PRZESTĘPSTWA NA SKP

Rate this post

Przestępstwa na SKP, czyli odpowiadając staroście, dyrektorowi, naczelnikowi, kierownikowi w WK, którzy nie widzą nic złego w tym, że SKP służy do popełniania przestępstw, a nie do BT pojazdów, co stanowi ewidentne zagrożenie dla BRD!

Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym przewiduje, że BT pojazdów wykonuje się na SKP. A nad tym problemem czuwać ma nadzór WK/starostwa, o czym mówi nasza ustawa Prawo o Ruchu Drogowym w art. 83b1. Ale, czy faktycznie czuwa?

Bo w ramach tego ustawowego wykonywania nadzoru starosta przeprowadza kontrolę stacji kontroli pojazdów w zakresie:

  • prawidłowości wykonywania badań technicznych pojazdów.

Przecież za akceptacją właścicieli SKP, na tych przestępczych dziuplach te BT były wykonywane nieprawidłowo!

  • prawidłowości prowadzenia wymaganej dokumentacji.Przecież za akceptacją właścicieli tych przestępczych dziupli ta dokumentacja nie była prowadzona prawidłowo, bo była fałszowana.

Ja wiem, że ktoś mi zaraz postawi zarzut, że właściciele tych przestępczych dziupli jednak rzekomo nic nie wiedzieli. A ja się spytam wówczas, na jakiej podstawie to stwierdzono? Bo przecież urzędnicy nie wszczęli stosownego postępowania administracyjnego, aby to ewentualnie obiektywnie i merytorycznie wyjaśnić. Tym samym narażają się:

  • nie tylko na zarzut trzymania parasola ochronnego nad właścicielami SKP, którzy mogą być potencjalnymi inicjatorami przestępstw, ale też
  • na zarzut aktywnego wspierania przestępstw na SKP, co też może być przesłanką do złożenia wniosku do Prokuratury o sprawdzenie, czy nie doszło do przestępstwa urzędniczego zaniechania i tym samym powodowania zagrożenia dla BRD, na straży którego powinni stać.

I jeszcze jedno, kto z Was da gwarancję, że właściciel SKP przez lata tolerował łamanie Prawa, po wymianie załogi na nową nadal tego nie będzie robił. Przecież TDT już ruszył z egzaminami, więc zaraz na rynku diagnostów będzie do wyboru. I wielu z nich załapie się na prowizję od ilości, a nie od jakości BT.

Przypominam tylko, że zgodnie z treścią artykułu 231 Kodeksu Karnego funkcjonariusz publiczny, który, przekraczając swoje uprawnienia lub nie dopełniając obowiązków, działa na szkodę interesu publicznego lub prywatnego, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3. Jest to tzw. przestępstwo urzędnicze. Niedopełnienie obowiązków polega na zaniechaniu ich wykonania albo na nienależytym, niedbałym ich wykonaniu.

A w naszym przypadku interes publiczny jest tu wyraźny i czytelnie określony. To jest BRD, czyli bezpieczeństwo ruchu drogowego narażone na szwank zaniechaniem wszczęcia stosownego postępowania administracyjnego w celu wyjaśnienia wszelkich okoliczności, które mogły przyczynić się do tego, że zamiast BT zgodnych z ustawą PoRD dokonywano przestępstw zgodnych z ustawą Kodeks Karny.

I tak, jak Kodek Karny nie przewiduje odpowiedzialności za działanie naszych SKP zgodnie z ustawą PoRD, tak ustawa PoRD nie przewiduje działania naszych SKP wyczerpujących znamiona opisane w Kodeksie Karnym. To chyba jest jasne i dla wszystkich logiczne!

Starosta wydaje decyzję o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę SKP, skreślając przedsiębiorcę z rejestru działalności regulowanej, jeżeli przedsiębiorca rażąco naruszył warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów.

Jeżeli za akceptacją przedsiębiorcy przez wiele lat dokonywano przestępstw na SKP przez wszystkich zatrudnionych pracowników, co przysparzało temu przedsiębiorcy określoną korzyść majątkową z takiej przestępczej działalności, to czy to nie jest rażące naruszenie ustawy PoRD?!?

Czyżby w ustawie PoRD było zapisane, że przychodem SKP może być działalność przestępcza, w tym fikcyjne BT i fałszowanie dokumentacji?

Czyżby w ustawie PoRD było zapisane, że można łamać ustawę Kodeks Pracy poprzez zatrudnianie na umowę zlecenie lub umowę o dzieło?

Chore i niemoralne jest założenie, że nie ma niczego złego w pobieraniu opłaty zgodnej z naszym cennikiem za BT, których nie wykonano lub nawet za BT wykonane niezgodnie z ustawą PoRD. Przecież te nienależnie pobrane pieniądze należy zwrócić/przekazać do Skarbu Państwa a BT powtórzyć. A żądanie przywrócenia stanu zgodności z prawem mieści się w pakiecie uprawnień przynależnych starostwa/WK. Więc dlaczego tego nie czynią?

Więc pytam jeszcze raz, czym jest w takim razie odpowiedź starostwa/WK o tym, że z urzędu nie wszczęli postępowania administracyjnego na bazie art. 83b PoRD, chociaż takie prawo posiadają? Myślę, że i Wy już to wiecie.

Jedno jest pewne, że taka odmowa wszczęcia postępowania z urzędu, to urzędnicza akceptacja starostwa/WK dla przestępczej korupcji w naszej branży.

Dziś nikogo nie pozdrawiam

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – –

P.S.

I szczególnie w tej sprawie polecam ten ciekawy wyrok: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2018/korzysc-majatkowa-z-przestepstwa-dla-skp/

– – – – – – – – – – –

1 Art. 83b. Ustawy prawo o ruchu drogowym.

Nadzór nad stacjami kontroli pojazdów

1.

Nadzór nad stacjami kontroli pojazdów sprawuje starosta.

2.

W ramach wykonywanego nadzoru starosta:

1)

co najmniej raz w roku przeprowadza kontrolę stacji kontroli pojazdów w zakresie:

a) zgodności stacji z wymaganiami, o których mowa w art. 83 miejsce badania technicznego pojazdu i finansowanie kosztów badania ust. 3,

b) prawidłowości wykonywania badań technicznych pojazdów,

c) prawidłowości prowadzenia wymaganej dokumentacji;

2)

wydaje zalecenia pokontrolne i wyznacza termin usunięcia naruszeń warunków wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów;

3)

wydaje decyzję o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę stacji kontroli pojazdów, skreślając przedsiębiorcę z rejestru działalności regulowanej, jeżeli przedsiębiorca:

a) złożył oświadczenie, o którym mowa w art. 83a rejestr przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów ust. 4, niezgodne ze stanem faktycznym,

b) nie usunął naruszeń warunków wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów w wyznaczonym przez starostę terminie,

c) rażąco naruszył warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów.

2a.

Decyzja, o której mowa w ust. 2 pkt 3, podlega natychmiastowemu wykonaniu.

(…).

Loading