BEZPIECZNA DROGA DO SZKOŁY

Bezpieczna droga do szkoły.

ITD podsumowuje pierwsze tygodnie akcji „Bezpieczna droga do szkoły” – 09.10.2020 r.1

Reklamy

Blisko 1350 autobusów szkolnych skontrolowali we wrześniu inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego. Było mniej zastrzeżeń niż rok wcześniej!

Wyniki tych kontroli mamy na stronie internetowej GITD.

Reklamy

Jak co roku, już od pierwszego dnia powrotu uczniów do szkół, inspektorzy ITD prowadzili kontrole autobusów szkolnych. Sprawdzali m.in. czy pojazdy są sprawne technicznie.

  1. Zatrzymali 78 DR – to ok. 6 proc. wszystkich kontroli. Co ważne zatrzymano niemal o połowę mniej DR niż rok wcześniej.

  2. Niestety, na zbliżonym poziomie, choć z tendencją spadkową utrzymuje się liczba przypadków, kiedy ze względu na bezpieczeństwo dzieci konieczne było wydanie zakazu jazdy. We wrześniu tego roku inspektorzy nie dopuścili do dalszej jazdy 33 autobusy, rok wcześniej 38.

  3. Najczęstszą przyczyną zatrzymania DR autobusów szkolnych były:

  • usterki układu kierowniczego,

  • usterki układu hamulcowego,

  • niesprawne zawieszenia,

  • wycieki płynów eksploatacyjnych,

  • uszkodzone ogumienie.

Niemal cały wachlarz tego typu nieprawidłowości stwierdzili inspektorzy ITD z Białegostoku w trakcie kontroli autobusów szkolnych na terenie gminy Rutki. Kontrola 4 pojazdów zakończyła się zatrzymaniem 3 DR i wydaniem 2 zakazów dalszej jazdy. Małopolscy inspektorzy w trakcie kontroli tylko jednego autobusu w gminie Miechów, którym chwilę wcześniej do szkoły jechało 15 dzieci, stwierdzili m.in. niesprawny hamulec postojowy i wycieki płynów eksploatacyjnych.

Niektóre ze skontrolowanych pojazdów nie miały również ważnych badań technicznych. Tak było np. w trakcie kontroli przeprowadzonych w pobliżu Tarnowa, gdzie ten sam przewoźnik wykorzystywał do przewozu dzieci autobusy bez ważnych BT.

Ale kontrole wciąż trwają . . . .

https://gitd.gov.pl/fileadmin/user_upload/briefing_9_10_2020_4.jpg

W trakcie prowadzonych czynności inspektorzy wykorzystują specjalistyczny sprzęt kontrolny, który ułatwia ocenę stanu technicznego pojazdu. Tam, gdzie jest taka konieczność, kierują również autobusy do okręgowych SKP. Tak było m.in. w wojewódzkie kujawsko-pomorskim. Na 5 autobusów skierowanych do OSKP, w 3 ujawniono usterki dyskwalifikujące pojazdy z ruchu.

https://gitd.gov.pl/fileadmin/user_upload/briefing_9_10_2020_2.jpg

– – – – – – – – –