lis 8 2024
KULA ŚNIEGOWA RUSZYŁA? CZYLI TYLKO JEDNO SKO I PONAD 800 SPRAW
Kula śniegowa ruszyła? Bo tylko w jednym SKO mamy już ponad 800 takich spraw. Ciekawe, jak jest w pozostałych 48 SKO . . . . – ?
Biorąc pod uwagę pierwsze wyroki z cyt.: „rażącym naruszeniem Prawa” przez urzędników WK/starostwa, patrz: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2024/miazdzace-wyroki-dla-wielu-wk-starostw/ , to jeśli to kula śniegowa jednak ruszyła, to ona rządzi się już swoimi własnymi prawami . . . . . .
A oto (poniżej) odpowiedź na moje pytanie skierowane do jednego z bardzo wielu SKO (Samorządowe Kolegium Odwoławcze):
„(…) ile sprzeciwów z Prokuratury od wcześniejszych decyzji o rejestracji białoruskich ciągników marki „Belarus” wpłynęło do Państwa w 2024 r.? „
Radecki
8 listopada 2024 @ 08:56
Zobaczymy kto będzie szybszy, prokuratura w składaniu sprzeciwów czy importer cały czas rejestrujący nowe ciągniki MTZ Belarus co rusz to w kolejnym starostwie/dziadostwie. 🙂
Tylko w ostatnich 5 miesiącach przybyło kolejnych 106 takich rejestracji, głównie w Sejnach ale też kilka trafiło się w Warszawie co widać w CEPiK-u.
A wystarczyło by gdyby prokuratura chciała się stosować do własnego regulaminu urzędowania który stanowi;
DZIAŁ XIII
Tryb działań podejmowanych przez prokuratora w celu zapobieżenia naruszeniom prawa
§ 376. [Podejmowanie środków zapobiegających naruszeniom prawa] Środki zapobiegające naruszeniom prawa, w tym popełnianiu przestępstw, prokurator podejmuje bezpośrednio po ustaleniu okoliczności uzasadniających ich stosowanie, niezależnie od stopnia zaawansowania postępowania przygotowawczego.
§ 377. [Przesłanki przekazania sprawy innemu właściwemu organowi]
1. Przekazanie na podstawie art. 18 § 2 k.p.k. właściwemu organowi sprawy, w której odmówiono wszczęcia śledztwa lub dochodzenia albo postępowanie umorzono, powinno nastąpić w szczególności, gdy zachodzi potrzeba podjęcia przez obowiązane organy przewidzianych prawem środków zmierzających w szczególności do:
1) zapewnienia bezpieczeństwa zdrowia i życia ludzi;
2) ochrony bezpieczeństwa i higieny pracy;
3) ochrony środowiska naturalnego;
4) ochrony zwierząt;
5) ochrony danych osobowych;
6) ochrony dziedzictwa narodowego;
7) ochrony interesów i praw konsumentów;
8) wyciągnięcia konsekwencji w stosunku do pracownika naruszającego obowiązki służbowe;
9) pociągnięcia pracownika winnego powstania szkody do odpowiedzialności materialnej;
10) przeciwdziałania demoralizacji nieletniego lub przemocy w rodzinie;
11) zobowiązania osoby uzależnionej do poddania się leczeniu odwykowemu.
2. Jeżeli ustawa uzależnia wszczęcie przez właściwy organ postępowania, o którym mowa w ust. 1, od złożenia wniosku, prokurator, przekazując sprawę, składa wniosek lub zwraca się do uprawnionego organu o jego złożenie, wnosząc jednocześnie o poinformowanie go o sposobie załatwienia sprawy.
