cze 14 2024
CZY I TY W TYM UCZESTNICZYŁEŚ ?
Czy i Ty w tym procederze uczestniczyłeś? Z własnej woli, czy też szef wydał polecenie lub pozwolenie?
Patrzę sobie na ten wykaz i zastanawiam się, co na nim robi Warszawa? Bo jeśli nawet mam jakieś zrozumienie (?) dla naszych wschodnich powiatów z tej listy, to przecież część Stolicy jednak leży na tym bardziej cywilizowanym brzegu Wisły.
Ponadto, zadaję sobie pytanie, co na tej liście robi Poznań i Wałcz, które są w pierwszej dziesiątce naszych „kwiatów”.
A przeglądając sobie tę listę musicie mieć na uwadze, że dotyczy ona tylko jednej marki „Belarus”.
A co będzie się działo, gdy ktoś wreszcie sięgnie po dane CEP2,0 z zakresu wszystkich zarejestrowanych pojazdów, które dopuszczono do ruchu bez stosownej homologacji?
Jak myślicie?
Ale któż by się tam odważył (jedna z naszych organizacji?) . . . . . – ?
A jednak ktoś się odważył (poniżej)!
– – – – – – – – – – – – – – – –
LICZBA REJESTRACJI MARKI BELARUS_
LATA 2006-2020_
NOWE
IMPORT NIE STARSZE NIŻ TRZY LATA
POWIAT + ILOŚĆ:
– – – – – – – – – – – – – – – – –
Oto „kwiat” naszych WK/starostw:
-
SOKÓLSKI – 1999;
-
WYSZKOWSKI – 628;
-
BIAŁOSTOCKI – 412;
-
POZNAŃ – 287;
-
BIAŁYSTOK – 285;
-
WAŁECKI – 244;
-
WARSZAWA – 244;
-
WYSOKOMAZOWIECKI – 221;
-
SEJNEŃSKI – 179;
-
MŁAWSKI – 170;
Pozostałe starostwa w zakresie od 161 do 51 wraz z pytaniem, co w tym towarzystwie robi Piła, Inowrocław, powiat Poznański i Bydgoski lub Toruń (?):
CIECHANOWSKI – 161; PŁOŃSKI – 151; BIALSKI – 137; SĘPOLEŃSKI – 133; PŁOCKI – 126; PRZASNYSKI – 117; ŻUROMIŃSKI – 114; BIELSKI – 109; KOLNEŃSKI – 107; ŁOMŻYŃSKI – 107; HAJNOWSKI – 105; SIERADZKI – 103; PIOTRKOWSKI – 97; RADZIEJOWSKI – 96; OSTROŁĘCKI – 96; MIECHOWSKI – 95; WĄGROWIECKI – 93; NIDZICKI – 89; PARCZEWSKI – 88; JĘDRZEJOWSKI – 86; WŁOCŁAWSKI – 84; SUWALSKI – 84; MAKOWSKI – 84; SIEDLECKI – 82; TOMASZOWSKI – 82; INOWROCŁAWSKI – 81; PILSKI – 81; PUŁTUSKI – 77; OLSZTYŃSKI – 77; SIERPECKI – 76; ŁOWICKI – 75; MONIECKI – 74; KONIŃSKI – 72; ZAWIERCIAŃSKI – 71; ZŁOTOWSKI – 68; CZŁUCHOWSKI – 68; OSTROWSKI – 66; PODDĘBICKI – 66; GRAJEWSKI – 65; EŁCKI – 65; CHOJNICKI – 65; SIEMIATYCKI – 65; OLSZTYN – 65; OPATOWSKI – 65; CZARNKOWSKO-TRZCIANECKI – 64; ŁĘCZYCKI – 64; NOWOMIEJSKI – 63; TUCHOLSKI – 63; BYTOWSKI – 62; TORUŃSKI – 61; RAWICKI – 60; NAKIELSKI – 59; POZNAŃSKI – 59; KALISKI – 57; KOLSKI – 57; ŻNIŃSKI – 55; SOKOŁOWSKI – 55; LUBELSKI – 54; KUTNOWSKI – 54; SOSNOWIEC – 54; GNIEŹNIEŃSKI – 53; OSTRÓDZKI – 52; BYDGOSKI – 52; AUGUSTOWSKI – 52; SZCZECINECKI – 51; DRAWSKI – 51; LIDZBARSKI – 51; BARTOSZYCKI – 51;
