NIELEGALNY TUNING I JEGO SKUTEK DLA BT POJAZDÓW NA SKP

Rate this post

Należałoby uzmysłowić społeczeństwu, że za ten patologiczny stan odpowiadają konkretni ludzie z ministerstwa infrastruktury.

Po drogach porusza się tysiące nielegalnie stuningowanych pojazdów kierowanych najczęściej przez młodych kierowców bez wyobraźni.

Nikt nie zna skali wypadków, kalectw i śmierci tym spowodowanych, ani nie dostrzega, że przyczyną może być nieodpowiednia procedura OBT określona w prawie krajowym przez konkretne osoby w sposób niezgodny z prawem wspólnotowym.

O jednym z takich zdarzeń od wielu tygodni piszą media.1 Z internetowych ustaleń wynika, że:

  1. Podobno nijaki Sebastian Majtczak kierował tym tuningowanym BMW w połowie wrześnie 2023 r., wg ustaleń biegłych poruszał się po A1 w chwili przed wypadkiem z prędkością co najmniej 308 km/h (informacja potwierdzona przez Z. Ziobrę podczas konferencji).

  2. W chwili zderzenia (po wyhamowaniu) z Kia poruszał się z prędkością 253 km/h (ustalenia biegłych).

  3. W BMW było dwóch pasażerów z czego jeden był bratem znanego Łódzkiego adwokata. Pasażerowie zeznawali, że spali w czasie zderzenia. Byli też po spożyciu.

  4. Przybyli na miejsce policjanci przesłuchali Sebastiana M., który kierował BMW i pozostał na miejscu do przyjazdu służb. Funkcjonariusze uznali, że dwa rozbite samochody uczestniczyły w dwóch różnych zdarzeniach i nie widziały powodu zatrzymywania kierującego niemieckim autem. Oficjalne połączenie Sebastiana M. z wypadkiem Kii i postawienie mu zarzutów doprowadzenia do zdarzenia, nastąpiło dopiero 12 dni później. Mężczyzny jednak nie było już wtedy w kraju, bo Policja odstąpiła od zatrzymania kierowcy BMW.2

  5. Z ustaleń dziennikarzy WP wychodzi, że w policyjnych notatkach dotyczących okoliczności zderzenia znajdują się poważne rozbieżności.

  6. Sprawy nie udaje się zamieść pod dywan wyłącznie ze względu na poruszenie w sieci i napływające kolejne informacji od świadków zdarzenia i filmów zamieszczanych z miejsca zdarzenia.

  7. Prokuratura nie dopatruje się pomocnictwa w ucieczce bandyty.

  8. Majętna rodzina sprawcy zapewnia mu ochronę prawną i zaczyna ścigać internautów domagających się sprawiedliwości.

  9. Ktoś finansuje pobyt sprawcy podejrzewanego o ten czyn w ZEA i opłaca mu uzyskanie złotej wizy.

  10. Ubezpieczyciel odmówił rodzinie zabitych wypłaty odszkodowania z polisy OC sprawcy z powodu braku potwierdzenia, kto był sprawcą wypadku.

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że z naszego punktu widzenia nie jest najważniejsze ustalenie, kto był sprawcą tego zabójstwa drogowego przy użyciu niebezpiecznego narzędzia, jakim było to stalowe BMW. Bo my powinniśmy merytorycznie pytać o to, jak to się stało, że to BMW znalazło się na drodze po wyniku „P”-pozytywnym z ostatniego BT.

Bo ono w ogóle nie miało prawa znaleźć się na drodze, więc należy też ścigać tych wszystkich, którzy się do tego walnie przyczynili. Także ministerialnych urzędników odpowiedzialnych za luki w naszym prawie! 

Wszyscy powinniśmy pomóc Rodzinie w dochodzeniu odszkodowania od ubezpieczyciela i Skarbu Państwa.

Mamy tu namacalny efekt braku wyznaczenia przez rząd PiS-u „organu nadzoru rynku” w latach 2016 – 2023 i uchylenia przez ministra infrastruktury sankcji w 2023 r. W uzasadnieniu do przepisu wprowadzającego te sankcje – jeszcze w 2013 r.! – jak byk stało, że mają one zapobiec przerzucaniu negatywnych skutków na właściciela pojazdu w sytuacji naruszenia prawa homologacyjnego (sic!)!

A tu proszę, ubezpieczyciel odmawia wypłaty z OC (negatywny skutek) w sytuacji, gdy te BMW w ogóle nie miało prawa być dopuszczone do ruchu, bo na skutek dokonanych zmian konstrukcyjnych najprawdopodobniej przestało odpowiadać homologowanemu typowi.

Dlatego też adwokat zamordowanej na drodze Rodziny słusznie domaga się również zweryfikowania doniesień internautów o tuningowaniu bmw w specjalizującej się w takich zabiegach firmie z Katowic.

Aby także jednoznacznie wyjaśnić omawiane kwestie należy ukierunkować stosowne organy na działaniach, które umożliwią ustalenie prawdy obiektywnej w możliwie szerokim zakresie. Jak choćby, np.: czy właściwy w tej sprawie WK/starostwo wszczęło już procedurę administracyjną w kierunku ustalenia, czy BT wykonane po stuningowaniu tego pojazdu były wykonane:

  • zgodnie z ustawą PoRD oraz

  • zgodnie Prawem obowiązującym w całej UE.



Radecki + dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

1 Kierowca BMW M850i zderzył się z poruszającą się w tym samym kierunku Kią. Koreański pojazd uderzył w barierki energochłonne i natychmiast stanął w płomieniach. W wyniku zdarzenia życie straciło troje osób – małżeństwo i ich pięcioletnie dziecko.

Loading