SPRZECIW II

Rate this post

SPRZECIW W SPRAWIE ŁAMANIA KONSTYTUCJI PRZEZ URZĘDNIKÓW (!) – ciąg dalszy.

W dniu wczorajszym napisałem: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2015/sprzeciw/

Ale to nie wyczerpuje całości tematu, dlatego należy się jeszcze ponowne uzupełnienie w tej sprawie: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2015/kolejny-dokument/

Chodzi o kolejny zarzut – to rzekome naruszenie rozporządzenia, które niema żadnego związku z ustawą art. 81 ust. 12, dlatego cofnąć się należy do zapisów z poprzednich rozporządzeń w oparciu o ten sam zapis ustawowy.

http://www.stacja.com.pl/prawo/2003/2250/2250.htm

§ 13.  4. W przypadku gdy badanie techniczne dotyczy pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu, uprawniony diagnosta dokonujący badania technicznego pojazdu zamieszcza w rejestrze lub w zaświadczeniu z badania technicznego wpis potwierdzający, że pojazd odpowiada warunkom technicznym dozoru technicznego, z podaniem numeru i daty wydania protokołu Transportowego Dozoru Technicznego.

Niema tutaj mowy o ważności decyzji ?

Jeżeli sprawa dojdzie do WSA, to będzie on musiał rozstrzygnąć, czy rozporządzenie jest zgodne z duchem i literą prawa i czy nie dokonano wykładni rozszerzającej, sprzecznej z art.42 Konstytucji stosując nowy zapis:

§ 6. 7.

W przypadku badania technicznego pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym, o którym mowa w art. 81 ust. 12 ustawy, uprawniony diagnosta w rejestrze zamieszcza informację o dopuszczeniu urządzenia technicznego do eksploatacji, podając numer i datę wystawienia protokołu oraz decyzji dopuszczającej urządzenie do eksploatacji wydanej przez właściwy organ dozoru technicznego.”

Dla zbiorników gazu LPG, dla których nie określono numeru protokołu lub numeru decyzji wydanej przez właściwy organ dozoru technicznego, zamieszcza się numer zbiornika oraz datę ważności decyzji wydanej przez ten organ.”

Niedopuszczalne jest, aby w oparciu o ten sam art. 81 ust. 12 ustawy wielokrotnie zmieniano jego znaczenie w rozporządzeniu, dopuszczając jednocześnie badanie okresowe i badanie dodatkowe.

Szermowanie rzekomym bezpieczeństwem w ruchu drogowym, jest zwyczajnym nadużyciem władzy uzurpującej sobie wszechwładztwo w interpretowaniu przepisów, aby tylko ukarać diagnostów.

Organ Transportowego Dozoru Technicznego ale przede wszystkim Starosta Ostrzeszowski, w tym konkretnym przypadku, wydając decyzje cofającą uprawnienia diagnosty, d o p u ś c i ł s i ę bezprawnych działań z naruszeniem art. 42 ust.1 KONSTYTUCJI RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ.

Uzasadnienie (…) W zdaniu pierwszym ust. 1 art. 42 wyraża fundamentalną dla odpowiedzialności karnej zasadę, będącą podstawową regułą prawa karnego: nullum crimen (nulla poena) sine lege anteriori. Zasada ta jest wyrazem ochrony jednostki przed samowolą państwa.

Wyprowadza się z niej kilka postulatów, adresowanych zarówno do ustawodawcy, jak i do wymiaru sprawiedliwości, w tym:

  • zakaz stosowania niekorzystnej dla sprawcy analogii i stosowania wykładni rozszerzającej (nullum crimen sine lege stricta),
  • zakaz tworzenia typów przestępstw na innej drodze niż ustawowa, szczególnie poprzez doktrynę czy orzecznictwo (nullum crimen sine lege scripta),
  • zakaz wstecznego działania przepisów karnych ustanawiających lub zaostrzających odpowiedzialność karną, czyli zakaz działania prawa wstecz (nullum crimen sine lege praevia),
  • nakaz określoności, czyli zakaz tworzenia niedookreślonych i nieostrych typów przestępstw.