Zakres od 50 do 16 dopuszczeń do ruchu z np. Krakowem, Szczecinem, Koszalinem, Warszawa Zach., Opole, Wałbrzych:
ZAMOJSKI – 50; IŁAWSKI – 50; ZDUŃSKOWOLSKI – 50; BRODNICKI – 49; ALEKSANDROWSKI – 49; WŁOSZCZOWSKI – 48; HRUBIESZOWSKI – 48; RADZYŃSKI – 48; SZCZYCIEŃSKI – 47; OTWOCKI – 46; WEJHEROWSKI – 46; LIPNOWSKI – 44; KRAKÓW – 44; KOSZALIŃSKI – 43; ŁÓDŹ – 43; GOŁDAPSKI – 43; WĘGORZEWSKI – 43; SZCZECIN – 43; RADOMSZCZAŃSKI – 42; WROCŁAW – 42; GIŻYCKI – 42; ŚWIECKI – 42; DZIAŁDOWSKI – 41; NOWODWORSKI – 41; SŁUPECKI – 40; CHEŁMSKI – 40; BRANIEWSKI – 40; KROŚNIEŃSKI – 40; GOLUBSKO-DOBRZYŃSKI – 39; RYPIŃSKI – 39; WIELUŃSKI – 38; PISKI – 38; KARTUSKI – 37; MYSZKOWSKI – 37; GRODZISKI – 37; RADOMSKI – 37; KŁODZKI – 36; WĘGROWSKI – 36; BRZEZIŃSKI – 36; WRZESIŃSKI – 36; OSTRZESZOWSKI – 35; GORZÓW WIELKOPOLSKI – 35; LUBARTOWSKI – 35; OPOCZYŃSKI – 35; TURECKI – 35; PLESZEWSKI – 35; GRUDZIĄDZKI – 35; BYDGOSZCZ – 35; MRĄGOWSKI – 34; WŁODAWSKI – 34; GOLENIOWSKI – 34; MOGILEŃSKI – 33; CHODZIESKI – 33; GDAŃSK – 32; SŁUPSKI – 32; ELBLĄSKI – 32; PIŃCZOWSKI – 31; OLECKI – 31; KĘPIŃSKI – 31; ŚWIDWIŃSKI – 30; GORZOWSKI – 30; CHOSZCZEŃSKI – 30; GARWOLIŃSKI – 30; JAROSŁAWSKI – 30; BRZESKI – 29; BEŁCHATOWSKI – 29; CHEŁMIŃSKI – 29; ŚREDZKI – 29; ŚWIDNICKI – 28; WARSZAWSKI ZACHODNI – 28; KRASNOSTAWSKI – 28; WOLSZTYŃSKI – 27; OPOLE – 27; OSTROWIECKI – 27; LUBLIN – 26; KAZIMIERSKI – 26; KĘTRZYŃSKI – 26; KROTOSZYŃSKI – 25; ŁASKI – 25; ELBLĄG – 25; STARGARDZKI – 25; OBORNICKI – 25; KRAŚNICKI – 24; JAROCIŃSKI – 24; KWIDZYŃSKI – 24; MIĘDZYRZECKI – 24; GOSTYŃSKI – 23; LUBAŃSKI – 23; BIŁGORAJSKI – 23; ŁOBESKI – 22; GRYFICKI – 22; CZĘSTOCHOWSKI – 22; NYSKI – 22; BOLESŁAWIECKI – 22; CZĘSTOCHOWA – 22; MYŚLIBORSKI – 22; ŁOSICKI – 22; BIESZCZADZKI – 21; ŻAGAŃSKI – 21; OLKUSKI – 21; ŁUKOWSKI – 21; NOWOTOMYSKI – 21; KOSZALIN – 20; KIELECKI – 20; TRZEBNICKI – 20; STAROGARDZKI – 20; PRZEMYSKI – 20; SANOCKI – 20; ŁÓDZKI WSCHODNI – 20; PRZYSUSKI – 19; ZGIERSKI – 19; KOŚCIERSKI – 19; KRAKOWSKI – 19; WROCŁAWSKI – 19; LEGNICKI – 19; PUCKI – 18; SKIERNIEWICKI – 18; ŁĘCZYŃSKI – 18; KOŚCIAŃSKI – 18; WIERUSZOWSKI – 18; ZAMBROWSKI – 18; BIAŁOGARDZKI – 18; KŁOBUCKI – 18; ROPCZYCKO-SĘDZISZOWSKI – 18; SZTUMSKI – 17; WĄBRZESKI – 17; WAŁBRZYSKI – 17; SŁAWIEŃSKI – 17; GDAŃSKI – 17; PŁOCK – 17; PUŁAWSKI – 16; NAMYSŁOWSKI – 16; OPOLSKI – 16; LĘBORSKI – 16; SZAMOTULSKI – 16; SANDOMIERSKI – 16; ŚWIEBODZIŃSKI – 16; LUBIŃSKI – 16;
Zakres od 15 i poniżej, gdzie mamy m.in. Radom, Legnicę, Leszno:
WOŁOMIŃSKI – 15; BYTOM – 15; RAWSKI – 15; PAJĘCZAŃSKI – 15; MIELECKI – 15; GRYFIŃSKI – 15; PYRZYCKI – 14; LIPSKI – 14; ZĄBKOWICKI – 14; OLESKI – 14; LWÓWECKI – 13; DĄBROWSKI – 13; KONECKI – 13; TYCHY – 13; JANOWSKI – 13; MIŃSKI – 13; GDYNIA – 13; MIĘDZYCHODZKI – 13; SOCHACZEWSKI – 13; PIASECZYŃSKI – 13; LESZCZYŃSKI – 13; KOŁOBRZESKI – 13; GRÓJECKI – 12; KATOWICE – 12; GORLICKI – 12; ŁOMŻA – 12; GOSTYNIŃSKI – 12; RZESZÓW – 12; PROSZOWICKI – 12; LUBACZOWSKI – 12; DĘBICKI – 11; STASZOWSKI – 11; ŻARSKI – 11; WADOWICKI – 11; ZIELONOGÓRSKI – 11; STRZELECKO-DREZDENECKI – 11; KOZIENICKI – 11; PRZEWORSKI – 11; KAMIEŃSKI – 10; ZIELONA GÓRA – 10; BIAŁOBRZESKI – 10; BIAŁA PODLASKA – 10; KOLBUSZOWSKI – 10; BUSKI – 10; SULĘCIŃSKI – 10; KIELCE – 10; PIOTRKÓW TRYBUNALSKI – 9; KLUCZBORSKI – 9; ZGORZELECKI – 9; ZAMOŚĆ – 9; MILICKI – 9; RADOM – 9; ZŁOTORYJSKI – 8; RYCKI – 8; ŁAŃCUCKI – 8; TCZEWSKI – 8; SIEDLCE – 8; RZESZOWSKI – 8; ZWOLEŃSKI – 8; TARNOGÓRSKI – 8; TARNOWSKI – 8; PRUDNICKI – 7; MALBORSKI – 7; PRUSZKOWSKI – 7; GŁUBCZYCKI – 7; POLKOWICKI – 7; WOŁOWSKI – 7; GÓROWSKI – 7; SUWAŁKI – 7; OŁAWSKI – 7; PABIANICKI – 7; ŚREMSKI – 7; NOWOSOLSKI – 7; GLIWICKI – 6; LEGNICA – 6; RYBNICKI – 6; TARNOBRZESKI – 6; WŁOCŁAWEK – 6; ŻYRARDOWSKI – 5; OSTROŁĘKA – 5; CHEŁM – 5; BIERUŃSKO-LĘDZIŃSKI – 5; KAMIENNOGÓRSKI – 5; LESKI – 5; WODZISŁAWSKI – 5; SŁUBICKI – 5; STRZELECKI – 5; LESZNO – 5; KALISZ – 5; STALOWOWOLSKI – 5; RACIBORSKI – 4; KRAPKOWICKI – 4; SZYDŁOWIECKI – 4; STARACHOWICKI – 4; PIEKARY ŚLĄSKIE – 4; PSZCZYŃSKI – 4; KĘDZIERZYŃSKO-KOZIELSKI – 4; KARKONOSKI – 4; JAWORSKI – 4; OLEŚNICKI – 4; LEGIONOWSKI – 4; SKIERNIEWICE – 4; CIESZYŃSKI – 4; KONIN – 4; GŁOGOWSKI – 3; DZIERŻONIOWSKI – 3; ŻORY – 3; MIKOŁOWSKI – 3; BOCHEŃSKI – 3; BRZOZOWSKI – 3; SŁUPSK – 3; SUSKI – 3; RUDA ŚLĄSKA – 2; JASIELSKI – 2; GLIWICE – 2; STRZYŻOWSKI – 2; RYBNIK – 2; WIELICKI – 2; OŚWIĘCIMSKI – 2; ŻYWIECKI – 2; LUBLINIECKI – 2; SOPOT – 2; LIMANOWSKI – 2; TORUŃ – 2; TARNOBRZEG – 2; NOWOTARSKI – 2; STRZELIŃSKI – 2; JAWORZNO – 2; POLICKI – 2; BĘDZIŃSKI – 2; BIELSKO-BIAŁA – 2; NOWOSĄDECKI – 2; DĄBROWA GÓRNICZA – 1; GRUDZIĄDZ – 1; TATRZAŃSKI – 1; PRZEMYŚL – 1; JELENIA GÓRA – 1; SKARŻYSKI – 1; JASTRZĘBIE-ZDRÓJ – 1; ZABRZE – 1; MYSŁOWICE – 1; CHRZANOWSKI – 1; WSCHOWSKI – 1;
– – – – – – – – – – – – – –
Suma końcowa = 15042;
===========================
No cóż, będziemy jakoś z tym żyli . . . . . .
W tej sytuacji trudno nie zgodzić się ze starą polską tezą, że jaki pan taki kram. I od dawien dawna wiemy, że stan nadzorowanego podmiotu jest podobny do stanu nadzorującego (w szerokim tego słowa znaczeniu, tak w zakresie wiedzy, jak i innych ewentualnie posiadanych przymiotów).
A pytanie, ile jeszcze mamy na naszych drogach podobnych „bez homologacji” pozostaje na razie otwarte. Ciekawe, jak długo jeszcze i na kogo spadną konsekwencje takiej naszej pracy oraz kto poniesie za to odpowiedzialność.
Trzymajmy się tylko obowiązującego Prawa,
a znikną kłopoty i każda obawa,
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – –
14 czerwca 2024 @ 19:12
Są to dane za lata 2006-2020. Obecnie wygląda to trochę inaczej bo Prokuratura Rejonowa w Wyszkowie jedynie w okresie 2018-2023 potwierdziła 1171 takich rejestracji w Starostwie Powiatowym w Wyszkowie. Po prostu po powrocie po 2016 roku pewnych osób na stanowiska w DTD MI i TDT sprzedaż i rejestracja takich nielegalnych Belarusów skokowo się w RP zwiększyła i zaprezentowane dane są już mocno nie aktualne na chwilę obecną. Ciągniki MTZ Belarus z oznaczeniem modelu kropka 2 wyposażone są w silniki o normie Tier 1, kropka 3 – Tier 2 , bez rozszerzenia – Tier 0 (Stage 0, Euro 0) , tych rejestrowano najwięcej bo najtańsze. Jedynymi modelami posiadającymi ważne homologacje są modele z rozszerzeniem kropka 7 wyposażone w silniki Catapillera spełniające normę Tier 5 , które są homologowane na zgodność z rozporządzeniem 167/2013 i mają to potwierdzone na tabliczkach znamionowych ciągnika. Ale takich w Polsce zarejestrowano pojedyncze sztuki. Wszystko jest dostępne w CEPiK.