TO I OWO, ALE ZAWSZE BRANŻOWO

Rate this post

To i owo, czyli o inicjatywach nowych na podstawie kontroli Policji w Szwajcarii i o stanie technicznym pojazdów ciężarowych.

I.

O Szwajcarii i tamtejszej praktyce w zakresie OBT na ichnych SKP pisałem pod koniec 2017 r. – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2017/branzowo-owo-3/

A tak na marginesie, to sam, z ciekawością wróciłem także do pozostałych zawartych tam wówczas informacji (polecam).

Ale, wracając do tematu . . . . . .

Bo tu trafiła mi się informacja o zakresie BT pojazdów przez tamtejszą Policję (poniżej).

Policjant w Szwajcarii:

Wlepiamy mandaty za najmniejsze przewinienia. Wystarczy przekroczyć prędkość o 1 km/h, a na pewno dostaniesz rachunek – dodał, a ja przytaknąłem pod nosem: – I to we frankach szwajcarskich.

Stróż prawa ciągnął tymczasem dalej:

Mierzymy:

  • czujnikami do spalin zawartość tlenku węgla i

  • suwmiarkami głębokość bieżników w oponach.

A ludzi jeżdżących niebezpiecznie kierujemy od razu na badania psychiatryczne.

Przecież Szwajcaria jest taka ładna, że jak ktoś ryzykuje utratę życia, to musi być wariatem, prawda?! – popatrzył na mnie oczekując natychmiastowego potakiwania. – A jeśli już ktoś chce poszaleć z prędkością, to niech sobie jedzie do Niemiec. Nie jest daleko. A tam ograniczenia nie ma. Dla wariatów droga wolna!

https://www.onet.pl/turystyka/kontynenty/dlaczego-w-davos-nie-ma-strzelistych-dachow-zdziwicie-sie/t82xexv,30bc1058

Wiem, że wielu naszych Kolegów schodzi do kanału z suwmiarką lub mikrometrem, że wielu bada spaliny. Ale też wiem, że jest to wielkość statystycznie znikoma. Chcemy wszyscy dogonić tzw. „stary zachód”, nawet obecnie rządzący. Ale jakoś to nie wychodzi. Pewną przeszkodą jest Cennik, bo każde BT zostaje skracane, aby obniżyć koszty, np.: wynikające z eksploatacji urządzeń, z rosnącej ceny prądu, w celu zwiększenie przepustowości SKP, itd/, it[., et’cetera. A to wszystko pomoże zapewnić minimum rentowności. Więc zahamowany został rosnący wcześniej trend do zwiększania zakresu BT na SKP, a wielka szkoda.

Z drugiej strony, jeśli tam Policja mierzy suwmiarkami głębokość bieżnika, to może czas i na nas . . . . – ? A potem, to i może nasza Policja też wyposażona zostanie w suwmiarki?

Jak myślicie, uda się?

II.

Zły stan techniczny i naruszenia czasu pracy

Nadmiernie zużyte tarcze hamulcowe i ogumienie czy brak klamki w drzwiach do szoferki – to usterki stwierdzone w ciężarówce zatrzymanej przez patrol ze świętokrzyskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Kierowca i jednocześnie szef firmy przewozowej nie przestrzegał także dopuszczalnych norm czasu pracy.

Od lewej: zatrzymany do kontroli zestaw i radiowóz ITD.

We wtorek (31 sierpnia), na krajowej „siódemce” w Suchedniowie, patrol ITD zatrzymał do kontroli zestaw należący do polskiego przedsiębiorcy. W ciągniku siodłowym inspektorzy stwierdzili m.in.:

  • nadmiernie zużyte tarcze hamulcowe,
  • opony o różnej rzeźbie bieżnika na tej samej osi.
  • W drzwiach od strony szofera nie było także klamki.
  • Z kolei w naczepie było nadmiernie zużyte i uszkodzone ogumienie.

Kontrola czasu pracy kierowcy, którym był właściciel przedsiębiorstwa, wykazała szereg poważnych nieprawidłowości. Szofer skrócił odpoczynek o 6 godzin i 40 minut, przekroczył jazdę dzienną o 2 godz. oraz pięciokrotnie skrócił też czas odpoczynku do 9 godz. pomiędzy dwoma tygodniowymi okresami odpoczynku. Oprócz tego kierowca trzykrotnie używał wykresówek przez ponad dobę. Z tego powodu nałożyły się na nich zapisy dotyczące przebytej drogi, aktywności kierowcy oraz czasu jazdy i odpoczynku.

Inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne ciągnika siodłowego i naczepy. Zakazali kierowcy dalszej jazdy do momentu naprawy usterek. Wobec firmy transportowej wszczęto postępowanie administracyjne. Przedsiębiorcy grozi kara pieniężna.

https://gitd.gov.pl/fileadmin/user_upload/Kontrola_Suchedniow_31.08.2021_Nr2.JPGhttps://gitd.gov.pl/fileadmin/user_upload/Kontrola_Suchedniow_31.08.2021_Nr3.JPGhttps://gitd.gov.pl/fileadmin/user_upload/Kontrola_Suchedniow_31.08.2021_Nr4.jpg

https://gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/artykul/news/zly-stan-techniczny-i-naruszenia-czasy-pracy/

 

 

Loading