wrz 6 2024
1 Comment
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Dawniej popularny quiz został przywrócony!
Czy ZZDS należy zbudować w oparciu o współpracę z NSZZ "S", czy też z centralą OPZZ
Głosujący ogółem: 295
Tytuł | „Informator insp. UDS-a” |
Adres siedziby redakcji | 64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15 |
Redaktor naczelny | Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła |
Wydawca | Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła |
Częstotliwość | dziennik |
Radecki
6 września 2024 @ 10:24
,,Teoretycznie sposób przeprowadzania badań technicznych wynikający z niniejszego projektu wydaje się możliwy do realizacji ,,
– Co to znaczy?!!
Śmiać się czy płakać?…
… VIII Zasadą jest, iż akty prawne transponujące dyrektywy Unii Europejskiej do krajowego porządku prawnego powinny mieć charakter generalny oraz abstrakcyjny. Niemniej jednak podkreślenia wymaga, że w wielu przypadkach samo uchwalenie (wydanie) aktu transponującego jest niewystarczające do zapewnienia pełnej efektywności prawa unijnego w krajowym porządku prawnym. Dokładnie rzecz ujmując, chodzi o to, aby akt transponujący dyrektywę „oddawał ducha i cel dyrektywy”42. Dodatkowe kryterium, które powinno być brane pod uwagę przy transpozycji dyrektyw do krajowego porządku prawnego, jest związane z zapewnieniem prawu Unii Europejskiej „praktycznej efektywności”, która pozwoli na osiągnięcie w niej określonego rezultatu . (źródło; Przegląd Prawa Konstytucyjnego”——- Nr 1 (13)/2013 —— Artur Trubalski Wybrane aspekty implementacji dyrektyw Unii Europejskiej do systemu prawnego Rzeczypospolitej Polskiej)
Celem dyrektywy 2010/48/WE jak i 2014/45/WE jest zapewnienie bezpieczeństwa funkcjonalnego i ŚRODOWISKOWEGO oraz przeciwdziałanie czynom nieuczciwej konkurencji co wykazane jest w motywach preambuł tych dyrektyw. Stały się one obowiązujące w polskim systemie prawnym po datach w nich wyznaczonych jako obowiązek Państwa Członkowskiego do powiadomienia Komisji Europejskiej o sposobie transpozycji przepisów w nich zawartych do prawa krajowego. W praktyce regulacje dyrektywy 2014/45/WE obowiązują w RP od 20 maja 2018 r.
* * *
Jak zdaniem SITK ma być poprawnie realizowany cel dyrektywy 2014/45/WE w kwestii zapewnienia bezpieczeństwa środowiskowego?
Rozumiem, że w wykazie wymienianych koniecznych inwestycji dotyczących konieczności zakupu ,,mobilnej stacji kontroli pojazdów,, mieści się aparatura kontrolno-pomiarowa w zakresie badania emisji spalin pojazdów w sposób wykazujący, że pojazdy podlegające harmonizowanemu prawu Unii (?), które są objęte obowiązkiem homologacyjnym będąc w eksploatacji i należy skontrolować czy nie utraciły w znacznym stopniu swoich właściwości technicznych i nie odbiegają w znacznym stopniu od wymagań technicznych, jakie były dla nich określone w przepisach homologacyjnych w czasie ich pierwszego wprowadzania do obrotu w UE bądź pierwszej rejestracji?
To potwierdzi diagnosta SKP w stodole u rolnika (albo za stodołą) i poświadczy pod odpowiedzialnością karną, że pojazd spełnia wymagania techniczne, o których mowa powyżej.
GRATULACJE i Brawa!
Przecież pomimo obowiązku posiadania tej aparatury (wymaganej dla przeprowadzenia OBT w sposób legalny, czyli zgodnie z obowiązującym póki co w RP prawem wspólnotowym) SKP nie dysponują taką aparaturą stacjonarną a co dopiero mówić o MOBILNAJ wersji!
Już teraz nie realizuje się podczas OBT celów Unii i nie realizują tych celów i obowiązków SKP.
W razie „W” to SKP będą w pierwszej kolejności ponosić za to odpowiedzialność z K.C.
Teoretycznie ciekawe rzeczy SITK opowiada.
Przytoczę cytat z filmu Pana Barei ; … A co o tym sądzą lekarze?
SITK, zamiast podlizywać się urzędnikom DTD i skupiać się na stawkach za BT najpierw powinno skupić się na potrzebie respektowania prawa, przestrzegania praworządności UE przez Ministra Infrastruktury a dopiero później żądać godziwego wynagrodzenia za legalnie wykonywane badania bo takie wynagrodzenie jest prawem zapisanym w Konstytucji, w tym prawem wyrażonym w przepisie dotyczącym prawa do swobody gospodarczej.