tej sprawie: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2018/21586/

806 total views, 2 views today