OSZUŚCI Z WK/STAROSTW I O CZYM „WARTO WIEDZIEĆ”

Rate this post

Oszuści z WK/starostw w przestępczej współpracy, która (Warto o tym Wiedzieć) polega na systemowym i celowym wprowadzaniu w błąd naszych Kolegów na SKP i nabywców takich pojazdów.

Dokumentacja tego przypadku (amerykańskiego pojazdu z niemieckimi dokumentami rejestracyjnymi) nie zawiera żadnych innych dokumentów, poza załączonymi na zdjęciach. Zaś zdjęcia tych dokumentów wskazują, że:

  • usunąłem dane osobowe posiadaczy tego pojazdu oraz usunąłem część nr VIN,

  • w rubryce „K” niemieckich dokumentów rejestracyjnych brak jest jakiegokolwiek zapisu.

Brak wskazania jakiejkolwiek homologacji w zagranicznych dokumentach rejestracyjnych przesądza o tym, że ten pojazd nie może zostać zarejestrowany w RP. Chyba, że spełnione zostaną inne dodatkowe wymogi – o czym może innym razem.

Skupmy się na tym przypadku, który jest o tyle ciekawy, że ilustruje pewien typ przestępczego procederu, który polega na nielegalnym wprowadzaniu do obrotu na rynek III RP pojazdów:

  1. Bez homologacji, wymaganej Prawem UE.

  2. Przy pomocy urzędników naszych WK/starostw.

Ten proceder polega na tym, że urzędnicy bezprawnie rejestrują takie pojazdy, wydając dla nich DR/PC (Pozwolenie Czasowe). Następnym krokiem tego przestępczego procederu jest bezzasadne i bezprawne kierowanie tego pojazdu na tzw. „pierwsze” I-OBT (okresowe i obowiązkowe badanie techniczne przed pierwszą rejestracją w Polsce) lub na DBT (dodatkowe BT) w celu ustalenia danych tego pojazdu, które są niezbędne dla jego rejestracji.

Niezależnie od stanowiska naszego WK/starostwa w takiej i podobnej sprawie, w obu opisanych wyżej przypadkach wynik takiego BT zawsze musi być „N”-negatywny, gdyż pojazd nie posiada homologacji, co wpisujemy w uwagach naszego zaświadczenia. Warto też w tych uwagach zaznaczyć, że cyt.: „wydanie PC dla tego pojazdu było bezprawne”.

Nasze pole uwag w zaświadczeniu pomieści też inne informacje, jak np.:

  • usterki oświetlenia (symetryczne światła),

  • wady włącznika świateł przeciwmgłowych lub ich brak,

  • wadliwe pasy bezpieczeństwa,

  • hak, który nie spełnia naszych norm,

  • wadliwe opony,

  • itp., itd., et’cetera.

Uważam, że wszystkie takie i podobne przypadki nielegalnego wprowadzania do obrotu na rynek III RP pojazdów bez homologacji powinny być zgłaszane do Prokuratury. A przedmiotem tego przestępstwa jest oszustwo w zakresie rzekomego spełnienia wymogów technicznych i norm prawnych obowiązujących w obrocie pojazdami na terenie Polski i UE, do której należymy od 2004 r.

A poniżej skany tych dokumentów.

Pozdrawiam

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – –

Loading