maj 24 2022
WALKA CZY WOJNA O PRZETRWANIE
Toczymy walkę o przetrwanie. Inaczej mówiąc/pisząc, obecnie mamy wojnę o przetrwanie naszych SKP1, o utrzymanie naszych miejsc pracy, o zapewnienie społeczeństwu BRD w zakresie stanu technicznego pojazdów poruszających się po naszych drogach.
A wojna, jak każda wojna, ma swoje priorytety. Do nich nie należy przywoływanie starych waśni i historycznych nieporozumień lub antagonizowanie środowiska. A wręcz przeciwnie!
Ale nie tylko o to chodzi, bo wojna ma też swoich bohaterów, swoje ciury obozowe (i markietanki?), zdrajców, dezerterów, dowódców, oficerów i zwykłych żołnierzy. Ma też swoją taktykę, własne uzbrojenie i logistykę.
Popatrzmy na niektóre i co ważniejsze elementy (zwycięskich?) wojen i potyczek.
I. Powszechna mobilizacja lub/i zaciężne wojska.
Jedno nie wyklucza drugiego, gdy sytuacja jest szczególnie ciężka. Więc trzeba ogłosić powszechną mobilizację, a do tego można jeszcze nająć fachowców do prowadzenia niektórych specyficznych działań, na przykład obronnych (szczególnie w mediach, eliminując i neutralizując kłamstwa wroga!).
A w naszej branży właśnie mamy do czynienia z bardzo ciężką sytuacją. Bo polskim przedsiębiorcom prowadzącym SKP wytoczyli wojnę urzędnicy własnego ministerstwa. Ich osobiste plany na upaństwowienie naszej branży spełzły na niczym, bo mamy pustkę w państwowej kasie. A z faktu, że nie rezygnują z napaści można wywnioskować, że – być może – chcę naszą branżę oddać w jakieś zagraniczne ręce, które dysponują większą ilością gotówki niż nasza zadłużona po uszy III RP.
II. Środki obrony: osobowe i techniczne.
Osobowe środki obrony, to wszyscy właściciele naszych SKP, ich średni szczebel dowodzenia/kierowania oraz ta bardziej świadoma część personelu SKP, która rozumie prostą zależność wynikającą z podstaw ekonomii: żadna firma się nie utrzyma na rynku bez właściwego zasilenia w środki finansowe.
Naszą bronią muszą pozostać nasze SKP. Tylko ich ewentualne zamknięcie może spowodować jakąś refleksję po stronie otumanionego społeczeństwa oraz po stronie agresywnie nastawionych – do naszego środowiska, i to od wielu lat – rządzących.
Do technicznych środków obrony można zaliczyć także Prawo, pod warunkiem jego właściwego wykorzystania2 (patrz np.: https://www.teraz-srodowisko.pl/aktualnosci/dyrektywa-sciekowa-niewdrozenie-KE-Polska-9697.html ).
III. Taktyka i metody walki o przetrwanie branży.
Protest ulicami Warszawy już był. O tej sprawie wiedzą już wszystkie nasze branżowe i motoryzacyjne media. Wiedzą także stosowni urzędnicy MI i wszyscy nasi liderzy.
Więc musi tu nastąpić kolejny krok, który zaostrzy sytuację. Bo dotychczasowe sposoby i metody walki o waloryzację Cennika BT nie przyniosły oczekiwanego rezultatu.
To musi być już tylko zamknięcie naszych SKP!
W tym celu należy:
-
uzgodnić czas, na jaki nastąpi to pierwsze zamknięcie naszych SKP (4 godziny, 8 godzin, cały dzień, dwa-trzy dni, itd., itp., et’cetera),
-
ustalić sposób zebrania oraz wielkość funduszu strajkowego,
-
uzgodnić miejsce protestu (np. Warszawa, powiat Warszawa Zachodnia, Kutno, Łódź),
-
ustalić obszar protestu (jeden powiat, trzy powiaty, całe województwo, cały Kraj),
-
uzgodnić sposób i zakres pomocy dla uczestników akcji protestacyjnej, w przypadku wystąpienia po ich stronie strat spowodowanych zamknięciem ich SKP,
-
ustalić metody i środki służące przekonaniu SKP nie należących do PISKP o konieczności włączenia się do akcji protestacyjnej.
Na pewno w toku niezbędnych uzgodnień wyłoni się jeszcze parę spraw do omówienia. Ale należy to zrobić na tyle szybko, aby zdążyć przed zamknięciem większości naszych PSKP z powodu braku waloryzacji Cennika BT.
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
1 Tę wojnę wypowiedzieli nam urzędnicy DTD (resort transportu) Ministerstwa Infrastruktury.
2 np.: kary za niewdrożenie Dyrektywy 45/2014 r., ale nie tylko.
24 maja 2022 @ 10:59
Najpierw należy wykorzystać wszystkie możliwe sposoby https://www.dlid.pl/harmonogram-targow-szkolen-seminariow-i-konferencji.html związane z nowelizacją tabeli opłat za badania techniczne. Wskazany etap przez dp jest ostateczny, ale będzie ciężko go zrealizować w podanym schemacie i nie może być przypisany tylko do PISKP. Już wielokrotnie bywało, że zawsze chcieli coś ugrać (nie tylko oni) dla siebie.
24 maja 2022 @ 11:24
Cyt.: „Najpierw należy wykorzystać wszystkie możliwe sposoby”
– wszystkie inne sposoby zostały wykorzystane w okresie ostatniej dekady (10 lat!),
– wszystkie inne sposoby nie gwarantują skutków oczekiwanych od waloryzacji Cennika BT,
Cyt.: „ale będzie ciężko go zrealizować w podanym schemacie”
– to proszę o wskazanie tego i takiego „schematu”, w którym będzie łatwo zrealizować ten cel, jakim jest waloryzacja Cennika BT.
dP
24 maja 2022 @ 22:08
NIE wszystkie. Jest coś na co nikt nie zwrócił uwagi.
25 maja 2022 @ 07:35
e movere
12 maja 2022 @ 15:43
cyt. „A Pan nie sobie poprawi ustawienia w administracji i nie zawraca kijem Wisły,”
Nie wiesz nawet jak działa ten program, bo na nim nie pracujesz i niech chcesz słuchać uwag.
I pytam się po co przy rozpoczynaniu każdego badania muszę podawać PIN.
W administracji można sobie klikać, a i tak wychodzi inaczej niż powinno.
Proponuję zdać egzamin na uprawnionego diagnostę samochodowego , popracować na OSKP z dużym przerobem i najlepiej na tym programie.
A jak nie to:
https://www.olx.pl/oferta/praca/slusarz-narzedziowy-2-zmiany-zatrudnienie-bezposrednie-CID4-IDI5sl0.html
24 maja 2022 @ 11:39
A „sungk” kogo reprezentuje ????
25 maja 2022 @ 13:01
„Toczymy walkę o przetrwanie…zapewnienie społeczeństwu BRD w zakresie stanu technicznego pojazdów”- jak dla mnie to oksymoron. Toczona walka o przetrwanie to obniżanie jakości BT, myślę, że każdy kto ma styczność z Badaniami technicznymi wie o czym mówię.