URZĘDNICY Z ULICY?

Rate this post

Nasi (?) urzędnicy wzięci z ulicy (?). Czyli to i owo poniedziałkowo także o tym, czy w TDT uczyć się chcą, czy też nie?

surprised

I. Urzędnicy naszych (?) WK.

Gdzieś na początku lipca 2018 r. opisywałem przykre dla naszych kolegów konsekwencję urzędniczych błędów. Dotyczyło to błędów w nr VIN:

Mogliśmy się spodziewać, że w tym czasie urzędnicy, którzy popełnili te błędy skontaktują się z naszymi Kolegami i ich przeproszą za to, że przez nich stracili pracę. Nie mówię/nie piszę tu o jakimś wielkim zadośćuczynieniu, ale flaszka godnego trunku z przeprosinami i na zgodę powinna trafić do rąk naszych Kolegów.

Ale tu nic takiego nie nastąpiło . . . . .

Jak wiecie, w Życiu zawsze są co najmniej (!) dwa wyjścia. Podobnie jest i w tej sytuacji. Można z tą sprawą:

  • nic nie zrobić,

lub

  • można też ustalić tych urzędników (w trybie dostępu do informacji publicznej).

Jeśli interesuje Was, po co ustalać ich urzędnicze personalia, to odpowiadam: aby się z nimi spotkać twarzą w twarz i uUU(!)-ścisnąć im rękę za to, że nasi Koledzy już nie muszą się więcej stresować wykonując nasz zawód insp. UDS-a.

Oczywiście, że jest też jeszcze i trzecie wyjście. Należy złożyć skargę na Strasburga argumentując, że nasze sądownictwo nie jest niezawisłe, bo podlega jedynie władzy administracyjnej, co powoduje ferowanie niesprawiedliwych wyroków.

thinking

II. Negatywna rola TDT w naszej branży.

Chyba nikt z Was nie ma wątpliwości, że moja kolejna już, a opisana w ubiegłym tygodniu sprawa odbyła się z inicjatywy TDT: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2018/dobre-wiadomosci-z-krakowa/

Warto więc przypomnieć, że w świetle ustawy dozorowej (tym razem na boku pozostawiam BRD)

§ 1. Dozorowi technicznemu podlegają następujące rodzaje urządzeń technicznych:

1) urządzenia ciśnieniowe, w których znajdują się ciecze lub gazy1

Z tej dozorowej ustawy nie wynika, że TDT ma jakiekolwiek prawo do kontrolowania urządzeń (cystern) do przewozu materiałów sypkich (opróżnianych grawitacyjnie). Rozszerzanie swojego zakresu działania/kontroli o czynności, które nie mają podstawy ustawowej jest nie tylko łamaniem art. 7 Naszej Konstytucji (do czego wszyscy się już przyzwyczailiśmy w przypadku urzędników?), ale też i urzędniczym przestępstwem opisanym w ustawie Kodeks Karny, jako przekroczenie uprawnień.2

Z przestępstwem przekroczenia uprawnień mamy do czynienia wówczas, gdy sprawca podejmuje czynności, które nie leżą w granicach jego ustawowych kompetencji. Chodzi tu o przekroczenie zakresu czynności służbowych, do których wykonania sprawca jest uprawniony z mocy ustawy. A w tym przypadku sprawa jest jasna i prosta: brak takiej podstawy w ustawie.

Dziwię się, że urzędnicy w tym starostwie nie zasięgnęli opinii swojego własnego prawnika w tej sprawie. Bo jest prawdą, że wiele razy takie numery przeszły im bezkarnie. Ale wreszcie mogą trafić na nieco bardziej wykształconego Kolegę (jego prawnika lub organizację branżową znającą Prawo) i wówczas mogą się także narazić na odpowiedzialność karną – zamiast TDT.

W moich paru rozmowach na ten temat padł ciekawy argument: a skąd diagnosta ma widzieć, że tą cysterną wożone są jedynie, tylko i wyłącznie materiały sypkie?

Jak dobrze sobie przypominam ze szkoły (choć było to przed bardzo wieloma laty), to w przypadku postępowań karnych i administracyjnych, ciężar dowodowy spoczywa na wnoszącym sprawę. Jeśli więc nie ma dowodu, że cysterną do suchego cementu wozi też mleko, to nie insynuujemy i nie pomawiamy o takie niecne czyny przewoźnika, bo to się w cywilizacji europejskiej nie godzi. I też może tak być, że dla kariery urzędniczej to zaszkodzi.

thumbsup

I poniedziałkowo proszę:

Prawa przestrzegajcie,

w te upały dużo pijcie,

z urzędnikami dyskutujcie,

Prawo zgłębiajcie,

victory

i pozdrawiam

dziadek Piotra

– – – – – – – –

P.S.

I pozwólcie, że dla pełnego obrazu przypomnę podobne przypadki, o których już wcześniej pisałem, tj.:

– – – – – – – – – – – – – –

1 pod ciśnieniem różnym od atmosferycznego: a) kotły parowe (…), b) szybkowary ciśnieniowe, c) kotły cieczowe (…), d) zbiorniki stałe (…), e) zbiorniki przenośne (…), f) zbiorniki na gaz skroplony lub sprężony (…), g) zbiorniki, w tym cysterny, do przewozu materiałów niezaliczonych jako niebezpieczne, które są pod ciśnieniem napełniane, opróżniane lub przewożone, dla których iloczyn (…), h) wytwornice acetylenu (…), i) rurociągi pary(…), j) rurociągi przesyłowe i technologiczne (…)

2 Zgodnie z treścią artykułu 231 Kodeksu Karnego funkcjonariusz publiczny, który, przekraczając swoje uprawnienia lub nie dopełniając obowiązków, działa na szkodę interesu publicznego lub prywatnego, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3. Jest to tzw. przestępstwo urzędnicze.

Loading