§ 378. [Współdziałanie z organami państwowymi i samorządowymi oraz organizacjami społecznymi] W ramach współdziałania z organami państwowymi, państwowymi jednostkami organizacyjnymi, organami samorządu terytorialnego i organizacjami społecznymi w zakresie zapobiegania przestępczości i innym naruszeniom prawa prokurator:
1) w uzasadnionych przypadkach składa organom samorządowym informację o stanie zagrożenia przestępczością i istnieniu warunków do naruszeń prawa, a w razie potrzeby przedstawia wnioski o wydanie przepisów porządkowych na podstawie art. 40 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 i 572) oraz art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1526 oraz z 2023 r. poz. 572);
***
A tak to urzędy, prokuratura i SKO zawalone robotą i mamy jak w kawale;
Facet gania z pustą taczko po budowie.
Dyrektor firmy się go pyta
– Panie co pan z tą pustą taczką tak gania?
– A… zapierdziel taki, że nie ma czasu załadować. 😉
Dziadek Piotra
8 listopada 2024 @ 09:03
A to przecież nie jest wszystko co w zakresie homologacji będzie zrobione.
Nasze nowe Stowarzyszenie jeszcze nie powstało, a już ma huk roboty.
Bo zostały do sprawdzenia jeszcze wszystkie jednostki samorządu powiatowego, czyli wszystkie WK/starostwa w Polsce.
A potem jeszcze trzeba zrobić porządek w całej Polsce z „amerykańcami”, „kanadyjczykami”, „japońcami”, itd., itp., et’cetera.
Bo to wszystko musi być zgodne z obowiązującym nas wszystkich Prawem.
dP
Radecki
8 listopada 2024 @ 09:36
O ile w odniesieniu do aut sprowadzanych z USA, jeśli nie są zbyt stare, da się przeprowadzić akcję uznania ich homologacji za równoważne z europejskimi mając przy tym na uwadze, że tam również obowiązują normy emisyjne dla celów pierwszej rejestracji na poziomie jak w UE ( afera diesel gate miała początek właśnie w Stanach) oraz że takie pojazdy w ramach akcji serwisowej można z reguły dostosować do wymagań europejskich, to w przypadku białoruskich ciągników rolniczych jest to praktycznie niemożliwe, bo wiązało by się z wymianą silnika na spełniający normy a takich silników Białorusini nie produkują.
W przypadku aut z USA konieczność wycofywania z użytkowania jest ograniczona, a w przypadku ciągników dotyczy praktycznie wszystkich Belarusów z ostatnich 10 lat bo wynika to z k.p.a. i innych przepisów szczególnych.
Dziadek Piotra
9 listopada 2024 @ 08:34
mam nadzieję, że Koleżeństwo ma także świadomość tego faktu, że te ponad 800 sprzeciwów dotyczy także nielegalnie, bo niezgodnie z przepisami wykonanymi I-OBT tych ciągników rolniczych.
To potencjalnie także ponad 800 postępowań administracyjnych w kier. art. 84 ust. 3 PoRD, abstrahując od odpowiedzialności urzędników WK/starostwa.
Zaś właściciele SKP prawdopodobnie będą musieli zwrócić nielegalnie pobraną opłatę za wykonanie tych O-OBT, ale to dla nich przecież jest pikuś, a do tego mały. Nooo, chyba, że te 800 I-OBT było tylko na jednej lub dwóch SKP. Wówczas – z należnymi odsetkami! – to może już boleć (finansowo).
Pozdrawiam
dP
Radecki
9 listopada 2024 @ 10:38
Boleć to właścicieli SKP może zacząć jak prawnicy właścicieli ciągników tracących rejestracje zaczną szukać odpowiedzialnych za szkodę, którą ponieśli.
Białorusini spółkę MTZ Belarus Traktor sp. z o.o. poprzez którą importowali do Polski te ciągniki zgłosili do likwidacji już w czerwcu 2023r. Z tej firmy odszkodowania już się nie uzyska. Są też inne spółki ,,celowe,, ale z kapitałem 5 tys. PLN.
Pozostają SKP i starostwa powiatowe, które złamały prawo i pośrednio ponoszą odpowiedzialność za szkodę.
Ale dopóki nie pojawią się pierwsze procesy odszkodowawcze któżby się tym przejmował?