SIEĆ SKP ORLENU?

Rate this post

Sieć SKP „Orlen”?

Alarmujący w swojej treści komunikat opublikował niedawno na stronie internetowej WSSKP Pan Prezes Kazimierz Zbylut – https://wsskp.pl/to-co-z-tymi-skp/

Z uwagi na wagę tego komunikatu postanowiłem:

  • przed dwoma dniami nieco szerzej upublicznić jego treść – także na naszej internetowej stronce1,

  • odnieść się – choćby w jakiejś części – do zaprezentowanych w tym komunikacie twierdzeń.

Nie ukrywam, że jestem już znużony ciągłymi awanturami prawnymi, politycznymi zawieruchami, karuzelą stanowisk, podważaniem naszego wspólnego i historycznego dorobku, który niewątpliwie mamy po naszym wejściu do UE.

Te polityczne awantury nigdy w okresie 30 lat ostatniej historii nie miały tak wielkiego nasilenia, jak to się dzieje pod rządami obecnie rządzącego PiS. Te nagłe zmiany i dziwne zwroty w polityce międzynarodowej, społecznej, oświatowej, gospodarczej, fiskalnej, podatkowej, itd., itp., et’cetera są już nieco (?) męczące.

Przyznam szczerze, że mam już dość i często wyłączam tv. Tęsknię do czasów, gdy nasza polityka była przewidywalna, gdy „leciała ciepła woda z kranu”. Może to kwestia mojego podeszłego wieku, który już nie nadąża za tymi politycznymi meandrami . . . . . – ?

Ale jedno jest pewne, że ilość i gwałtowność zmian jakich doświadczyliśmy za obecnie rządzących jest ilustracją tego, co jeszcze może nas czekać. Bo ten rząd potrafi i może wszystko – dosłownie!

I w tym kontekście wręcz dziecinne naiwne wydaje się pytanie:

czy rządzący potrafią nasze wszystkie SKP złożyć w ofierze firmie Orlen?

Czy w taki sposób może powstać sieć SKP pod szyldem firmy Orlen i pod ochroną instytucji polskiego Państwa? Choćby w zamian za wsparcie tej firmy, którego udzieliła rządzącym . . . .

Bo takie właśnie ostateczne rozwiązanie sugeruje w swoim komunikacie Prezes Kazimierz Zbylut. Przypomnijmy jego słowa:

Nie jest to obawa pozbawiona podstaw bo jak twierdzą niektórzy zamierza się zniszczyć Przedsiębiorców SKP ekonomicznie poprzez brak waloryzacji opłat za badania techniczne oraz personalnie poprzez taki system egzaminowania, gdzie uprawnienia diagnosty uzyskuje nieznaczny odsetek kandydatów.

To wszystko już się dzieje i negatywnie oddziaływuje na system badań technicznych.

Po przyjęciu nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma dojść trzeci element, a mianowicie wyniszczające kontrole, które pozbawią SKP, a szczególnie te małe diagnostów.

W takiej sytuacji SKP przestaje istnieć. I co się z nią dzieje? Niektórzy twierdzą, że ma powstać twór pod nazwą: Orlen – SKP i krok po kroku przejąć cały system badań technicznych pojazdów w Polsce.

Orlen ma już paliwa i media, więc czemu jeszcze nie może być:

  • organizatorem politycznych zjazdów i prowadzić sieć stacji kontroli pojazdów,

  • sprzedawać do tego ekologiczne mydła i śliwkowe powidła,

  • produkować produkty sprzedawane w masarni i w piekarni,

  • itd., itp., et’cetera?

Szczególnie, gdy jest na to polityczne zamówienie rządzących?

Niech każdy z Was odpowie sobie sam na tak postawione pytanie w głębi swojego własnego serca, biorąc pod uwagę fakt, że:

  1. nasz Cennik stoi od 17 lat,

  1. jego waloryzacja zasilić może dziurawy Budżet Państwa,

  2. inflacja pożera resztki/odpadki opłacalności podstawowych SKP,

  3. rządzący z obrzydzeniem odnoszą się do inicjatyw konsultacji ze środowiskiem tej problematyki.

Czyżby faktycznie chodziło o wykończenie wszystkich przedsiębiorców prowadzących SKP?

Niedawno byłem – przez przypadek! – na jednej ze stacji paliw tej firmy, bo będąc w dłuższej trasie musiałem już zatankować. Patrząc na skandalicznie wysoki rachunek za paliwo trochę się zagotowałem, więc zapytałem sprzedawczyni, czy ich firma chce finansowo wykończyć Polaków?

Wystawiająca mi paragon sprzedawczyni zapytała, czy także jestem zły na cały personel tej firmy?

Przyznaję, że jej odpowiedź zbiła mnie z tropu. Odpowiedziałem przecząco. Pani mi podziękowała, a ja opuściłem ten „lokal”.

Jestem przekonany, że w oczach sprzedawczyni znalazłem zrozumienie. Zresztą ze wzajemnością. Bo ja także zrozumiałem, że wielu pracowników tej firmy musi pracować dla utrzymania swoich Rodzin. Choć ich to może nie cieszyć, że ta firma należy do najdroższych w Polsce, że też musi zajmować się mediami, a za chwilę może rozszerzą zakres swojej aktywności o sieć SKP.

A wracając do meritum, to co będzie z dotychczasowymi SKP, gdy Orlen wejdzie do naszej gry?

Czy Orlen weźmie także dotychczasowe oprogramowanie naszych SKP? A co z firmami doradczymi i szkoleniowymi – też je weźmie na własne utrzymanie?

No sam nie wiem, bo wielu ich właścicieli nie bardzo się tym zagadnieniem interesowało i nadal niewielu się interesuje. Więc dlaczego mnie też to powinno interesować?

Pyta i pozdrawia

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – –

Loading