kwi 30 2025
OSZUŚCI Z WK/STAROSTW
Oszuści z WK/starostw w przestępczej współpracy, która polega na systemowym i celowym wprowadzaniu w błąd naszych Kolegów na SKP i nabywców takich pojazdów.
Dokumentacja tego przypadku (amerykańskiego pojazdu z niemieckimi dokumentami rejestracyjnymi) nie zawiera żadnych innych dokumentów, poza załączonymi na zdjęciach. Zaś zdjęcia tych dokumentów wskazują, że:
-
usunąłem dane osobowe posiadaczy tego pojazdu oraz usunąłem część nr VIN,
-
w rubryce „K” niemieckich dokumentów rejestracyjnych brak jest jakiegokolwiek zapisu.
Brak wskazania jakiejkolwiek homologacji w zagranicznych dokumentach rejestracyjnych przesądza o tym, że ten pojazd nie może zostać zarejestrowany w RP. Chyba, że spełnione zostaną inne dodatkowe wymogi – o czym może innym razem.
Skupmy się na tym przypadku, który jest o tyle ciekawy, że ilustruje pewien typ przestępczego procederu, który polega na nielegalnym wprowadzaniu do obrotu na rynek III RP pojazdów:
-
Bez homologacji, wymaganej Prawem UE.
-
Przy pomocy urzędników naszych WK/starostw.
Ten proceder polega na tym, że urzędnicy bezprawnie rejestrują takie pojazdy, wydając dla nich DR/PC (Pozwolenie Czasowe). Następnym krokiem tego przestępczego procederu jest bezzasadne i bezprawne kierowanie tego pojazdu na tzw. „pierwsze” I-OBT (okresowe i obowiązkowe badanie techniczne przed pierwszą rejestracją w Polsce) lub na DBT (dodatkowe BT) w celu ustalenia danych tego pojazdu, które są niezbędne dla jego rejestracji.
Niezależnie od stanowiska naszego WK/starostwa w takiej i podobnej sprawie, w obu opisanych wyżej przypadkach wynik takiego BT zawsze musi być „N”-negatywny, gdyż pojazd nie posiada homologacji, co wpisujemy w uwagach naszego zaświadczenia. Warto też w tych uwagach zaznaczyć, że cyt.: „wydanie PC dla tego pojazdu było bezprawne”.
Nasze pole uwag w zaświadczeniu pomieści też inne informacje, jak np.:
-
usterki oświetlenia (symetryczne światła),
-
wady włącznika świateł przeciwmgłowych lub ich brak,
-
wadliwe pasy bezpieczeństwa,
-
hak, który nie spełnia naszych norm,
-
wadliwe opony,
-
itp., itd., et’cetera.
Uważam, że wszystkie takie i podobne przypadki nielegalnego wprowadzania do obrotu na rynek III RP pojazdów bez homologacji powinny być zgłaszane do Prokuratury. A przedmiotem tego przestępstwa jest oszustwo w zakresie rzekomego spełnienia wymogów technicznych i norm prawnych obowiązujących w obrocie pojazdami na terenie Polski i UE, do której należymy od 2004 r.
A poniżej skany tych dokumentów.
Pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
30 kwietnia 2025 @ 07:06
I przy kolejnej kontroli ze starostwa wystrzał z uprawnień w ramach zemsty:) Taki może być scenariusz niestety. Jak najsłabsze ogniwo ma walczyć z molochem , to tak jak walka z „nadzwyczajną kastą” z którą przegrywamy już od dziesiątek lat.
30 kwietnia 2025 @ 09:41
Po wyroku NSA z dnia 4 grudnia 2024 roku przyszedł już najwyższy czas, aby sprawy nazywać po imieniu.
Tu już nie ma i nie może być żadnych wątpliwości!
Urzędnicy, którzy nie rozumieją lub nie chcą zrozumieć tego wyroku dokonują przestępstwa, czyli działają na szkodę III RP. I tu nie ma znaczenia, z jakiego powodu to robią. Jeśli działają z nieświadomości prawnej, to ich winę oceni to Sąd i ewentualnie weźmie pod uwagę ich nieuctwo.
Pozdrawiam
dP