ZATRZYMAJ DR

Zatrzymaj DR zanim dojdzie do nieszczęścia.

Inspekcja Transportu Drogowego co rusz chwali się swoimi osiągnięciami:

Reklamy

  • udzielając licznych wywiadów,
  • publikując stosowne materiały na swojej internetowej stronie – https://gitd.gov.pl/
  • rozsyłając swoje materiały z kontroli po zaprzyjaźnionych redakcjach celem publikacji.

Robią tak od dawien dawna, np.: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/komunikat-gitd/

A my co?

Reklamy

Jak chwalimy się przed społeczeństwem swoimi osiągnięciami w zakresie dbałości o BRD?

Może Wam uda się znaleźć jakiś branżowy podmiot, który przekonuje nasze społeczeństwo o tym, jak ważną pełnimy funkcję w zakresie utrzymania właściwego stanu technicznego pojazdów?

Bo ja często szukam, ale jakoś noooo, tegooo, no nie znajduję . . . . . . .

Zamiast tego znajduję informacje o tym, że rzekomo pogarsza się stan techniczny pojazdów na naszych drogach, o czym pisze NW nr 3 (233) – poniżej. Tak (bałamutnie?) twierdzą jacyś fachowcy z ProfiAuto, którzy swoje odkrywcze tezy oparli o liczne sprawdzania pojazdów na . . . . – parkingach marketów (sic!). Ja nie neguję ich dobrych intencji, ale w tym artykule brak podstawowych info, choćby co do ich wykształcenia lub, czy choćby mają chociaż nasze uprawnienia……..

No masz, jak mówi nasze stare przysłowie, „na bezrybiu i rak ryba”. Gdy my sami nie potrafimy właściwie sprzedać efektów naszej pracy, to inni robią to za nas tworząc takie historie . . . . . .

Piszę o tym, bo jeden z naszych Kolegów właśnie przysłał mi materiał ilustrujący podstawę jego ostatniego zatrzymania DR. Na tych fotkach też widać skorodowane tarcze hamulcowe, niebezpieczną różnicę sił hamowania na poszczególnych osiach i ogólny wygląd tej naczepy z ogniskami korozji. Bardzo dziękuję za to, że i my możemy wreszcie pochwalić się w mediach – podobnie, jak to od lat czyni WITD – osiągnięciami na polu zatrzymanych DR.

Ja wiem, że robimy to systematycznie i do każdego dnia, a nie akcyjnie i od święta oraz tylko dla mediów, jak robią to inne branżowe instytucje.

Więc dziękując Koledze, jednocześnie bardzo Was wszystkich proszę o przysyłanie podobnych materiałów ilustrujących podstawę zatrzymania przez Was DR.

I przypominam, że to prosty algorytm informatyczny wskaże, czy i ile macie już zatrzymanych DR. Choć oczywiście nie tylko, bo w taki sam sposób można ustalić dla każdego z Nas ilość BT z wynikiem „N” lub ze wskazaniem jakiejkolwiek usterki. A to może stanowić podstawę do oceny pracy danej SKP, na której pracujecie, na ile spełnia ona swoją funkcję w zakresie zapewnienia BRD. Bo od tego przecież jesteśmy.

I pozdrawiam

dziadek Piotra

– – – – – – – – – –