NOWY MODEL BIZNESOWY DLA SKP

Rate this post

Nowy model biznesowy dla SKP (aż wierzyć się nie chce?).

surprised

Zaintrygował mnie ten nowy model biznesowy!

Zdarza mi się pojechać tu i tam, zdarza mi się rozmawiać, to z tym, a to z tamtym. A Los sprawił, że miałem przyjemność trafić na naszego branżystę, który postanowił pieniądze swoje i swojej Rodziny zainwestować w nową Podstawową SKP.

Ale, żeby tylko . . . . tease

Albowiem, przy tej nowej P-SKP powstaje też nowy warsztat, a nad tym jest piętro z pomieszczeniami biurowymi i socjalnymi. A całość jest pięknie wygrodzona i utwardzona oraz prezentuje się znakomicie na tle okalającej go nowej dzielnicy w średniej wielkości mieście (byłe miasto wojewódzkie).

Projekt sprawia wrażenie przemyślanego, bo dzielnica + okolica (już ok. 4.000 mieszkańców i ciągle się rozrasta, bo jest na obrzeżach tego miasta), w której się znajduje jest na tyle duża, że gwarantuje klientelę wystarczającą do utrzymania tej SKP, a perspektywa usług warsztatowych dodatkowo czyni ten projekt jeszcze bardziej interesującym.

Miałem przyjemność spotkać się z tym inwestorem, porozmawiać i obejrzeć ten nowy obiekt z wyposażeniem Unimetalu w Złotowie – prawie gotowy do otwarcia.

I to wszystko było by standardowe i nie warte większej uwagi i mojego pisania, gdyby nie ten jeden jedyny i bardzo ciekawy fakt wynikający z naszej rozmowy. Albowiem ten przedsiębiorca (z naszymi uprawnieniami!) zakłada, że ten jego interes życia się uda, albowiem przewidział dla tej swojej P-SKP specyficzny (?), bo całkiem nowy (?) model biznesowy polegający na . . . . . – literalnym przestrzeganiu Prawa!

No, brawa słyszę zewsząd, same brawa! clap

Sami wiecie, że nie jestem święty, bo wiele razy pisałem, że wielu rzeczy już więcej nigdy nie zrobię, czyli w przeszłości zdarzało mi się to i owo. Zimny prysznic otrzymałem wraz z wezwanie na Policyjne przesłuchanie. Od tego momentu mi trochę przeszło to „balansowanie” na granicy prawa.

Ale też przyznać muszę, że starając się naprawiać błędy urzędników naszego (?) resortu transportu muszę nieraz jeszcze nieco (?) gwałcić obowiązujące nas Prawo.

Więc taka deklaracja, że na tej właśnie P-SKP będzie przestrzegane Prawo musiała mnie zaskoczyć. Bo są takie czynności opisane w Prawie przez naszych urzędników/teoretyków, których nie wykonujemy i jeszcze długo nie będziemy wykonywać na naszych SKP.

Choć przyznać muszę, że wykonywanie wielu z takich bezcelowych i bezowocnych czynności jest teoretycznie możliwe (np. w warunkach laboratoryjnych). boring

A uzupełniając informację o tym nowym modelu biznesowym podkreślić chciałbym jeszcze następującą kwestię. Tenże nowy model biznesowy naszego nowego inwestora zakłada również, że wraz z przejęciem nadzoru nad naszymi SKP przez TDT:

  • wielu naszych Kolegów z opisanej okolicy straci w najbliższych miesiącach pracę,
  • wiele SKP zostanie zamkniętych z tytułu nieprawidłowo wykonywanych BT,
  • luki i niedobory insp. UDS-ów na rynku pracy spowodują ograniczenia dotychczasowej działalności SKP, choćby w zakresie ograniczenia ich zmianowości.

W ten sposób, gdy w okolicy tej dzielnicy ograniczeniu ulegnie ilość konkurencyjnych SKP (także z uwagi na niedobór insp. UDS-ów), to wzrośnie opłacalność tej nowej P-SKP. Jej szef przewiduje kolejki przed swoją P-SKP, co wymusi konieczność prowadzenia zapisów na BT z tygodniowym wyprzedzeniem (sic!).

Nie ukrywam, że to ciekawa i bardzo inspirująca wizja prowadzenie naszego biznesu z SKP. Wizja ta zafrapowała mnie tak bardzo, że przyrzekłem sobie śledzić losy tej P-SKP (gdy już zostanie otwarta). Mam też nadzieję, że gdy spełni się plan naszego Kolegi i Inwestora, więc gdy tam zajadę za jakieś pół roku następnym razem, to będą już te oczekiwane kolejki klientów.

wondering

Choć z drugiej strony życzę tamtejszym Kolegom i dotychczasowym Przedsiębiorcom, aby się nie dali i takiej nowej konkurencji pola dotrzymali. Wystarczy przecież tylko, Tylko, TYLKO literalnie przestrzegać Prawa.

Prawda, że to taka prosta sprawa?!?!?

hero

Pyta i pozdrawia

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – –

Loading