NIE MA BRD BEZ HOMOLOGACJI. I PYTANIE W NSA O TO, KTO NIE BĘDZIE MIAŁ RACJI?

Rate this post

BRD = Homologacja, czyli decyzja NSA i pytanie, komu przypadnie racja.

Po powrocie z Warszawy jestem przekonany, że ta decyzja NSA nie była planowana.

Miałem zamiar wrócić do Was z Warszawy z jakąś wiadomością w sprawie skandalicznego braku tych homologacji – także na naszych SKP!

Przecież skala tego procederu jest wprost porażająca! To są dziesiątki tysięcy pojazdów nielegalnie poruszających się po naszych drogach. Nielegalnie, nielegalnie, bo bez homologacji. A więc w stanie, który stanowi istotne zagrożenie dla BRD i dla naszego środowiska naturalnego w całej Polsce.

A niektóre sądy mają wątpliwości, czy w takim przypadku naruszenie obowiązującego nas Prawa jest rażące, czy też jest naruszeniem Prawa, ale nie aż tak rażącym, tylko takim tyci, tyci, tyci…. – ? Niczym kradzież karmelka w supermarkecie przez głodnego rencistę?

Niestety . . . . . . . .

Nie wiem, dlaczego w środę doszło do przełożenia terminu tego wyroku w sprawie homologacji. Z jednej strony mieliśmy reprezentanta naszego Polskiego Interesu w osobie Pani Prokurator, zaś z drugiej strony mieliśmy przedstawicieli wałeckiej firmy, która handluje Belarusami.

W pierwszym etapie procedowania tej sprawy przed NSA nic na to nie wskazywało, że ten wyrok zapadnie później. A nawet ośmielę się zdecydowanie i głośno powiedzieć, że było wręcz przeciwnie! Albowiem cały Skład Sędziowski (trzy osoby) wypowiadając się po kolei, treścią swoich wypowiedzi dawał niezbity dowód tego, że zna wszystkie wątki tej sprawy, począwszy od wątku głównego, poprzez wątki pomniejsze i małe oraz wątki nieistotne dla meritum sprawy.

Wszystko wydawało się jasne a Skład Sędziowski sprawiał wrażenie, że wie co robi!

A tu maszszsz . . ., jest to przełożenie wyroku, niczym z liścia w twarz!

Ponadto, tylko dogłębna znajomość tej sprawy mogła uzasadnić ten krok ze strony NSA, aby w ramach jednego wyroku odnieść się do tych kilku (sześciu – patrz foto poniżej z wokandy) spraw, cyt. „wspólne rozpoznanie – odrębne rozstrzygniecie”.

Więc o co chodzi z tym przełożonym terminem?

Może o tym przełożeniu wyroku na 4 grudnia 2024 zadecydowała obecność Pani Prokurator aż z Prokuratury Regionalnej w Szczecinie, a nie z wałeckiej rejonówki czy też koszalińskiej okręgówki.

A może chodziło o to, że pozostały tylko dwa lub trzy wolne miejsca dla publiczności, co mogło być małym i niemiłym zaskoczeniem dla tego składu orzekającego, który tradycyjnie miał prawo nie spodziewewać się żadnej publiczności?

A może chodziło o to, że ta wałecka firma miała tak liczną, bo aż trzyosobową reprezentację, więc ten skład NSA przyjął, że sprawa wydaje się poważniejsza, niż pierwotnie zakładano?

Mamy więc w tej sprawie z jednej strony bogatą i kosztowną, bo 3-osobową reprezentację tej wałeckiej firmy, zaś z drugiej strony skromną i trochę niepozorną Osobę Pani Prokurator, która nieco cichym i spokojnym głosem obwieściła, że:

  1. wymóg posiadania homologacji chroni rynek UE.

  2. Postępowanie wałeckich urzędników ma jednak wszelkie znamiona rażącego naruszenia Prawa.

  3. Postępowanie wałeckich urzędników powoduje zagrożenie dla BRD, albowiem brak homologacji to niespełnienie szeregu wymagań technicznych, które to BRD wspierają. Dlatego pojazdy bez homologacji są niebezpieczne.

To była bardzo dziwna rozprawa.

Albowiem, po pytaniu ze strony Członka Składu Orzekającego o to, jak się ma ta obecna urzędnicza praktyka z brakiem homologacji w odniesieniu do jednego z cytowanych wyroków sądownictwa europejskiego, to przedstawiciel wałeckiej firmy zapłonął na twarzy jak panienka, a potem zaczął nieco stękać o sprawach drugorzędnych. Ale, gdy pytanie powtórzono, to wygęgał coś o tym, że:

  • oni wszyscy już to zrozumieli, że to jest jednak naruszeniem Prawa,

  • wszyscy o tym już wiedzą, a świadczy o tym podobno codzienna praktyka, albowiem ten proceder został zaniechany już w 2023 r. (sic!), więc już jakby nie ma tematu lub temat ten stał się nieaktualny,

  • oni już tylko wnoszą i proszą o to, aby NSA nie orzekał o tym, że jednak było to „rażące” naruszenie Prawa, tylko normalne i zwyczajne naruszenie Prawa (jak to na wszystkich WK/starostwach dzieje się każdego dnia?), bo wielka skala i społeczne skutki tego procederu mogą być ogromne. A na dowód tej tezy przytoczył jakieś opracowanie OSSWK, z którego wynikało, że ewentualne „skutki społeczne będą rażące”.

Na tym etapie Pani Przewodnicząca Składu Orzekającego upomniała stronę, że ocena skutków społecznych nie należy do rozpatrywanej sprawy, co wywołało lekki szept/pomruk wśród publiczności i smutek na trzech twarzach reprezentantów wałeckiej firmy.

Jeśli będą „znaczne skutki społeczne” to mamy przecież rażące naruszenie prawa. Bo jest różnica między włamaniem do piwnicy przez dzieciaki za słoikiem korniszonów sąsiadki, a włamaniem do banku i rabunkiem milionów przy użyciu broni palnej i automatycznej. A ta różnica dla rabusiów bankowych musi być dotkliwa, albowiem skutki są właśnie znaczne!

Dziwnie też musiał wyglądać ten jakiś dziadek siedzący w pierwszym rzędzie dla publiczności, który z długopisem w ręku z zapamiętaniem (godnym lepszej sprawy?) coś tam ciągle skrobał w swoim notesiku. Obok siedział jakiś niezależny Obserwator, z wyglądu nasz Kolega, który zaraz po sprawie składał komuś relację przez telefon.

Dziwnie zachowali się także przedstawiciele MI, którzy po wyroku zamiast udać się do pracy jeszcze debatowali na tym korytarzu w zgodnym kółku zainteresowanych „tym właściwym rozstrzygnięciem”.

Tak w ogóle, to wszystko było dziwnie, a nie tylko to odroczenie wyroku. Bo na korytarzu przed salą rozpraw porządku pilnowało aż dwóch Policjantów (sic!) – co to mogło oznaczać? Czyżby bano się jakiejś akcji protestacyjnej urzędników WK/starostwa z Wałcza lub wspierających ich działaczy z OSSWK?

 

Trzymajmy się tylko i wyłącznie Prawa,

także naszego, bo tego europejskiego,

a zniknie stres i codzienna obawa,

a więc „do miłego”

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – –

dotyczy: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2024/historyczny-wyrok-nsa-w-sprawie-homologacji-juz-w-srode/

Loading