Zakaz stosowania niekorzystnej dla sprawcy analogii i wykładni rozszerzającej oraz zakaz tworzenia typów przestępstw na innej drodze niż ustawowa adresowane są do organów postępowania, w tym przede wszystkim sądów orzekających o odpowiedzialności karnej.

Wiążą się one ze skierowanym do ustawodawcy nakazem wyłączności ustawy i określoności, zgodnie z którym prawodawca obowiązany jest określić koniecznie w ustawie i to w sposób jednoznaczny podmiot, znamiona przedmiotowe przestępstwa, rodzaj i wysokość grożącej kary oraz zasady jej wymierzania. Nie oznacza to, że w prawie karnym nie są dopuszczalne odesłania do innego aktu prawnego, w tym też do powszechnie obowiązującego aktu podustawowego. Tym niemniej podstawowe elementy czynu muszą być określone w samej ustawie tak, aby zarówno dla adresata, jak i organów stosujących prawo nie budziło wątpliwości, czy określone zachowanie in concreto wypełnia te znamiona, jaka za nie grozi sankcja i jakie są zasady jej wymierzania.

Norma prawnokarna może mieć więc charakter odsyłający, może zachodzić także konieczność jej wykładni. Nakaz określoności nie wyłącza także możliwości posługiwania się przez ustawodawcę zwrotami niedookreślonymi lub ocennymi, jeżeli tylko możliwe do ustalenia są ich desygnaty. Musi jednakże być precyzyjna na tyle, aby wykluczyć dowolność organów państwa w jej stosowaniu (wyroki TK: SK 22/02 i SK 13/05).(…)

Wydana decyzja o zakazie wykonywania zawodu na okres pięciu lat dla diagnosty, mimo że nie wynika z KK jest niewątpliwie sankcją karną, godzącą w interes prawny diagnosty i jego rodziny.

W dniu 27.10 2015 r. Pan DIAGNOSTA jako osoba wykonująca te badanie złożył stosowne oświadczenie o okolicznościach przeprowadzenia przedmiotowego badania technicznego. Uległ sugestii urzędników, którzy okoliczności zdarzenia przedstawili intencyjnie, mimo że nie są organem dochodzeniowo-śledczym.

Z uwagi jednak na odległy termin jaki upłynął (29.04.2013), treść złożonego oświadczenia nie była zgodna ze stanem faktycznym. Po pewnym czasie i wnikliwej analizie doszedł do wniosku, że w tamtym okresie wykonywał badanie techniczne dla pojazdu, który nie posiadał zbiornika na gaz. Prawdopodobnie został wymontowany, jednak dzisiaj z uwagi na upływ czasu i ilość przeglądów nie potrafi określić czy sytuacja ta dotyczyła pojazdu XXXXXXX. Nie można więc wmawiać diagnoście bez braku dowodów, że przeprowadzone badanie było niezgodnego ze stanem faktycznym. W swoim oświadczeniu właściciel pojazdu, także potwierdził, że nie pamięta szczegółów i okoliczności badania technicznego, które miało miejsce 29.04.2013 r.

Zebrane dowody w trakcie postępowania, zarówno przez Transportowy Dozór Techniczny, który nie miał do tego uprawnień, jak i Starostę Ostrzeszowskiego, są dowodami nie mającymi żadnego istotnego znaczenia dla sprawy. Opierają się wyłącznie na przypuszczeniach sugerujących przebieg rzekomych zdarzeń jakie miały mieć miejsce w 2013 roku.. W istocie nie stanowią żadnych dowodów na uzasadnienie stawianych zarzutów.

Brak butli na gaz podczas okresowego badania technicznego pojazdu nie jest uregulowany w ustawie PoRD jak i rozporządzeniu w załączniku nr 1, który jest podstawą do dokonania oceny przez diagnostę w zakresie WYMAGANIA DOTYCZĄCE KONTROLI ORAZ WYTYCZNE DOTYCZĄCE OCENY USTEREK PODCZAS PRZEPROWADZANIA OKRESOWEGO BADANIA TECHNICZNEGO POJAZDU.

Pozdrawiam
„Praktyk „

Ps. Oczekuję od Prezesa jak i członków OSDS, że zdecydowanie się przeciwstawią łamaniu

KONSTYTUCJI i na tym przykładzie skierują stosowny PROTEST DO STAROSTY.

Loading