NOWA NADZIEJA

Rate this post

Stało się, mamy nowy i demokratyczny Rząd i nową NADZIEJĘ.

Polskie Społeczeństwo zadecydowało w dniu 15 października o tym, że będziemy mieli to „nowe” w postaci Koalicyjnego Rządu pod przewodnictwem Premiera Donalda Tuska, który dziś właśnie się zrealizował w postaci uzyskania wotum zaufania!

Z winy prezydenta A. Dudy mamy to dwumiesięczne opóźnienie w przejęciu władzy z rąk dotychczasowego PiS-u, który tak mocno trzymał się stołków, że aż mu kłamał (tradycyjnie?) w sprawie możliwości uzyskania wotum zaufania przez odchodzącego M. Morawieckiego.

Można oczywiście powiedzieć: noooo, cóż tam . . . . ., było minęło . . . . . .

Tylko, że w ten sposób o co najmniej dwa miesiące opóźni się możliwość waloryzacji naszego Cennika BT na SKP!

A to już jest inna sprawa, prawda?

Nie zaczęło się tak różowo i niestety nie będzie różowo.

Bo w ostatnim dwutygodniowym rządzie Morawieckiego był nasz bardzo dobry znajomy od wielu lat, czyli A. Gajadhur. Piastował stanowisko Ministra Infrastruktury. A do tego bardzo dobrze znał i podobno nawet rozumiał nasze problemy. Gościł przecież nie tylko na przedostatnim zjeździe PISKP w Zakopanem. Więc mógł w okresie tych dwóch ostatnich tygodni zwaloryzować nasz Cennik BT jednym pociągnięciem pióra podpisując rozporządzenie, czego jednak nie zrobił (sic!).

No maszszsz, to było mocne, niczym z liścia w twarz!

A podobno był z nami taki (prawie?) zaprzyjaźniony. No powiedzcież, no kto budował mu te piękne mobilne SKP, którymi się mógł chwalić na lewo i prawo . . . . . – ?

I nic, żadnej wdzięczności, żadnego zrozumienia naszej trudnej sytuacji?

Mam nadzieję, że już wszyscy rozumiecie, jak błędną politykę prowadziliśmy. Niewielu tak bardzo skorzystało, że aż wstyd. Gdy w tym samym czasie tak bardzo wielu aż tyle straciło.

Na dodatek nowym Ministrem Infrastruktury ma zostać Dariusz Klimczak1 z PSL, który będzie tworzył także kierownictwo resortu transportu, czyli DTD. A to rolnicze środowisko od bardzo wielu lat przyprawia nas o ból głowy z uwagi na widoczną tendencję do patologicznych zachowań na styku SKP i szeroko rozumiana „wieś”. A więc nie dotyczy to tylko pojazdów rolniczych, ale także mieszkańców wsi, których znaczna część posiada także pojazdy inne niż rolnicze. A więc problem ten może nie być wcale zauważalny w wielkich miastach lub prawie niezauważalny w miastach średniej wielkości. Ale już na terenie wsi i małych miasteczek jest to zjawisko dość powszechne i jednak zauważalne.

W sytuacji, gdy od bardzo wielu lat PSL tradycyjnie chciało zmniejszyć rygory wynikające ze sposobu przeprowadzania BT na SKP, to całe nasze środowisko (w tym nasi liderzy) może mieć trudność z definiowaniem interesu społecznego, który jest nierozerwalnie związany z BRD. Bo, jak znam życie, to PSL będzie chciało coś ugrać w zamian za waloryzację Cennika BT. A tym czymś mogą być kolejne ułatwienia dla pojazdów rolniczych, co może negatywnie odbić się na BRD.

I obym był złym prorokiem, bo już oczyma wyobraźni widzę, jak nasi liderzy obiecują nawet zgodę na zwolnienie „rolniczych” z OBT w zamian za waloryzację Cennika BT. I z tego punktu widzenia żałuję, że MI w koalicyjnych negocjacjach nie przypadło innej partii, jakiejkolwiek, nawet Konfederacji, byle nie PSL . . . . .

Ale na pocieszenie powiem/napiszę, że jesteśmy dopiero na początku, więc jeszcze nie wszystko jest przesądzone. Ponadto zostają jeszcze przecież twarde rozmowy naszych liderów z nowym kierownictwem MI, DTD, GITD i TDT, prawda?

Aby nie pozostawiać wszystkiego w rękach naszych liderów, to przecież mamy jeszcze możliwość dotarcia/dojścia do szeregowych członków Sejmowej Komisji Infrastruktury. Bo na posiedzeniu Sejmu w dniu 21 listopada 2023 roku wybrano jej nowy skład osobowy. Nowym Przewodniczącym został Pan Poseł Mirosław Suchoń z Polski 2050 – Trzecia Droga.

W związku z opisaną sytuacją proszę o zapoznanie się z całym składem tej tak ważnej dla nas Komisji. Wystarczy wejść na internetową stronę WSSKP: https://wsskp.pl/nowy-sejm-pracuje/

To się może przydać, gdyby okazało się, że ktoś z nas ma tzw. „dojście” do jednego z tych posłów. Może członkowie tej Komisji są Waszymi Posłami? Bo to w rękach tej Komisji będzie spoczywała przyszłość naszych SKP, a także – tym samym – nasza przyszłość. Więc nie chodzi tylko o waloryzację.

Trzymajmy się ciepło

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – – –

Loading